Geen IPcamera zichtbaar in het netwerk,maar wel de switch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV9driver
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 20-10-2024
Hallo, ik heb een netwerk vraag. Ik heb al een tijdje een set POE+ ip camera's (turrets) gekocht bij Camplete , goede kwaliteit. De oude situatie was als volgt:
De NVR stond in een hobbykamer en alle camera's waren ingeprikt in de NVR, vanuit de NVR naar een switch en zo kwam ik op het netwerk. Ik heb een kantoor in mijn tuin, weer 2 switches verder. Maar ook daar kon ik de NVR benaderen. De Switches zijn van TP Link allen 16 poorts. Maar nu komt het probleem.

Omdat ik de NVR in (het tuin)kantoor wil heb ik een TP Link POE switch gekocht 16 kanaals en die in de hobbykamer gezet waar eerst de NVR stond. De Switch is Managed, echter ga ik ervan uit dat hij ook prima zijn werk doet als ik niks doe.
Echter nu ontstaat het probleem dat de NVR de camera's niet ziet :-( ik kan zelf vanuit kantoor wel gewoon de switch benaderen. Ook zie ik in de POE switch dat de poorten bezet zijn en voorzien worden van stroom. Maar ik zie geen ip adressen of iets van de camera's. Ook als ik een scan doe van mijn netwerk (LAN) dan vindt hij wel de switch maar geen camera's.

Wat doe ik fout? De switch zou voldoende stroom moeten geven voor De camera's.

Een andere situatie die ik vooraf heb geprobeerd is dat ik (toen de NVR nog in de kamer stond) een extra camera in kantoor had aangesloten middels een injector. Gek genoeg kon ik die camera.wel.vinden in de NVR,.dus nog op de oude plek. Hij legt feitelijk dezelfde route af.

Ik begin te denken dat de nieuw gekochte POE switch iets niet goed doet. Het is de TL SG1218MPE van TP Link.
Ik ga denk ik vandaag nog wat zaken uitproberen. Ik hoop dat iemand de oplossing heeft (en ja.... dat is waarschijnlijk de NVR weer op de oude plek terugzetten.... maar ik weiger te geloven dat dat de enige oplossing is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-05 14:08
Ethernet die in een camera gaat even in een laptop prikken en kijken wat er dan wel of niet mogelijk is? Als je dan ook geen netwerk krijgt kun je verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:52
Je hebt een managed switch, dus goede kans dat je bijvoorbeeld poorten op "enabled" moet zetten en dat ze default dicht staan.
Of een andere setting die in die switch aangepast mott worden.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:55

SpamLame

niks

Je zei dat de camara's direct op de NVR ingeprikt zijn.
Welke NVR, Camara's of set van beide?

En nu zijn de camara's niet meer direct ingeprikt (negeer even de "andere situtatie")?

Je hebt 2 dingen tegelijk veranderd en 1 aanname gedaan en nu werkt het niet meer.
Netwerktopologie tussen NVR en Camara's (negeer even de "andere situtatie"), van direct naar indirect.
Nieuwe managed switch in je netwerk geintroduceerd
Aangenomen dat niks doe op een managed switch niet moet uitmaken.

Nu zeg ik niet dat dat je aanname en wijzigingen fout zijn.
In het uitsluitings proces is het wel makkelijker terug te gaan naar de werkende situatie en dan stap voor stap je wijzigingen doen (mss niet letterlijk NVR verplaatsen maar aansluittechnisch simuleren daarvan) waarna je controleert na elke stap of het geheel nog werkt zoals je verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:30
EV9driver schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:46:
Hallo, ik heb een netwerk vraag. Ik heb al een tijdje een set POE+ ip camera's (turrets) gekocht bij Camplete , goede kwaliteit. De oude situatie was als volgt:
De NVR stond in een hobbykamer en alle camera's waren ingeprikt in de NVR, vanuit de NVR naar een switch en zo kwam ik op het netwerk. Ik heb een kantoor in mijn tuin, weer 2 switches verder. Maar ook daar kon ik de NVR benaderen. De Switches zijn van TP Link allen 16 poorts. Maar nu komt het probleem.

Omdat ik de NVR in (het tuin)kantoor wil heb ik een TP Link POE switch gekocht 16 kanaals en die in de hobbykamer gezet waar eerst de NVR stond. De Switch is Managed, echter ga ik ervan uit dat hij ook prima zijn werk doet als ik niks doe.
Echter nu ontstaat het probleem dat de NVR de camera's niet ziet :-( ik kan zelf vanuit kantoor wel gewoon de switch benaderen. Ook zie ik in de POE switch dat de poorten bezet zijn en voorzien worden van stroom. Maar ik zie geen ip adressen of iets van de camera's. Ook als ik een scan doe van mijn netwerk (LAN) dan vindt hij wel de switch maar geen camera's.

Wat doe ik fout? De switch zou voldoende stroom moeten geven voor De camera's.

Een andere situatie die ik vooraf heb geprobeerd is dat ik (toen de NVR nog in de kamer stond) een extra camera in kantoor had aangesloten middels een injector. Gek genoeg kon ik die camera.wel.vinden in de NVR,.dus nog op de oude plek. Hij legt feitelijk dezelfde route af.

Ik begin te denken dat de nieuw gekochte POE switch iets niet goed doet. Het is de TL SG1218MPE van TP Link.
Ik ga denk ik vandaag nog wat zaken uitproberen. Ik hoop dat iemand de oplossing heeft (en ja.... dat is waarschijnlijk de NVR weer op de oude plek terugzetten.... maar ik weiger te geloven dat dat de enige oplossing is)
Hebben de switch(es) en de NVR per ongeluk dezelfde ip adressen?
Bijvoorbeeld 192.168.1.1
Dan heb je een ip conflict, elk apparaat moet je een opvolgend ip adres geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox3214
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-05 15:59
Als de POE werkt dat lijkt mij dat de poorten operationeel zijn. Wellicht moeten de poorten een configuratie krijgen? Denk daarbij dat ze in het zelfde VLAN domein moeten zitten als jou netwerk waarbij je pc is verbonden.

Een andere vraag is. Hoe zouden ze een ip adres moeten krijgen? Via DHCP? Via je router of een dhcp server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:30
"echter ga ik ervan uit dat hij ook prima zijn werk doet als ik niks doe."
Nooit zomaar iets aannemen.

Heb je uberhaupt al eens ingelogd in die TP-Link switch??
Gewoon om te kijken wat hierin is te zien.
Wellicht moet je toch nog iets configureren qua poort settings.
Pagina: 1