Google verwijderd scam niet uit Ads. Terecht?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:17

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ik maak vaak gebruik van de google newsfeed op mijn telefoon. De laatste weken komen hier naar mijn idee duidelijke scams voorbij als Advertenties. Ik heb er inmiddels al een stuk of 10 gerapporteerd, maar Google vind niet dat de advertenties regels overtreden.

Meestal is ziet de advertentie in de feed er grofweg zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xzfX3wiXM75Tpju2di_nAAY8Ow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0eGmL1D8LDyyqIoIXe7oBCCZ.jpg?f=fotoalbum_large
ofwel een duidelijk lokkertje.

Druk je op de advertentie dan kom je op dit soort pagina's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O7uEXEv2KjwHWfgqym7QQ8mfPo8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qTsqBNwE5btJL4FuRTkBlS5T.jpg?f=fotoalbum_large
In vrijwel alle gevallen is het een nagemaakte website van het AD (Algemeen Dagblad) en wordt Chantal Janssen of Elon Musk in het fictieve verhaal gebruikt.

Voorbeeld link van de website:
https://vivqo.com/?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwjsi4BhB5EiwAFAL0YJ5CucNLQoRR6LXfFh0Fz2jvJoYh5hm-lbSrtoYL5Ofl-OxASkB95hoCdj4QAvD_BwE

Alle alermbellen gaan dus af. Dit is scam. Regelmatig is enkel 1 pagina in AD stijl en zijn overige links niet in AD stijl.

Antwoord google:
We hebben besloten deze advertentie niet te verwijderen. We hebben vastgesteld dat de advertentie niet in strijd is met het beleid van Google, dat bepaalde content en procedures verbiedt waarvan wij denken dat ze schadelijk zijn voor gebruikers en het algehele online ecosysteem.
Dit is naar mijn idee duidelijk een scam. Google vind van niet. Ik zou niet meer weten wat ik moet doen om google duidelijk te maken dat dit niet jofel is.

Tips?

[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 19-10-2024 15:41 . Reden: Link naar scamsite in norml-tags gezet, zodat deze niet direct klikbaar is. ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Negeren.
Je hebt gedaan wat je kan.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:18
Ik ben het niet eens met hierboven.
Je zou sowieso ad.nl kunnen benaderen hiermee. Die willen natuurlijk ook niet dat hun naam kapot gaat.
Tevens ACM. Die zijn de enige die hierover wat te zeggen hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Tja... Bij Facebook is het net hetzelfde. Elke keer ik een vrouwtje krijg die haar pikante foto's promoot via een vriendschapsverzoek, rapporteer ik deze. Letterlijk elke keer (ondertussen al zeker 30x gedaan het afgelopen jaar) komt er een melding dat deze persoon echt is en de regels niet overtreedt.

Het staat gewoon goed in hun cijfers. De advertentie heeft Google X euro opgeleverd en heeft X mensen bereikt. Mooi cijfertje voor op hun interne Powerpoint en weer door.

They don't care.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:26
Het is goed mogelijk dat dit wordt uitbesteed aan mensen die geen enkele kennis hebben van wat het AD is.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:02

Polycom

Poes van goud

Gebruik een goede adblocker.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb ook al regelmatig zo'n melding gedaan. Er was bijvoorbeeld een ad op youtube waarin behoorlijk duidelijk een AI Elon Musk aan t praten was dat je crypto moest kopen etc. Dan krijg je inderdaad doodleuk terug dat het aan de voorwaarden voldoet. Tja, dan de ads maar blokkeren :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Te gek voor woorden eigenlijk, inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
“Ja maar zo missen wij onze inkomsten van onze website…”

En dat is natuurlijk helemaal terecht. Maar nemen ze dan ook de verantwoordelijkheid als het mis gaat? Ik betwijfel alleen of de advertentie distributeur (Google, Facebook) en de website waarop het staat, daar garant voor willen staan. Want als er een crypto scam, virus of pyramidespel onder valse voorwendselen jouw geld aftroggelen dan geven ze natuurlijk niet thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En wat is een goede ad blocker op de telefoon dan, volgens jou? Voor de extra uitdaging, bijvoorbeeld voor iOS?

Dit is op deze manier echt een dooddoener en (te) makkelijk maar wat roepen.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 19-10-2024 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Pendora schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 23:00:
Ik ben het niet eens met hierboven.
ik ook niet, maar ik ben graag realistisch over wat er te bereiken is.
Zelfs als je een organisatie vind die wat kan doen, dan verandert de ad gewoon naar iets anders net zo scammerig... het is net als zandkorrels tellen op het strand. of water naar de zee brengen in de hoop dat het water hoger gaat staan.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:18
CH4OS schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 09:47:
[...]

En wat is een goede ad blocker op de telefoon dan, volgens jou? Voor de extra uitdaging, bijvoorbeeld voor iOS?

Ik gebruik al jaren 1Blocker op iOS en macOS. Werkt zeer goed alleen kost geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-05 15:39
[...]

Op mijn android heb ik dns.adguard.com ingesteld, dat scheelt een hoop reclame én een app installeren. Wel geef je zo alle browse-gegevens weg aan die dns club, maar dat is bij een app net zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:02

Polycom

Poes van goud

[...]

Ik gebruik adGuard, is gratis te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 07:31
Dit is (mede) waarom AdBlockers bestaan, en ook waarom het zinloos is voor bedrijven (als Tweakers) om maar te blijven zeuren om dat ding uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:59
[...]

Een PiHole in je netwerk lost het voor al je devices op. En als je ook nog een PiVPN in je netwerk zet kun je er ook buiten je eigen netwerk gebruik van maken.
(Niet voor youtube reclames helaas).

[ Voor 11% gewijzigd door Jef61 op 19-10-2024 13:42 . Reden: PiVPN toegevoegd ]

| Energie 2025 | Bitcoin / Ethereum |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 07:31
[...]

Firefox Focus werkt erg goed. Kan als losse app maar ook als extensie in Safari in iOS gebruikt worden. Aanzetten en nooit meer naar kijken, fire and forget. Werkt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAD_Sofia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-01 13:45
Het is op alle media gaande. Valse informatie, framing, AI rotzooi en massa's mensen die het letterlijk aanbidden. Langzaam wordt ik steeds kotsmisselijker en gefrustreerder van het interenet.

Op FB ik ik zelfs de eerste kledingwinkels gezien met AI- generated kleding. Het leidt naar een website, en als je kijkt zie je dat de winkel niet legitiem is. Geen adresgegevens etc. De hele wereld lijkt het prachtig te vinden, maar het is gewoon oplichting.

In ieder geval: ik rapporteer (een AI rapportage knop bestaat nog niet) krijg je het bericht terug dat het niet tegen de community standaarden in is.. ..zelf als je dan bezwaar maakt.. ..het heeft geen zin.. ..

Soms denk ik dat we een nieuw internet nodig hebben.

Andromeda is near

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:55

Pazo

Mroaw?

[...]

Blokada.org is ook een goede, gebruik ik al jaren op mijn (Android) telefoons. Ook iOS versie.

En thuis binnen het netwerk Pi-Hole en als extra ondersteuning op Firefox nog uBlock Origin (zodat ook youtube reclame geblokkeerd is).
Ik leef echt al jaren reclame-vrij. Als ik wel eens bij mensen op hun scherm zien wat er allemaal voor rotzooi omheen staat...

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:41

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Dweilen met de kraan open met google zo 8)7
Ligt het aan mij of lijkt google steeds agressiever, vroeger kon je bij elke nieuws artikel aangeven dat je dit niet wil zien en dan ging hij ook weg nu kan dat niet meer bij gesponsorde items. :'( ook al is dit puur oplichting en dan gek vinden dat ik advertenties standaard blokkeer. mag van mij wel een grondrecht worden , reclame vrij leven. :*)

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:23
Bij Youtube ook een paar keer gerapporteerd en hetzelfde. De vastgoedjongens die met 100k, 500k laten maken als je hun cursus volgt.. Maar ook streaming kastjes die ‘legaal alle streamingsdiensten gratis toegankelijk maken’.

Krijg dan ook alleen terug dat het volgens de voorwaarden is en niet illegaal.

Als je dan zelf een keer iets upload met bijv mini stukje muziek heb je meteen een claim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicKip
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:50
Ik heb toevallig recent dezelfde ad gerapporteerd en kwam nu toevallig dit topic tegen.

In mijn geval hebben ze actie ondernomen (ik zie de ads zelf iig niet meer), ik kreeg dit als reactie:
Here's what we found

We decided to take action against this ad, which could take up to 24 hours for full effect. We found that the ad doesn't follow Google’s policies, which prohibit certain content and practices that we believe to be harmful to users and the overall online ecosystem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-05 08:10
Als Google (en vul hier nog tig bedrijven in) scam advertenties gaat verwijderen, gaat het ze bakken met inkomsten kosten. Dat ze daarmee actief criminelen faciliteren boeit ze, helaas, helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:36
offtopic

[ Voor 98% gewijzigd door We Are Borg op 18-04-2025 20:15 ]

Pagina: 1