Triple Monitor & Single Monitor op 1 PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-07 13:57
Ik heb een Triple monitor setup voor mijn Sim racing rig.

Deze zijn met 3x DP aangesloten op mijn 4080 op 3x1440p.

Nu wil ik graag dezelfde PC gebruiken voor andere spellen. Hier wil ik een aparte monitor op mijn bureau (die naast de rig staat) voor aansluiten via hdmi (1x1440p)

Als ik in de rig zit wil ik dan alleen de triples aanhebben.
Als ik achter de bureau zit, alleen de losse monitor.

Kan dit?
Zonder dat ik elke keer in windows alles moet instellen, kan ik switchen tussen de triples en single?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voorheen deed ik dit altijd met Ultramon. Tegenwoordig gebruik ik Display Fusion. Volgens mij kan het daarmee ook.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-07 13:57
wcduck schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:16:
Voorheen deed ik dit altijd met Ultramon. Tegenwoordig gebruik ik Display Fusion. Volgens mij kan het daarmee ook.
wat filmpjes gekeken van display fusion....maar ik weet het nog niet zeker.

daarmee kan ik een profile maken van 3x1440p scherm en eentje van 1x1440p scherm, en dan kan je switchen tussen die 2 profielen?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
refused81 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:54:
[...]

wat filmpjes gekeken van display fusion....maar ik weet het nog niet zeker.

daarmee kan ik een profile maken van 3x1440p scherm en eentje van 1x1440p scherm, en dan kan je switchen tussen die 2 profielen?
Ik meen dat dit inderdaad met een trigger omgezet kan worden. Deze trigger kan je koppelen aan een snelkoppeling, muisknop of zelfs het starten van een applicatie.

Als ik me goed herinner was er ook een test-versie voor Display Fusion van een maand. Misschien is dat nog steeds mogelijk. Ik kan het niet voor je testen aangezien ik momenteel een ultra wide scherm heb aangesloten.

Edit: het is mogelijk is Display Fusion: https://www.displayfusion...layFusionMonitorProfiles/

[ Voor 7% gewijzigd door wcduck op 19-10-2024 18:25 ]

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08 09:56
als je al je schermen in je triple setup uit hebt staan. Dus niet op standby , maar echt uit . dan zal je PC opstarten op je 4de monitor op je buro.

en als je dan na het opstarten, je 3 schermen aanzet ( middels je powerbutton per scherm ) dan switched het automatisch naar je triple setup. ( bij mij wel )

ik heb zelfs 5 schermen op mijn 2080S ( die heeft namelijk ook nog een usb-c aansluiting )