Ervaring met kwaliteit EPP groepenkast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16:09
De vraag is duidelijk.

Iemand ervaring met dit merk?...voors- tegen.

Kan er weinig over vinden (uiteraard bekend met Eaton/hager etc maar daar hangt ook weer een andere prijskaartje aan vast). Is voor gewoon huishoudelijk gebruik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:55
Nou... zo duidelijk vind ik de vraag anders niet hoor..

Je zegt zelf al dat je er weinig over kunt vinden.
Waarom zou je uberhaupt overwegen om spullen van een merk te gebruiken waar je totaal geen informatie over kunt vinden, dat door vrijwel niemand gebruikt wordt (ooit bij iemand gezien?? Ik niet)... en wat ook nog eens vrijwel nergens te koop is.. in ieder geval niet bij de grote webshops, als ik zo snel even kijk..

Waarom zou je dit dus overwegen?
Is het uberhaupt nog wel courant spul?

ABB is ook helemaal niet zo duur hoor.. En daar kun je tenminste wel iets als een bijbehorende aardlekschakelaar van kopen, om maar even iets te noemen.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
Dit merk stond in de offerte van een electricien die wij kregen...(En dan ga je eens googlen..)

(Hebben ook een offerte liggen van Hager a 1900 euro, deze kwam op 1000)

Oa met 16 aardlekautomaaten, beltrafo en nog wat dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:45

ericplan

5180 Wp PV

De vraag is niet of het werkt, de vraag is wat er gebeurt als het fout gaat. Zag hier laatst weer een foto voorbijkomen van een geschroeide Hager automaat. Flink stinken waarschijnlijk, maar geen brand. Het risico dat een goedkope automaat gaat fikken is reëel. Ook daar zijn genoeg filmpjes van te vinden op YT.
Maar het echte topic voor dit soort vragen is: EvtK in "Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2"

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:35
De enige Google hits die ik hierop krijg refereren naar de ABB Protecta serie. Is dat het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:09

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ik zou met dit soort no name spul de gok niet wagen eerlijk gezegd. Voor 15 euro heb je 1 ABB groep. Moet je er dan echt een van 5.99 kopen?

Ik snap dat het onderaan de streep optelt, maar dit is een veiligheidsding en iets met betrouwbaarheid. Er is niets te vinden over de fabrikant en er is geen fatsoenlijke documentatie. Gevalletje mij niet bellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
Ok dank voor de antwoorden, mijn (ons) gevoel was daarin dus hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:38
Zo'n groepenkast gaat >>20 jaar mee en gaat om de veiligheid van jou en je geliefden. Dan moet je niet willen besparen met onbekende merken, of met een bedrijf dat, gezien het grote onverklaarbare prijsverschil, misschien broddelwerk aflevert.

Een EPP 16A installatieautomaat zal ~5 Euro kosten, een ABB heb je voor 8.41 Euro.

Ik vond een EPP groepenkast voor 438 Euro (dat lijkt veel te duur)
Zo'n zelfde kast in ABB uitvoering kun je voor 279 Euro kopen.

Jij wilt 16 automaten. Een basiskast van ABB met 12 automaten kost 456 Euro.
In die kast zijn nog 4 posities vrij. Je zou dus nog 1 aardlekschakelaar (34 Euro) en twee automaten (8.41) toe kunnen voegen, dus voor 51 Euro om op 14 te komen.
Wil je echt 16 automaten, dan komt een uitbreidingskast voor 175 Euro erbij.
Dus je hebt het aantal groepen dat je zou willen, van gereputeerde fabrikant met in Europa geproduceerde onderdelen, voor 630 Euro! Een soortgelijk kast in EPP onderdelen zal dan wel 400~500 Euro zijn.

Dus het prijsverschil van 900 Euro tussen de aanbieders wordt verre van verklaard door het prijsverschil tussen de onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
Hebben nu een offerte liggen van 1400 voor ABB (bij diezelfde partij als van die EPP).

En bij een andere (lokale partij)1900 voor alles van Hager

Dit was trouwens ons eisen /wensen lijstje voor de nieuwe meterkast.

Afmetingen: (ongeveer) 440x330mm
Boveninvoer
Aangesloten op 3 fasen
16x aardlekautomaat
2x aardlekautomaat (kracht)
1x beltrafo
1x hoofdschakelaar (63A)

[ Voor 44% gewijzigd door Orkaan op 23-10-2024 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:55
Tja, als je overal aardlekautomaten wil gaan gebruiken, dan vind ik het niks gek dat je zo duur uit bent ja.
Maar dan vraag je er ook zelf om natuurlijk.
4 aardlekautomaten zijn dubbel zo duur dan een aardlekschakelaar met 4 normale automaten.

Hoofschakelaar van 63A is ook een vreemde eis trouwens..
Neem aan dat bij je 3-fase aansluiting gewoon een 3x25A aansluiting hebt immers?
Waarom dan een 63A hoofdschakelaar willen hebben?

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:38
Meerwaarde van een aardlekautomaat vind ik vooral op stroomkringen waar aardfouten vaker voorkomen zoals tuinverlichting etc., en zonnepanelen. Maar het is je eigen keuze.

Eerder had ik er over heen gelezen dat je aardlekautomaten wilde. Dat verklaart wel e.e.a....
Ik was wel nieuwsgierg hoe groot het prijsverschil zou zijn.
Bij een groepenkastsamensteller waar je makkelijk de opties kunt wijzigen kon ik dit tabelltje maken (in Euro's):

'China'ABBHager
Normaal575989986
Aardlek71410501699

Opmerkelijk om te zien dat het veel duurder is om een Hager kast met aardlekautomaten te hebben, dan een ABB of Made in China. Het verklaart nu wel grotendeels de verschillen tussen de offertes.

Enneh, een relatief complex apparaat als een aardlekautomaat zou ik al helemaal niet van een compleet onbekend merk als EPP nemen, want je hebt geen idee over het kwaliteitsniveau van de echte fabrikant die zo iets Hangzhou Jiang Technology Co., Ltd. of zo zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
Ik had puur even het wensen lijstje van partner genomen...die 63 is idd te veel van het goede 40A is ook prima.

Onze electra in huis is drama. (Huis uit 1974 en is er is veel gerommeld....komen idd ook zonnepanelen en nog een flink tuinschuur...grof weg 5*7 met een nok van minimaal 4.5m) .Er gaan sowieso beginnen met de electra boven compleet te vervangen..alles ligt open dus kunnen er nu goed bij.

Geen sowieso niets van EPP nemen....dus of ABB, Hager of bv EATON

[ Voor 7% gewijzigd door Orkaan op 23-10-2024 18:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orkaan
Omdat ik het netjes vind om altijd even te reageren

We hebben gekozen voor de erkende lokale partij die ook de offerte van de Hager heeft gegeven (1918 exclusief btw) alleen we hebben gekozen voor een iets prijs vriendelijker merk ABB die kwam op 1370 exclusief btw.

Vonden we al mooi zat. En ja we nemen idd aardlekautomaaten omdat er 1000% zeker allerlei fouten in het huis zitten.

Dit lokale bedrijf heeft ook zegelrecht (en we hopen door voor lokaal te kiezen dat als er iets is ze ook eerder geneigd zijn om langs te komen)
Pagina: 1