Een 1080p 60hz Linux-based game systeem dat ook zeer goed via remote play mee gespeeld kan worden vanaf de Apple tv.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een 2e game pc die draait op een steamOS versie/Bazite. Dit systeem zal geplaatst worden in een kleine ITX kast bij een 1080p Tv (op zolder) en zal functioneren als een soort steam console. Zodat ik samen met mijn zoontje kan gamen.
Dit is natuurlijk een kwestie van copy&paste Best buy guide 1080p systeem en klaar.
Maar ik wil ook via de apple tv in de woonkamer kunnen streamen met Steam Remote play of Moonlight etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
600.- max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja deze:
uitvoering: Sharkoon SilentStorm SFX Bronze 450W
uitvoering: Kolink Rocket V2
uitvoering: Samsung 980 1TB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
de rest van het systeem. De grootste vraag die ik heb is welke CPU Am4 vs Am5 want daar zit nogal prijs verschil om het in het budget te passen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD CPU & GPU only vanwege de Linux OS die ik erop wil gaan draaien.
Maar Ik sta zeker open voor andere suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein, het moet een ITX systeem worden.
Ga je overklokken?
Nee absoluut niet, ITX behuizingen hebben vaak beperkte airflow en daar kan je beter voor een lagere TDP gaan dan hoger.
Wat verwacht je van ons?
Ik zit echt te puzzelen wat het streamen van games via remote play op de CPU zet.
Ik ben mij er van bewust dat videokaarten aan hardware encoding doen, en ik heb dit met eigen systeem ook getest (ik was 1 van de eerste die de Steam link hardware kocht) inmiddel gebruik ik een Apple Tv 4K
En de beste resultaten zowel kwa latency als beeld kwaliteit worden met software encoding/decoding behaald. Dus dat betekend dat de CPU het werk doet.
Mijn grootste vraag is hier of het het budget waard is om iets meer CPU dan een ryzen 5600 hier in te stoppen? En zo ja welke?, meer cores zoals de 5800x/5900x
of ga je over naar Am5 en maak je daarmee je hele build duurder?
Ik vraag mij dan direct af op het voor 1080p nodig is. Want ja wat worden er voor games gespeeld door mijn zoontje.
Snowrunner
Farming Simulator 22
Minecraft
Trailmakers
Valheim
(en dat hoeft niet op ultra settings)
En zolang ik nog niet goed weet wat het streamen nodig heeft blijft ik ondertussen verder lezen en testen, want helaas is de meeste informatie betreft streamen gericht op Twitch gamers dus vind ik het lastig om echt goede informatie te vinden hierover. Leesvoer hierover is dus zeer welkom!
Dit is mijn samenstelling:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een 2e game pc die draait op een steamOS versie/Bazite. Dit systeem zal geplaatst worden in een kleine ITX kast bij een 1080p Tv (op zolder) en zal functioneren als een soort steam console. Zodat ik samen met mijn zoontje kan gamen.
Dit is natuurlijk een kwestie van copy&paste Best buy guide 1080p systeem en klaar.
Maar ik wil ook via de apple tv in de woonkamer kunnen streamen met Steam Remote play of Moonlight etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
600.- max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja deze:
uitvoering: Sharkoon SilentStorm SFX Bronze 450W
uitvoering: Kolink Rocket V2
uitvoering: Samsung 980 1TB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
de rest van het systeem. De grootste vraag die ik heb is welke CPU Am4 vs Am5 want daar zit nogal prijs verschil om het in het budget te passen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD CPU & GPU only vanwege de Linux OS die ik erop wil gaan draaien.
Maar Ik sta zeker open voor andere suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein, het moet een ITX systeem worden.
Ga je overklokken?
Nee absoluut niet, ITX behuizingen hebben vaak beperkte airflow en daar kan je beter voor een lagere TDP gaan dan hoger.
Wat verwacht je van ons?
Ik zit echt te puzzelen wat het streamen van games via remote play op de CPU zet.
Ik ben mij er van bewust dat videokaarten aan hardware encoding doen, en ik heb dit met eigen systeem ook getest (ik was 1 van de eerste die de Steam link hardware kocht) inmiddel gebruik ik een Apple Tv 4K
En de beste resultaten zowel kwa latency als beeld kwaliteit worden met software encoding/decoding behaald. Dus dat betekend dat de CPU het werk doet.
Mijn grootste vraag is hier of het het budget waard is om iets meer CPU dan een ryzen 5600 hier in te stoppen? En zo ja welke?, meer cores zoals de 5800x/5900x
of ga je over naar Am5 en maak je daarmee je hele build duurder?
Ik vraag mij dan direct af op het voor 1080p nodig is. Want ja wat worden er voor games gespeeld door mijn zoontje.
Snowrunner
Farming Simulator 22
Minecraft
Trailmakers
Valheim
(en dat hoeft niet op ultra settings)
En zolang ik nog niet goed weet wat het streamen nodig heeft blijft ik ondertussen verder lezen en testen, want helaas is de meeste informatie betreft streamen gericht op Twitch gamers dus vind ik het lastig om echt goede informatie te vinden hierover. Leesvoer hierover is dus zeer welkom!
Dit is mijn samenstelling:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Tray | € 95,27 | € 95,27 |
| 1 | Moederborden | ASRock B550M-ITX/ac | € 118,99 | € 118,99 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7600 8G | € 257,99 | € 257,99 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 26,04 | € 26,04 |
| Totaal | € 498,29 | |||
[ Voor 11% gewijzigd door Mister-White op 21-10-2024 11:56 ]