Microsoft 365 e-mail beland in spam bij hotmail/outlook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:22
<edit>

[ Voor 148% gewijzigd door fib3rlight op 22-10-2024 20:54 ]

Beste antwoord (via fib3rlight op 22-10-2024 18:03)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De signal-noise ratio in dit topic is wat laag...

Mail van mijn MS365-tenant komt keurig in mijn Hotmail-account aan.

Dan inderdaad; wat zijn de precieze serverinstellingen (DMARC, SPF, DKIM, is Proofpoint er gewhitelist) en wat zie je concreet in de headers van een ontvangen als spam aangeduide mail? De combi van die twee vertelt veel.

Sowieso moet je inderdaad even kijken naar het DMARC policy en de in de SPF benoemde uitgaande servers. Mocht je eigen policy expliciet zeggen dat de mail als spam moet worden behandeld, dan zal men dat doen.

offtopic:
Omdat het een vraag over serverconfiguratie is, verplaats ik even van Client software algemeen naar de serverburen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:06
Ik kijk dadelijk even in mijn glazen bol voor je.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
Drardollan schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:13:
Ik kijk dadelijk even in mijn glazen bol voor je.
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ja sorry, ik moet nu net even eten en heb pas later tijd. Hoop dat ik de oplossing erin ga zien voor je, scheelt een hoop zoekwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
Drardollan schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:15:
[...]

Ja sorry, ik moet nu net even eten en heb pas later tijd. Hoop dat ik de oplossing erin ga zien voor je, scheelt een hoop zoekwerk.
haha, 8)7 beetje thread vervuilende input, maar wel geestig :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
fib3rlight schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:17:
[...]

haha, 8)7 beetje thread vervuilende input, maar wel geestig :).
Als jij nou in de tussentijd even een mooie post maakt met wat je geprobeerd/uitgezocht hebt en headers en mail tester resultaten deelt dan weet ik zeker dat zowel ik als anderen hier in hun glazen bol naar tips kunnen speuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Je had beter kunnen reageren dan je topic start aanpassen: ik heb geen idee wat je nu heb toegevoegd na de vraag over header e.d.

Als je meerdere tenants beheert: ga je eerst eens verdiepen in wat een mail header is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Een edit, handig. Ik zie het nu dus ook pas omdat @_H_G_ reageert.

Er zit dus iets niet goed in je DMARC, maar details ontbreken ook dit keer. Waarom maak je geen screenshotje / copy van de tekst in plaats van dit nietszeggende ding? Gebruik ook even https://www.dmarctester.com/

De header is geen header en zegt niks. De mail is weggestuurd, zover is duidelijk. Maar dat is vanaf de verzendende kant gezien, en dat werkte sowieso was al vastgesteld. De ontvangende kant blokkeert, daar moet je de info van hebben.

Misschien is het tijd om een expert te bellen, je hebt het over klanten waarvoor je schijnbaar de tenant beheerd. Dan moet je wel een beetje van de hoed en de rand weten lijkt mij.

[ Voor 54% gewijzigd door Drardollan op 22-10-2024 09:14 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De signal-noise ratio in dit topic is wat laag...

Mail van mijn MS365-tenant komt keurig in mijn Hotmail-account aan.

Dan inderdaad; wat zijn de precieze serverinstellingen (DMARC, SPF, DKIM, is Proofpoint er gewhitelist) en wat zie je concreet in de headers van een ontvangen als spam aangeduide mail? De combi van die twee vertelt veel.

Sowieso moet je inderdaad even kijken naar het DMARC policy en de in de SPF benoemde uitgaande servers. Mocht je eigen policy expliciet zeggen dat de mail als spam moet worden behandeld, dan zal men dat doen.

offtopic:
Omdat het een vraag over serverconfiguratie is, verplaats ik even van Client software algemeen naar de serverburen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
Bedankt allen, ik heb wat 1 op 1 berichten gekregen, ik snap jullie input dat er nog wat context en inhoud ontbreekt, ik ben voorzichtig met het delen hiervan vanwege klant gevoelige informatie, het ging mij er vooral om, dat het dus 'by design' zo is, dat e-mail vanaf 365 in de spam komt bij outlook.com gebruikers (dat het bij sommige niet zo is, betekend vaak dat er al contact geweest vanaf de outlook.com gebruikers naar de 365 gebruiker).

dit topic mag voor nu wel dicht, ik heb nog wat suggesties gegregen die we gaan testen, bedankt allen voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
fib3rlight schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:02:
Bedankt allen, ik heb wat 1 op 1 berichten gekregen, ik snap jullie input dat er nog wat context en inhoud ontbreekt, ik ben voorzichtig met het delen hiervan vanwege klant gevoelige informatie, het ging mij er vooral om, dat het dus 'by design' zo is, dat e-mail vanaf 365 in de spam komt bij outlook.com gebruikers (dat het bij sommige niet zo is, betekend vaak dat er al contact geweest vanaf de outlook.com gebruikers naar de 365 gebruiker).

dit topic mag voor nu wel dicht, ik heb nog wat suggesties gegregen die we gaan testen, bedankt allen voor de input.
Het is niet “by design” zo. Echt complete nonsens zo’n bewering of aanname. Of er al vaak contact is geweest doet er ook weinig toe, hooguit dat handmatige whitelisting een verschil kan maken. Een niet goed geconfigureerd domein / tenant is een garantie voor problemen, die moet je oplossen.

Als de gegevens zo gevoelig zijn zou ik nog maar eens goed naar je OP kijken :Y)

Pagina: 1