Hulp gezocht ivm chantage

Pagina: 1
Acties:
  • 2.021 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-09 14:15
sorry dat ik ff oftopic iets plaats maar wil zo breed mogelijk mijn onderzoek doen.
ik word gechanteerd oor iemand met het volgende bitcoinadres: 1NBXvzwZAjVeSSeocM7Ei1whWTfoBwEaah
hoe kan ik achter deze persoon zijn identiteit komen om hem eventueel klappen te gaan geven (grapje??)
ik laat me niet chanteren. zoals bekend doet politie niets. iemand tips of suggesties? ik wil deze persoon achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Hugo1529 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:45:
sorry dat ik ff oftopic iets plaats maar wil zo breed mogelijk mijn onderzoek doen.
ik word gechanteerd oor iemand met het volgende bitcoinadres: 1NBXvzwZAjVeSSeocM7Ei1whWTfoBwEaah
hoe kan ik achter deze persoon zijn identiteit komen om hem eventueel klappen te gaan geven (grapje??)
ik laat me niet chanteren. zoals bekend doet politie niets. iemand tips of suggesties? ik wil deze persoon achterhalen.
Dat is nou juist de hele grap van Bitcoin…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-09 14:15
Wispe schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:11:
[...]

Dat is nou juist de hele grap van Bitcoin…
de grap zie ik niet als je door een loser wordt gechanteerd, akelig persoon is het. maar ik ben me bewust van de vindbaarheid van deze crimineel, heeft ie geluk bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:22

RvV

Hugo1529 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:18:
[...]

de grap zie ik niet als je door een loser wordt gechanteerd, akelig persoon is het. maar ik ben me bewust van de vindbaarheid van deze crimineel, heeft ie geluk bij.
Je weet dat er 1001 scams zijn waarbij ze zeggen een ruk-film (of iets anders) van je hebben en dat je xxx btc moet overboeken etc? Daarnaast zou ik adviseren dit in een eigen topic te posten of misschien kan iemand deze posts even verplaatsen. ;)

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@Hugo1529 Ik heb je bericht incl. reacties vanuit het NK topic naar een eigen topic verplaatst.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Hoe wordt je gechanteerd?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:05

knakworst

Get more sats!

1. Negeren en niet betalen.
2. Als je dat niet lukt, naar de politie en aamgifte doen.

Op het adres is verder nul activiteit, dus we kunnen er verder helemaal niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:28
Heb je überhaupt bewijs dat zijn claim klopt? Heb je het bewijs gezien is is het maar een bewering? Mocht je vreemd gegaan zijn en het is opgenomen dan is dat bewijs er uiteraard wel.

Tips:
- bespreek het met je ouders, vandaag nog
- en anders met een andere volwassene die je vertrouwt. Kan dus ook iemand van school zijn, maar kan ook je vriendin zijn
- zoek contact met de buurtagent

Je gaat nooit erachter komen wie het is, het hele idee van bitcoin is dat het anoniem is.

[ Voor 8% gewijzigd door President op 19-10-2024 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

President schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 07:57:
Heb je überhaupt bewijs dat zijn claim klopt? Heb je het bewijs gezien is is het maar een bewering? Mocht je vreemd gegaan zijn en het is opgenomen dan is dat bewijs er uiteraard wel.

Tips:
- bespreek het met je ouders, vandaag nog
- en anders met een andere volwassene die je vertrouwt. Kan dus ook iemand van school zijn, maar kan ook je vriendin zijn
- zoek contact met de buurtagent

Je gaat nooit erachter komen wie het is, het hele idee van bitcoin is dat het anoniem is.
Precies, ouders weten ook wel dat hun kroost stomme dingen doet. En sommige dingen zijn groter dan je zelf op kunt lossen en dan moet je ze vooral om hulp vragen, dus je hulpvraag is al min of meer ingecalculeerd. Ze zouden het waarschijnlijk zelfs jammer vinden als je niet bij ze aan zou kloppen.

[ Voor 8% gewijzigd door Yucon op 19-10-2024 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:02
Met een bitcoin adres kan je niets. Wil je iets achterhalen dan zou je dmv "phishing" moeten verleiden dat ze op een link klikken met daarachter traceer tools (de "Kees van der Spek" methode). Een worst voorhouden dat ze via een link de bitcoin kunnen claimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@Hugo1529 Je zult even wat meer informatie moeten geven, wat is er ongeveer gebeurt, hoe ben je achter dat adres gekomen en welke aanknopingspunten zijn er? Anders houdt het al snel op.

Ps. Mocht er een naam worden gevonden, noem die dan niet publiek hier maar neem dat op met de politie.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin2032
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 05-12-2024
Taro schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 09:02:
@Hugo1529 Je zult even wat meer informatie moeten geven, wat is er ongeveer gebeurt, hoe ben je achter dat adres gekomen en welke aanknopingspunten zijn er? Anders houdt het al snel op.

Ps. Mocht er een naam worden gevonden, noem die dan niet publiek hier maar neem dat op met de politie.
De politie doet er alleen niks mee. Gaat op de grote stapel. Personeelstekort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:19
Maar je wordt natuurlijk niet alleen met een Bitcoin adres gechanteerd. Je hebt meer bijvoorbeeld een email adres, een brief die je binnen hebt gekregen of een whatsapp gesprek. Daar kan je veel meer mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:18

Spotmatic

Ken sent me

Ik word per e-mail ook best wel vaak gechanteerd. Probleem is dat ze steeds dingen noemen die ik op zeker niet gedaan heb (tenminste niet in de laatste jaren ;-)) dus ik laat ze lekker in hun sop gaarkoken.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Ik sluit het topic. @Hugo1529 Als je nog hulp wil open je maar een nieuw topic met voldoende achtergrond informatie.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.