Benelux of buitenlands model

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasicu
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-05 14:13
Ben van plan om een Samsung soundbar aan te schaffen, al een beetje vergeleken.
Nu zijn er benelux of buitenlandse modellen te koop met een prijs verschil van ongeveer € 100,-
Maakt dat uit voor een soundbar?
Voor een TV kan ik het begrijpen vanwege de eventuele app.
Maar voor een soundbar lijkt het mij niet logisch.

Heeft iemand hier meer kennis van?

Alvast bedankt,
Frans

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-06 17:32
Het praat een stuk makkelijker als je even aangeeft om welk model het gaat (er staan er hier 61: categorie: Soundbars), waar je die prijzen hebt gevonden en meer van dat soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:33

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@wasicu Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies. Daar verplaats ik je topic ook naartoe.

Zonder dat je vermeldt welke soundbar je op het oog hebt, is het lastig adviseren. Maar, kort gezegd, verwacht ik dat je een soundbar overal in de EU kunt kopen.

Aansluitingen zoals HDMI, HDMI ARC, S/PDIF, RCA, etc zijn sowieso overal hetzelfde. V.w.b. apps, die kan een soundbar ook hebben, zoals TuneIN of Spotify Connect. Ook daar verwacht ik weinig problemen. Je kunt hooguit een andere stroomstekker erbij krijgen. In theorie zou je gekozen apparaat een andere netspanning kunnen vereisen, als je het bijv uit de VS importeert. Computers hebben vaak voedingen waarbij dat geen probleem is, maar dat geldt niet voor alle apparaten. Echter, gezien 230V 50 Hz in heel de EU standaard is, maakt het voor een model uit deze regio ook niks uit.

Gezien de karige topicstart en het eenvoudig kunnen vinden van antwoorden op deze vraag; vind ik wel dat er meer inzet verwacht mag worden hier op Tweakers.

[ Voor 17% gewijzigd door Jorgen op 19-10-2024 20:31 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 21:39

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Een buitenlands model kan het opeisen van fabrieksgarantie moeilijker te maken. Het is niet gezegd dat er op dat punt een probleem is, maar sommige fabrikanten doen daar moeilijk over. Garantie heb je natuurlijk altijd nog bij de winkel waar je koopt, maar een winkel zou failliet kunnen gaan.

Uiteindelijk heeft alles een prijs: Als het prijsverschil van een buitenlands model te groot is, is dat een goede reden om voor het buitenlands model te gaan. Kwestie van voor- en nadelen tegen elkaar afwegen.