Hulp bij behuizing met externe 5,25 bay

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petech
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-09 16:48
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het bouwen van een nieuwe PC en twijfel over het vervangen van mijn huidige behuizing. Ik heb nu een 10 jaar oude Lian-Li behuizing, waarin alles makkelijk zou paste. Voor mijn nieuwe build ben ik op zoek naar een behuizing zonder glazen panelen (ik wil geen inkijk) en het design is voor mij niet belangrijk, de PC moet vooral functioneel zijn. Prijs is niet direct relevant

Daarnaast wil ik graag een behuizing waar ik nog een oude Blu-ray/DVD-speler in kan monteren. Dit ivm werk gerelateerde blue ray s die ik dagelijks moet inladen. Heeft iemand advies over een geschikte behuizing? En zouden jullie aanraden om mijn huidige behuizing te vervangen of deze te blijven gebruiken?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 4% gewijzigd door Petech op 19-10-2024 19:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Lian Li maakt(e) altijd zeer hoge kwaliteit behuizingen. Als de jouwe nog in goede staat is, vooral hergebruiken, zeker als ontwerp je niet boeit.

Een goed alternatief zijn de gesloten behuizingen van Fractal zoals:

uitvoering: Fractal Design Define 7 Zwart

De bluray drive komt dan achter de voordeur ;)

[ Voor 6% gewijzigd door nelizmastr op 20-10-2024 12:32 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:35
Dit kan ook nog een optie zijn: uitvoering: Fractal Design Pop XL Silent Black Solid

Zit hem zelf ook te overwegen. De optische drives kunnen onderin, achter het klepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petech
3L3ktr1k schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:00:
Dit kan ook nog een optie zijn: uitvoering: Fractal Design Pop XL Silent Black Solid

Zit hem zelf ook te overwegen. De optische drives kunnen onderin, achter het klepje.
Dit is wel echt een mooie kast. Alleen de reviews zijn niet zo best. Vooral de dikte van het materiaal zou nogal tegen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 20:15
@Petech
Je kan toch beginnen om hier te zoeken:
categorie: Behuizingen ?
Genoeg filters om te komen tot een top 3.

En eventueel zou je ook een externe Blu-ray speler kunnen nemen, ben je helemaal vrij in je keuze voor een kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petech
chrisborst schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:11:
@Petech
Je kan toch beginnen om hier te zoeken:
categorie: Behuizingen ?
Genoeg filters om te komen tot een top 3.

En eventueel zou je ook een externe Blu-ray speler kunnen nemen, ben je helemaal vrij in je keuze voor een kast.
Natuur heb ik de nodige filters gebruikt om zelf te zoeken. Maar dan krijg je alleen maar beschikbare kasten. Vooral de ervaring van andere vind ik belangrijker dan een lijstje met mogelijkheden. De eerste reactie waarin het advies wordt gegeven om me oude kast te gebruiken vind ik nuttig.
Het is mij namelijk niet helder waarom iedereen ook hun kast vervangen? Zit er nog veel ontwikkelingen in kasten, is er betere airflow enz? Of is het gewoon een mooier design? Ik zoek ook meer naar dit soort informatie maar deze is lastig te vinden.

Vandaar ook mijn vraag aan de community om mij te helpen/ adviseren.
Pagina: 1