Algemene koopadvies voor beginner PC rond € 1.000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbeest
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 10-01 22:48
Mijn PC is het onderhand aan het begeven en ik ben nu dus op zoek naar een nieuwe PC. Ik heel veel video's kijken over geschikte budget PC's alleen kom ik er zelf eigenlijk niet zo goed uit. Te veel keuze en het is vooral een persoonlijk iets. Daarnaast moet je PC ook een beetje toekomst bestendig zijn.

Waar moet de PC aan voldoen?
- voornamelijk video's en films kijken.
- Zuinig zijn qua verbruik
- Ik wil er GTA 6 op kunnen spelen wanneer/als die uitkomt op PC. Daarnaast wil ik ook red dead redemption2, last of us en assassin's creed erop spelen. Als ik het goed begrijp zijn dat de AAA games.
- budget maximaal € 1.200
- FPS minimaal 60
- 1080p of 1440p (weet ik eigenlijk niet zo goed) Ik kijk nu video's op 720p omdat mij pc anders te veel lawaai gaat maken.

Er gaan geen componenten mee. Ik heb een HP 400z workstation, als 2de hands gekocht in 2016, hele oude PC dus.

Eerst dacht ik eraan om gewoon een intel cpu en nvidia rtx 4060 te nemen, alleen blijken die 13 en 14de generatie intel cpu problemen te hebben. Daarna kwam ik erachter dat AMD goede prijs/kwaliteit cpu's hebben en misschien wel een betere gpu's hebben in mijn prijsklasse. Maar dat weet ik dus niet zeker.

Overklokken? Nee

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik zoek dus een PC die redelijke performance levert en minimaal 4 jaar meegaat om te gamen. Ik ben een beginnende PC gamer dus heb geen hele hoge eisen. Daarnaast weet ik niet of er goede website zijn waar je zelf een PC kan samenstellen maar dat zij hem voor je in elkaar zetten en of dit ook haalbaar is in mijn prijsklasse. Eigen PC bouwen vind ik spannend, zou zonde zijn om € 1.000 uit te geven en dat er dan dingen kapot gaan. Op zich ben ik wel handig maar met technologie weet je nooit wat je moet doen als iets niet werkt. Elke PC die ik koop is een upgrade alleen ik wil wel zeker weten dat mijn PC bestendig is tegen de minimaal spec eisen van games zoals GTA 6 met minimaal 60 fps. En het oog wil ook wat. :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:30
Je hebt een hoop vragen weggehaald.
Wat heb je zelf al gevonden?

Voor rest kan je ook gewoon de best buy guide pakken.

Ps, met dit budget moet je zelf bouwen, of veel opgeven. Het neemt toch een behoorlijke hap (zo'n 100 euro) uit je budget als je het wel doet.

In welke omgeving woon je? Anders kan er misschien een tweaker even helpen.

Best Buy Guide: De beste 1440p-game-pc kan basis zijn als je niets wilt uitzoeken

[ Voor 18% gewijzigd door 99ruud99 op 18-10-2024 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbeest
Eerst heb ik op coolblue gekeken naar redelijke PCs en kwam toen deze tegen
https://www.coolblue.nl/p...wE#product-specifications

https://www.coolblue.nl/p...wE#product-specifications

Ben toen naar de winkel gegaan voor informatie en kreeg toen als informatie dat je voor gaming PCs beter op andere websites kan gaan zoeken.

Toen gezocht naar prebuilt PCs en kwam toen op de website van gamepc.nl. Daar hebben ze alleen maar nvidia kaarten en niet heel veel opties qua cpu’s om uit te kiezen. Daarnaast staat er overal een letter achter wat het ook allemaal ingewikkeld maakt. In die best build raden jullie ryzen 5 7600 aan terwijl gamepc.nl alleen maar de x varianten verkoopt.

Vandaar dat ik naar deze site ben gekomen.

Ik zie dat die rx 7700xt meer watt gebruikt dan een 4060 ti. Gaat de 4060 ti samen met die ryzen 5 7600?

Hoe groot is het verschil tussen de 1080p best build vs 1440p?

Ik woon in Rotterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:49
De verschillen tussen beide BBG desktops kun je per game en voor een paar andere benchmarks als je naar beneden scrollt op de link die @99ruud99 geeft ;)

[ Voor 9% gewijzigd door martyw op 19-10-2024 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:25

Jorissie87

No diggity

AAA games spelen op 60+ fps bij 1440P is wel erg ambitieus gezien je budget. Misschien kun je dan beter even kijken naar wat er op de V&A voorbij komt.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbeest
Ik heb toch besloten om te gaan gamen op een resolutie van 1080p. Maar neem wel wat componenten over van de BBG 1440p om ook een beetje future proof te zijn met de am5. Ik heb alleen wel gekozen om een beetje te besparen op het geheugen en de ssd. 16 ram en 1 tb moet voldoende zijn toch?
Ik vind de rx 7600 xt ook teveel wattage verbuiken daarom zit ik te twijfelen tussen de rtx 4060 en de 4060 ti. Ik heb wel gelezen dat rtx 4060 veel problemen geeft met de beperkte 8 vram.

Als er bij een gpu staat dat die 230 watt verbruikt, is dit dan alleen tijdens intensief gebruik zoals gamen of ook bij het internetten?

Ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden en of er andere mogelijkheden zijn.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 7600 Boxed€ 187,10€ 187,10
1MoederbordenASRock B650M-HDV/M.2€ 114,80€ 114,80
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 4060 Ti Windforce OC 16G€ 444,09€ 444,09
1BehuizingenChieftec APEX AIR€ 79,94€ 79,94
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo REV. 5€ 29,55€ 29,55
1Geheugen internKingston Fury Beast KF560C36BBE-16€ 54,90€ 54,90
1Voedingenbe quiet! Pure Power 12 M 550W€ 91,14€ 91,14
1SSD'sLexar NM710 1TB€ 66,07€ 66,07
Totaal€ 1.067,59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:49
Bespaar liever met de vrijwel gelijk presterende AMD Ryzen 5 7500F Tray nemen ipv op 32GB RAM

[ Voor 94% gewijzigd door martyw op 19-10-2024 23:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Killerbeest schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:31:
….

Als er bij een gpu staat dat die 230 watt verbruikt, is dit dan alleen tijdens intensief gebruik zoals gamen of ook bij het internetten?

….
De gpu verbruikt uiteraard alleen die 230 watt als de kaart full tilt bezig is de frames te renderen en naar je scherm te sturen tijdens het spelen.

Tijdens office werkzaamheden en internetten zal de kaart hooguit nog wat video decoding doen wat misschien eender rond de 20 watt kost dan 200 watt. Uiteraard zal de exacte waarde van kaart tot kaart verschillen.

Voor een nvidia kaart betaal je een premium die misschien niet nodig is als je geen gebruik wil gaan maken van dingen als ray-tracing of dlss.

In jou geval zou ik opzoek gaan naar de snelste amd gpu die bij jou budget past.
martyw schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:11:
Bespaar liever met de vrijwel gelijk presterende AMD Ryzen 5 7500F Tray nemen ipv op 32GB RAM
Als de losse cpu cooler achterwege gelaten wordt is de boxed versie prima, kwa prijs komen dan bijde CPU’s ongeveer gelijk.

Dus bij de 7500F tray moet een losse cooler bij de 7600F boxed zit een cpu cooler.

In plaats van meer geheugen zou ik kiezen om het budget in een betere videokaart te stoppen, geheugen kan later veel goedkoper toegevoegd worden. Een videokaart upgraden is gelijk 400+ euro.

Edit:
Dus nog wel een tip qua geheugen, in de lijst heb je 1 stick van 16gb. Het is hier beter om te gaan voor een setje van 2x 8gb.

[ Voor 4% gewijzigd door teun-v op 20-10-2024 09:12 . Reden: Dual channel geheugen ]

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc77z
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Een AM5 systeem met een 4070S videokaart, incl assemblage is mogelijk voor 1300 euro.
Dat systeem heeft wel enige beperkingen: geen windows (installatie), 1 TB SDD (2 TB SDD is ca 50 euro meerprijs) en 16 GB RAM (32 GB RAM is ca 50 euro meerprijs).
Met dit systeem kan je gamen op 1440p, maar heb je wel een 1440p monitor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:45
Aangezien je wel technisch bent aangelegd zou ik toch adviseren om de PC zelf in elkaar zetten.
Dat bespaart je de assemblagekosten en je weet dan ook hoe je PC in elkaar zit.
Deze instructievideo laat uitstekend zien hoe je het moet doen en waar je rekening mee dient te houden.
In principe kun je weinig fout doen, kwestie van rustig en precies werken, van tevoren de handleidingen van de componenten doorlezen en dan gewoon aan de gang ermee.
Mocht er toch iets niet helemaal goed gaan dan kun je natuurlijk hier ook je vragen stellen.
Echt iets kapot maken tijdens het in elkaar zetten kan eigenlijk alleen wanneer je de handleidingen niet goed volgt of wanneer je bruut geweld gebruikt om de foute stekker in een aansluiting te proppen die niet past.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killerbeest
Ik denk er nu inderdaad aan om hem zelf in elkaar te zetten. De meeste componenten klik je zo vast in het moederbord. De juiste kabels aansluiten op het moederbord zal denk ik het moeilijkste zijn van de build. Daarnaast vraag ik me af hoe moeilijk het is om Windows op je pc te krijgen?

Hoe betrouwbaar zijn de verkopers die op tweakers aanbevolen worden? Ik ben van plan om alle onderdelen bij megekko en alternate te kopen, afhankelijk welke van de 2 goedkoper is.

Waar ik nu nog het meeste aan twijfel is de videokaart. Ik ga de PC voornamelijk gebruiken voor youtube video’s en netflix. Daarnaast wil ik gewoon af en toe lekker gamen. Het is dus niet een pure gaming PC. Een 4070 Super is dan denk ik ook zonde van het geld.

Ik heb nu een 1080p 60 hz monitor maar die ga ik dan ook vervangen. Dit bedrag laat ik buiten het totaal plaatje van deze pc build.

[ Voor 11% gewijzigd door Killerbeest op 20-10-2024 10:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:44

br00ky

Moderator Harde Waren
Killerbeest schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:51:
Ik denk er nu inderdaad aan om hem zelf in elkaar te zetten. De meeste componenten klik je zo vast in het moederbord. De juiste kabels aansluiten op het moederbord zal denk ik het moeilijkste zijn van de build.
Check wat recente tutorials op YT, dan kan je zelf een inschatting maken hoe moeilijk het is.
Daarnaast vraag ik me af hoe moeilijk het is om Windows op je pc te krijgen?
Dat is een kwestie van een bootable USB maken en daarvandaan booten. De rest wijst zich dan vanzelf. Ook hier, genoeg tutorials van te vinden.
Hoe betrouwbaar zijn de verkopers die op tweakers aanbevolen worden? Ik ben van plan om alle onderdelen bij megekko en alternate te kopen, afhankelijk welke van de 2 goedkoper is.
Van alle winkels zijn tientallen tot honderden reviews te vinden in de pricewatch :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
Moeilijkste vind ik persoonlijk mobo in behuizing plaatsen.
Dan moet je 8 van die piepkleine schroefjes op juiste plek vast draaien, en dan valt zon schroefje weer precies op zon plek waar je niet fatsoenlijk bij kan.

Windows installeren is simpel, dat kan mijn neefje van 7 ook :) .
Vergeet niet xmp aan te zetten in de bios :)

Voor mij is Rotterdam te ver,maar we kunnen je prima helpen als je tegen vragen aan loopt.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11
Je moet installatie media maken (2e kopje).

[ Voor 11% gewijzigd door 99ruud99 op 20-10-2024 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbeest
99ruud99 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 11:32:

Windows installeren is simpel, dat kan mijn neefje van 7 ook :) .
Vergeet niet xmp aan te zetten in de bios :)
Moet ik dan ook een licentie kopen voor Windows of hoeft dat niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Dat moet ja, maar dat kan ook goedkoop :)

Alternatief is linux, maar voor beginner is Windows makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbeest
99ruud99 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:51:
Dat moet ja, maar dat kan ook goedkoop :)
En waar kan ik dan die goedkope versie van Windows kopen of mag je dat hier niet vertellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:41
Ik zou hem eerlijk gezegd laten assembleren door een partij als Alternate of Azerty. In de gevallen dat alles werkt is het inderdaad heel makkelijk om een pc in elkaar te zetten. Wanneer de boel niet opstart wordt het een ander verhaal en heb je vaak andere componenten nodig om zaken uit te gaan sluiten. Bijvoorbeeld ander geheugen, andere voeding, andere videokaart, enz.

Verder eens met bovenstaande
-focus op 1080p gaming anders blijf je videokaarten kopen, zeker met GTA6 in het vooruitzicht
-koop altijd een kit met 2 ram modules anders presteert je CPU niet goed

Op dit moment kunt je overigens nog wel uit de voeten met 16GB ram.

Hetzelfde overigens voor VRAM, een gewone 4060 kun je op 1080p ook prima mee uit de voeten. De videokaart is wel iets dat je zo vervangt later en Nvidia kaarten hebben vaak nog wel een redelijke tweedehands verkoop prijs. Zo uit mijn hoofd zijn de prijs/prestatie van zowel de 4060 als de 4070 een stuk beter dan de 4060 ti 16gb. Ergste geval zet je de texture details iets lager. Niks om je druk over te maken bij een budget build. Laat je niet gek maken door het vram verhaal.

[ Voor 50% gewijzigd door sdk1985 op 20-10-2024 14:15 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killerbeest
Allemaal hele goede tips waar ik zeker wat aan heb.
teun-v schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 08:58:
[...]

De gpu verbruikt uiteraard alleen die 230 watt als de kaart full tilt bezig is de frames te renderen en naar je scherm te sturen tijdens het spelen.

Tijdens office werkzaamheden en internetten zal de kaart hooguit nog wat video decoding doen wat misschien eender rond de 20 watt kost dan 200 watt. Uiteraard zal de exacte waarde van kaart tot kaart verschillen.
Is het verbruik van een videokaart voor het alleen maar bekijken van een youtube video echt maar 20 watt? Als dat het geval is dan ga ik toch voor de RX 7700 XT.

Ik heb hier een reddit post waar het bij de meeste mensen tussen de 20 - 70 watt schommelt (uitschieters met 100+ watt zijn er ook). Wat nog best een groot verschil is. Heeft iemand toevallig een RX 7700 XT? Zo ja, kan je dan kijken wat jouw GPU verbruikt tijdens video's bekijken.

https://www.reddit.com/r/...pus_video_playback/?tl=nl

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:28
ik snap het nooit zo. beginnend gamer die een PC voornamelijk wil gebruiken om films te kijken. Dat resulteert in bijna de helft van je budget in een GPU stoppen. Dan koop je toch een PS5 en een mooie krachtige NUC?

En ja, dan mis je de lol van het zelfbouwen. Misschien wordt ik te praktisch. Dat verwijt krijg ik van mijn kinderen ook wel eens :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killerbeest
107mb schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:17:
ik snap het nooit zo. beginnend gamer die een PC voornamelijk wil gebruiken om films te kijken. Dat resulteert in bijna de helft van je budget in een GPU stoppen. Dan koop je toch een PS5 en een mooie krachtige NUC?

En ja, dan mis je de lol van het zelfbouwen. Misschien wordt ik te praktisch. Dat verwijt krijg ik van mijn kinderen ook wel eens :-)
Klopt voor een deel ja. Ik heb dit aan het begin ook overwogen. Alleen is het gamen via een console tegenwoordig niet meer zo goedkoop. Overal moet je een abonnement voor afsluiten. Daarnaast zijn de spellen op de PC goedkoper, je hebt betere resolutie en je kan kiezen tussen toetsenbord en muis of een controller. Oftewel een PC heeft meer mogelijkheden.

GPU voor €400/500 of een console is dan ook dezelfde prijs terwijl de PC meer kwaliteit geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Laat ik allereerst beginnen met dat ik helaas geen RX 7700 xt heb, dus ik kan je niet vertellen wat de waarheid is.

Ik verwacht op basis van de systemen die ik heb (zie mijn inventaris) dat het ergens tussen 20 en 40 watt is. Dit is extra verbruik bovenop idle.

Bijna alle AMD cpu’s voor consumenten hebben een functionele geïntegreerde gpu die ook instaat is om video te decoderen, ook al hangt er geen monitor aan. Met driver instellingen en instellingen in Windows valt er dus wat te kiezen welke er gebruikt wordt.

Mijn laptop doet dit echt super. Video en desktop acceleratie -> igp op cpu. En games -> nvidia 1650.

Ook hier geld deze ervaring is met een laptop en niet volledig verkrijgbaar met zelfbouw, maar zie niet in waarom dit anders zou zijn.

Edit: probeer de sprong te maken naar een RX 7900 gre te maken als je budget het toelaat ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door teun-v op 20-10-2024 20:54 . Reden: Elke post moet een edit hebben ]

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:16
Het is misschien niet wat je wilt horen, maar gezien de games die je wilt spelen, vind ik 4060 eigenlijk not done. Ja, het kan wel op 1080p. Maar voor de vergelijking:

- Je zou een gaming console kunnen kopen t.w.v. 500 euro (XSX/PS5)
- Je zou een prima scherm/tv kunnen kopen voor de overige 500-700 euro.

Het is zo dat een redelijk aantal games op de XSX bijv muis en toetsenbord ondersteuning hebben. Het is om het in perspectief te zetten.

Kijk ook eens naar AMD GPU’s. Sommige hebben het over slechte driver support maar dat is onzin uit t jaar 2000. Het is een beperkt budget maar je kan er wel iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbeest
1Geheugen internCorsair Vengeance CMK32GX5M2E6000Z36€ 94,90€ 94,90

Zou iemand kunnen kijk of deze geheugen op het moederboord past. Ik heb het geprobeerd via z'n tutorial van tweakers maar het lukte niet of hij past niet.

Ik vraag dit omdat de aanbevolen geheugen set van de BBG bij megekko € 120 is en deze maar €95.

[ Voor 9% gewijzigd door Killerbeest op 21-10-2024 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Dat setje is prima, het is een CL 36 setje en daar is niks mis mee denk ik. Je zou kunnen kijken voor een CL 30 setje, die zijn heel iets duurder maar ook een ietsiepietsie sneller om de gevraagde info bij je cpu te krijgen.

Deze bijvoorbeeld zou je stabiel moeten kunnen krijgen: Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000Z30

Zolang je maar DDR5 geheugen kiest past het het moederbord in je lijstje, met de asterix dat er aanbevolen setjes bestaan door de moederbord fabrikant en dat er ook setjes bestaan die niet zo lekker werken.

[ Voor 19% gewijzigd door teun-v op 21-10-2024 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbeest
teun-v schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 20:31:
Dat setje is prima, het is een CL 36 setje en daar is niks mis mee denk ik. Je zou kunnen kijken voor een CL 30 setje, die zijn heel iets duurder maar ook een ietsiepietsie sneller om de gevraagde info bij je cpu te krijgen.
Ik zal ernaar kijken. Maar er is niet echt een merkbaar verschil toch tussen die twee. Voor dat kleine verschil kies ik dan denk ik toch voor de goedkopere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:41
FireBladeX schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:35:
Het is misschien niet wat je wilt horen, maar gezien de games die je wilt spelen, vind ik 4060 eigenlijk not done. Ja, het kan wel op 1080p. Maar voor de vergelijking:

- Je zou een gaming console kunnen kopen t.w.v. 500 euro (XSX/PS5)
- Je zou een prima scherm/tv kunnen kopen voor de overige 500-700 euro.

Het is zo dat een redelijk aantal games op de XSX bijv muis en toetsenbord ondersteuning hebben. Het is om het in perspectief te zetten.
De TS heeft toch al de grootste nadelen van de console vermeld? De kosten van de games. Bij de pc heb je games die letterlijk enkele euro's kosten.

Zelf overigens ook Xbox Series X en daarbij viel mij op dat bijvoorbeeld Forza er inderdaad erg mooi uitziet, ik heb een LG Oled G2, maar op standaard instellingen niet lekker speelt door 30 fps. Op performance mode gaat het beter met 60 fps, echter mijn laptop met een RX 3050 haalt gewoon 120+ fps in die game. Dus het blijft een andere ervaring.

Verder snap ik je aversie tegen een 4060 niet. Legio games die prima gaan draaien op 1080p. Sterker nog, maatje van mij had tot voorkort nog een 1060 en deed ook gewoon met alle games mee. Waaronder bijvoorbeeld GTA 5.

Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/review/msi-geforce-rtx-4060-gaming-x/images/average-fps-1920-1080.png

Gemiddeld 100+ fps over de hele test suite. Een beginnende pc gamer zal met de performance van een 2060 al heel blij zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 22-10-2024 00:47 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbeest
Ik heb hem gebouwd! Duurde wel een stuk langer dan verwacht. Maar het is gelukt. Tot nu toe geen problemen gehad.

Ik heb nog wel een vraag. Is het nodig om drivers te installeren voor de graphics card en moederbord? Zo ja, waarom en welke zijn handig.

Er wordt vaak gezegd doe dit of doe dat, maar er wordt dan niet goed uitgelegd waarom je dat moet doen. Hetzelfde met die drivers installatie. De ene zegt dat je het moet doen en de andere zegt dat ze alles laten regelen door windows updates.
Pagina: 1