Websites directory structuur

Pagina: 1
Acties:

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 07:13
Mensen... om de handling van files, directories optimaal te houden ben ik op zoek naar de ideale directory structuur. Wat info...

http://slis-two.lis.fsu.edu/~struct/filenames/structuring.html

http://www.mondosoft.com/support/manuals/preparesite.asp

Ik denk dat dit voor meer devellopers nuttig kan zijn...aangezien het erg belangrijk is om scipting kwasie directories (bv implementatie van search engine) overzichtelijk en efficient te houden.

Wie heeft er voor mij en anderen de ideale oplossing of wil zijn ervaringen delen. Iedere keer stuit ik op misverstanden met onze grafische designers mbt directory structuren...en iedere keer moet ik concessies doen in het uiteindelijke ontwerp...van directory browsing software... searchengines ... database operaties... etc.

niemand?

• Scare360
schop?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:02

Crazy D

I think we should take a look.

Auw :(

:+

Ik probeer in m'n dir-structuur een soort van logica in te bouwen als in,
docs\html
docs\word
i.p.v.
docshtml
docsword

en
images\menu
images\products
i.p.v.
imagesmenu
imagesproducts

En daar heeft de rest zich maar aan te houden. Ik ben degene die er daarna in moet werken en onderhouden, dan heb ik geen zin om in de baggerzooi te zitten...

Exact expert nodig?

• Scare360
Tja... zoeen hebben wij dus ook op onze grafische afdeling... ik ben echt op zoek naar de ideale combinatie. Natuurlijk weet ik dat iedere klant anders is kwasie bedrijfsstructuur en dus ook kwa webstructuur...maar er moet een leidraad zijn voor zoiets. Het is zo ontzettend klote om in scripting om vervelende lastige directory structuur heen te werken...terwijl dit op voorhand verbeterd kan worden door hier goed over na te denken...

Een case-study zou ook hier weer op z'n plaats zijn denk ik... op internet is niet echt veel informatie te vinden over dit onderwerp... iig geen concrete aannames. Het lijkt erop dat maar weinig webdesigners hier echt mee bezig zijn gezien de posts... toch maar vreemd mijn inziens!

• Jelle Niemantsverdriet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:47
Maar kun je niet van tevoren overleggen met je grafische mensen? De ideale oplossing lijkt mij lastig, maar je zou toch aan hen kunnen aangeven waarom jij vaak met een bepaalde structuur werkt (je had eerst volgens mij nog een structuur gepost maar die is nu weg).

Dan kunnen zij aangeven waarom zij bepaalde aspecten daarvan misschien minder handig vinden, en dan kom je er samen wel uit *D ;).

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je het puur over scripten hebt... tja dan is het in mijn geval vaak
admin/
include/
templates/
/

deze 4 staan er altijd wel in....afhankelijke van extra mogelijkheden of libraries komen er meer directories. Merk wel op dat dit dus puur voor het script is, plaatjes in de site komen dan in een andere dir, maar die verschilt nogal.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op donderdag 13 september 2001 19:00 schreef Orphix het volgende:
Als je het puur over scripten hebt... tja dan is het in mijn geval vaak
admin/
include/
templates/
/

deze 4 staan er altijd wel in....afhankelijke van extra mogelijkheden of libraries komen er meer directories. Merk wel op dat dit dus puur voor het script is, plaatjes in de site komen dan in een andere dir, maar die verschilt nogal.
Ik probeer altijd mijn include files buiten de webroot te houden.....

Geeft altijd een gevoel van extra-veiligheid.
Daarnaast voor admin/beheerders directory kies ik meestal een iets minder onlogische naam. Ook dit weer om het een stukje lastiger te maken voor ongewenste bezoekers.....

sitenaam-admin/

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Pagina: 1