Goedemorgen allemaal,
Sinds gisteren, +/- rond het middaguur, komt de e-mail die ik vanuit mijn eigen e-mailadres (eigen domein) stuur niet meer aan c.q. krijg ik de volgende melding (even een voorbeeld als ik een e-mail stuur naar een mailadres bij hotmail):
Voor mijn gevoel ligt het probleem dus niet bij mij maar bij de afhandeling van de e-mails op één van de servers van Argeweb c.q. zijn deze opgenomen bij Spamhaus. ik zie namelijk in bovenstaande meldingen de volgende IP-adressen terugkomen:
145.131.15.41
145.131.15.42
145.131.15.44
Als ik die traceer zie ik dat ze bij Accenture staat en gekoppeld zijn aan arg-plspam-c1n1.mailshover.nl, dat is volgens mij de mailserver van argeweb.
Concluderend, klopt mijn conclusie dat dit probleem buiten mijn eigen omgeving zit c.q. ik afhankelijk ben van Argeweb in deze? Of mis ik zelf iets en zou het probleem toch aan mijn kant kunnen liggen?
PS: twijfel even of deze hier moet staan (ivm hosting via Argeweb) of bij internet & hosting, mocht die verkeerd staan dan graag verplaatsen!
Sinds gisteren, +/- rond het middaguur, komt de e-mail die ik vanuit mijn eigen e-mailadres (eigen domein) stuur niet meer aan c.q. krijg ik de volgende melding (even een voorbeeld als ik een e-mail stuur naar een mailadres bij hotmail):
Als achtergrond, ik heb mijn eigen domein en neem bij Argeweb de e-mailhosting af. Het is dus niet zo dat ik zelf een server of dergelijke draai. Verzending van e-mail gaat via Outlook (IMAP). Heb om uit te sluiten dat het daaraan ligt ook de mail app van IOS geprobeerd, zelfde effect/melding.This message was created automatically by mail delivery software.
A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
XXXXXX@hotmail.com
host hotmail-com.olc.protection.outlook.com [52.101.73.17]
SMTP error from remote mail server after pipelined sending data block:
550 5.7.1 Service unavailable, Client host [145.131.15.41] blocked using Spamhaus. To request removal from this list see https://www.spamhaus.org/query/ip/145.131.15.41 (AS3130). [Name=Protocol Filter Agent][AGT=PFA][MxId=11B9E14B37B0D017] [AMS0EPF0000019D.eurprd05.prod.outlook.com 2024-10-20T04:02:35.149Z 08DCF0A59BE7B968]
Voor mijn gevoel ligt het probleem dus niet bij mij maar bij de afhandeling van de e-mails op één van de servers van Argeweb c.q. zijn deze opgenomen bij Spamhaus. ik zie namelijk in bovenstaande meldingen de volgende IP-adressen terugkomen:
145.131.15.41
145.131.15.42
145.131.15.44
Als ik die traceer zie ik dat ze bij Accenture staat en gekoppeld zijn aan arg-plspam-c1n1.mailshover.nl, dat is volgens mij de mailserver van argeweb.
Concluderend, klopt mijn conclusie dat dit probleem buiten mijn eigen omgeving zit c.q. ik afhankelijk ben van Argeweb in deze? Of mis ik zelf iets en zou het probleem toch aan mijn kant kunnen liggen?
PS: twijfel even of deze hier moet staan (ivm hosting via Argeweb) of bij internet & hosting, mocht die verkeerd staan dan graag verplaatsen!
[ Voor 3% gewijzigd door Delium86 op 20-10-2024 06:35 ]