Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripomatic
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-09 16:11
Hey,

Sedert vandaag lukt het niet om in te loggen op pixel 7, laatste android versie. Normaal gebruik ik vinger afdruk, maar vroeg nu om een pattern. Het pattern dat ik tekende wordt gewoon niet aanvaard. Zelf heb ik nog nooit een ander gebruikt, op andere oude telefoon werkt het wel.

Factory reset? Ik probeer via google account factory reset op afstand te doen, maar het lukt niet!
De Telefoon ligt gewoon bij mij en heeft connectie via 5G en Wifi dus zou moeten lukken normaal.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripomatic
Ik heb uiteindelijk via de knoppen een factory reset kunnen doen.
Alleen als ik de data wil herstellen, vraag die schermvergrendeling van de pixel terug?

Wat is dat toch? Je vergeet het of android is het kwijt, je kan daardoor niet inloggen, je wil het herstellen via factory reset en dan nog dat gedoe? Dat is toch niet serieus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:57
Dat is nou net de bescherming van een gestolen toestel? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripomatic
Jarno schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:35:
Dat is nou net de bescherming van een gestolen toestel? 😉
Welke bescherming? Factory reset en je kan de telefoon gebruiken...

Ik wil terug aan mijn data kunnen, maar blijkbaar is dat zelf niet meer mogelijk. 'Prima' beveiliging, als je iets vergeet of android/google verkloot het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Dan doe je toch een remote reset vanuit je google account?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripomatic
DukeBox schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 17:05:
Dan doe je toch een remote reset vanuit je google account?
Dat heb ik geprobeerd. Het lukte niet. Ik kreeg wel e-mails dat er een reset wordt uitgevoerd voor m'n pixel 7 toestel, maar op het toestel gebeurde er niks.

Nochtans was deze online. Als ik vroeg om een beltoon te laten afgaan dan ging het ook niet.
Uur ervoor, toen ik het gedoe nog niet had, had ik het gevraagd om beltoon te laten rinkelen omdat ik deze niet vond ging het wel.

Ik snap het niet waarom dit allemaal niet lukte... redelijk gefrustreerd hierdoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Lijkt er dan meer op dat het account is verwijderd en een ander toegevoegd....

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-10 08:22
tripomatic schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 17:00:
[...]

Welke bescherming? Factory reset en je kan de telefoon gebruiken...

Ik wil terug aan mijn data kunnen, maar blijkbaar is dat zelf niet meer mogelijk. 'Prima' beveiliging, als je iets vergeet of android/google verkloot het.
De meeste beschermingen zijn erop gericht om je data en je accounts te beschermen, niet de hardware zélf. En bij mijn weten kun je een eenmaal aan een Google gekoppelde telefoon ook na een factory reset niet gebruiken zonder dat de originele eigenaar daaraan meewerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:36

Kheos

FP ProMod
Zeker dat het jouw toestel is? En niet per ongeluk gewisseld met een vriend of collega?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:57

13art

Moderator Mobile
Kheos schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:34:
Zeker dat het jouw toestel is? En niet per ongeluk gewisseld met een vriend of collega?
Ja, dat is precies hetgeen ik ook dacht.
Patroon wat niet meer werkt, telefoon die gereset wordt volgens de mails maar op de telefoon niks te zien, op afstand zoeken niet meer zichtbaar... Dat zijn een hoop tekenen aan de wand.

@tripomatic Zet er een sim kaartje in? Is dat het kaartje van de provider waar jij ook bij zit?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
13art schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:59:
[...]

Ja, dat is precies hetgeen ik ook dacht.
Patroon wat niet meer werkt, telefoon die gereset wordt volgens de mails maar op de telefoon niks te zien, op afstand zoeken niet meer zichtbaar... Dat zijn een hoop tekenen aan de wand.

@tripomatic Zet er een sim kaartje in? Is dat het kaartje van de provider waar jij ook bij zit?
Het heeft er wel de schijn van, maar het zou heel bijzonder zijn. Een Pixel 7 in dezelfde kleur, zelfde combinatie (wel/niet) hoesje+screenprotector en ook geen afwijkend vergrendelscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:57

13art

Moderator Mobile
We zijn, zie ik nu, een week verder sinds de start van TS.
@tripomatic is het probleem ondertussen opgelost?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1