Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeremBilgin
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 01-12-2024
HELP Ik gebruik sinds 1 week een SmartTag 2 om mijn kat te kunnen traceren als die zelf buiten gaat wandelen. Echter de positie van de Tag wordt wel aangegeven op de kaart maar steeds op mijn thuisadres.

Wanneer ik de kaart open, staat de tag gewoon op het thuisadres en als ik klik op vernieuwen dan gebeurd er niets en zie ik steeds dat dezelfde locatie (thuis) laat zien. Ik zie 2 icoontjes, 1 van de telefoon van mijn moeder en de Tag zelf.
Ze gebruikt zelf een Samsung Galaxy S24 Ultra.

Ik heb een paar keer geprobeerd met mijn moeder dat ze de SmartSwitch in de gaten houdt wanneer ik de deur uit ga en alleen met de Tag buiten ga wandelen zonder de telefoon van mijn moeder.
En mijn moeder ziet de heletijd geen updates van het geschiedenis waar ik heb gewandeld of live is er steeds thuis locatie te zien.
Als ze klik op geschiedenis zien we alleen maar 1 locatie en dat is de straat waar ik woon.
Maar dus geen andere straten of locaties.
Terwijl ik met de Tag heb gewandeld.
Eerder de Tag al gereset maar heeft geen effect.

Wat moet ik doen om een juiste positie te zien van de Tag en een regelmatige update te krijgen zoals geschiedenis waar Tag buiten heeft gewandeld?
De functie navigeren werkt dus ook niet en zegt steeds dat ik gearriveerd ben. Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien dit om een technisch probleem gaat, past dit beter in Smartwatches, sporthorloges en overigen. Ik verhuis je topic dan ook die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:29

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Een Samsung tag heeft een node nodig waar die zich laat pingen op het Samsung netwerk, kans bestaat dat je kat geen een Samsung telefoon tegenkomt en niet kan pingen en dus geen locatie update kan doorgeven.

Samsung tags kunnen niet standalone hun locatie doorgeven dit moet via een samsung telefoon gebeuren die er op werkt en toelaat dat samsung die telefoon als locatie node beacon gebruikt.

Even eens als Apple tags die werken ook zo maar hebben een groter netwerk en dus meer bereik, bij samsung gaat dat dus nog wel eens mis als er niet genoeg samsung gebruikers in de buurt zijn.

Ik geloof dat Apple tags standaard aanstaan bij elke iPhone gebruiker en bij samsung dat niet zo is.

[ Voor 27% gewijzigd door 42dpi op 20-10-2024 00:39 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeremBilgin
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 01-12-2024
42dpi schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 00:33:
Een Samsung tag heeft een node nodig waar die zich laat pingen op het Samsung netwerk, kans bestaat dat je kat geen een Samsung telefoon tegenkomt en niet kan pingen en dus geen locatie update kan doorgeven.

Samsung tags kunnen niet standalone hun locatie doorgeven dit moet via een samsung telefoon gebeuren die er op werkt en toelaat dat samsung die telefoon als locatie node beacon gebruikt.

Even eens als Apple tags die werken ook zo maar hebben een groter netwerk en dus meer bereik, bij samsung gaat dat dus nog wel eens mis als er niet genoeg samsung gebruikers in de buurt zijn.

Ik geloof dat Apple tags standaard aanstaan bij elke iPhone gebruiker en bij samsung dat niet zo is.
Maar ik zie overal op internet dat je met alleen een Smart Tag 2 locatie kunt traceren van een huisdier bijvoorbeeld. Zonder dat je erbij hoeft te zijn.
Dus op afstand kun zien waar hij zich bevind.
En waar is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Klopt. Met de kanttekening dat daar wel een samsung telefoon moet zijn.
Het is geen gps antenne met een simkaart die zelf zijn locatie kan doorzetten.

Stop hem bij de kids of vrouw in de tas, en test het uit tijdens een dag

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovide1973
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-02 20:45
Heb er ook één gekocht om te proberen. Volkomen waardeloos. Als je je sleutel kwijt bent in huis zal het wel werken, maar een koffer op een vliegveld kan je echt vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:40
ovide1973 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:53:
Heb er ook één gekocht om te proberen. Volkomen waardeloos. Als je je sleutel kwijt bent in huis zal het wel werken, maar een koffer op een vliegveld kan je echt vergeten.
Een koffer zal ook wel gaan, al geprobeerd trouwens, want er gaat vroeg of laat iemand met samsung telefoon paseren en dan krijg je de locatie...

Maar dat kan dus wel even duren, op drukke plekken zal het instant zijn, op andere plekken kan het uren of dagen duren...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
als eigenaar van de samsung telefoon het bewust heeft aangezet wel.
bij samsung is het opt-in. terwijl de concurent het als opt-out heeft gedaan.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03:39
Bij mij werkt het perfect. Ik heb 2 losse Samsung SmartTag 2. Eentje verstopt in mijn auto :) en eentje in mijn koffer. Het werkt perfect. Zo kon ik laatst mijn vlucht terug zien hoe wij gevlogen hadden. Ik kan ook steeds mijn auto vlogen op afstand. Onze koffer was mee in de ruimbagage. Ik kon precies zien waar de koffer was.

Het werkt inderdaad alleen als er iemand met een Samsung toestel voorbij loopt tot 7 dagen aan geschiedenis. Iemand met een Samsung toestel krijgt ook geen melding te zien dat er gedeeld wordt. Ik overweeg om nog eens 2 losse SmartTag 2 te kopen.

Eentje voor in mijn laptoptas

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 14-12-2024 03:06 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-05 13:08
Zoals Van der Berg hierboven beschrijft heb ik dezelde ervaring precies zien waar je koffer is, ik zie zelfs wanneer deze op de band komt dan komt hij dichtterbij als bv in het viegtuig,op sommige vliegvelden slechts 100 meter verder. Als die niet in mijn koffer zit zit deze aan mijn autosleutel, tot nu tot altijd terug gevonden, er rijden meer mensen met mijn autosleutel dus hij zwerft nogal.
Pagina: 1