Muis klikt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cleonpatra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-08 16:26
Ik heb sinds een week of twee een nieuwe muis. Had specifiek gekozen voor een muis met een draad want mijn vorige muis klikte niet goed. Moest soms meerdere keren klikken of heel hard klikken voordat er wat gebeurde. Omdat de vorige muis een draadloze was dacht ik dat het een bluetooth probleem was.

Mijn bedrade muis deed het twee weken lang prima, maar heeft nu hetzelfde probleem.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Lijkt mij dat het aan mijn laptop ligt (Lenova IdeaPad Gaming 3 15ARH7). Deze is nu 10 maanden oud en werkt verder naar behoren.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Muis in meerdere USB poorten gestopt
Laptop meerdere keren opnieuw opgestart
Windows geupdate
Alle drivers geupdate.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sluit de muis aan op een andere laptop/pc en probeer het dan nog eens?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:15
Gezien je het hebt over hard klikken... Kan het zijn dat je muis te klein of juist te groot is voor jou?
Een muis klikt of klikt niet. Hij meet geen verschil in hoe hard je de muisknop induwt.

Probeer eens meerdere muizen uit en kijk wat bij jou past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:50
99ruud99 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:52:
Een muis klikt of klikt niet. Hij meet geen verschil in hoe hard je de muisknop induwt.
Ik heb vaak genoeg muizen gehad waarbij de micro-switches niet meer goed werkten.
Je moet dan meerdere keren klikken en/of hard indrukken om het contact te maken.

En wat geven online muis test tooltjes voor resultaat?
Heb je het probleem direct na opstarten of na langere tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cleonpatra
Muistest geeft aan dat ie goed werkt. maar zodra ik een nieuw tabblad open/een ander programma open/aan het gamen ben registreert ie het niet goed meer.
Maar ik heb geen problemen met het touchpad.

[ Voor 13% gewijzigd door cleonpatra op 25-10-2024 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb je de muis al op een andere laptop geprobeerd?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

franssie

Save the albatross

En anders, zet er eens perslucht op (geen idee of je dat hebt) of een sterke stofzuiger. Kruimels en stof kunnen ook (net zoals in je toetsenbord) vreemd gedrag veroorzaken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cleonpatra
Het gekke is dat ie vandaag weer niet goed werkt, terwijl de afgelopen 3 dagen ik er geen last van had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cleonpatra
franssie schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:44:
En anders, zet er eens perslucht op (geen idee of je dat hebt) of een sterke stofzuiger. Kruimels en stof kunnen ook (net zoals in je toetsenbord) vreemd gedrag veroorzaken.
Geprobeerd, heeft niks geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Om welke muis gaat het? Er is nogal verschil tussen een €30+ logitech en een €3 action muis.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1