Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik had het in de Asus Aimesh topic al gepost, maar er is een nieuw probleem bijgekomen en ik probeer maar een aparte topic ervan te maken, want ik word er helemaal gek van en geen vertrouwen meer in Asus terwijl ik de laatste jaren heel goede ervaringen ermee had.

k heb mijn 3x XT8 al een tijdje ingebruik. Eerst icm Ziggo waarbij ik de ziggomodem op bridge had gezet en sinds ruim een jaar geleden ben ik overgestapt naar odido glas. De Zyxel modem van odido heb Ik uitgehaald en middels vlan 300 heb Ik de XT8 naar tevredenheid een hele tijd gebruikt, tot een paar weken geleden heb ik regelmatig korte disconnects. Dit zowel bedraad als via wifi.

Na wat gegoogle kwam ik erachter dat dit niet een onbekende probleem is, er stond zelfs nog een stukje hier in tweakers vermeld.

Nieuwste fw erop, oude fw teruggezet, softreset, hardreset, factorysetting middels interface en reset(wps)knop methode aan uit. Opnieuw instellen, niets helpt.

Nu heb ik de Zyxel teruggeplaats en de XT8 als ap ingesteld en alles loopt zoals voorheen.

Ik heb nu dus 4 apparaten aan ipv 3, wat ik eigenlijk niet wil. Weet iemand toevallig een oplossing hiervoor?
Ik heb niets speciaal ingesteld in de settings, alles is gelijk gebleven toch in router modus krijg ik de disconnects en in ap modus niet.

Nieuw bijkomend probleem is als ik zit te downloaden via usenet dan komt de disconnects weer, alles wordt eruitgegooid door de Asus of door de Zyxel. Lijkt mij eerder door de Asus, ik had de max snelheid van usnet van 15 MB/s naar 10MB/s gezet, dit leek goed te gaan (wat eigenlijk niet hoort en nooit eerder meegemaakt). Net weer aan het downloaden en kwam mijn zoon weer naarboven dat zijn verbinding was onderbroken en ik zag idd de Asus lampje knipperen en binnen een minuut waren we weer online.

Is het de switch die ik gebruik die stuk is of ligt het echt aan de Asus? Ik heb de neiging een een andere set te halen en deze in de verkoop zetten, maar wil wel weten wat er aan de hand is.

Ter info, de downloads gaat naar de Externe hd behuizing die op de hoofd AP middels usb3 aangesloten is, dit was in het verleden ook zo en nooit problemen meegehad als ik fullspeed ging downloaden.

Edit:
ondertussen in de settings gekeken, de Ethernet backhaul mode stond niet aan, terwijl de nodes met kabel is verbonden, nu even kijken of de disconnects nog voorkomen tijdens downloaden.

[ Voor 4% gewijzigd door 330d op 18-10-2024 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ipadstefans
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-04 12:59
Hoi, ik heb geen oplossing maar ik herken wel hetzelfde probleem. Sinds een week of 3-4 valt het signaal iedere keer uit. Ook op de bedrade pc valt de ping regelmatig weg. Ziggo monteur is geweest maar hij heeft alleen het aansluitpunt vervangen en de draad opnieuw gestript. Modem staat in bridge mode en alles daarna is voor mij….dus behulpzaam

Ik heb net de setting bij alle punten aangepast van automatisch naar altijd de WAN. Dus afwachten of dat het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Ipadstefans schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 19:33:
Ik heb net de setting bij alle punten aangepast van automatisch naar altijd de WAN. Dus afwachten of dat het probleem oplost.
Waar doe je dat?

Sinds ik de 3 apparaten op AP heb staan heb ik geen last meer, alleen bij het downloaden naar de netwerk usb hd valt die uit.
Ik heb nu paar keer getest ipv naar de netwerkschijf weg te schrijven sla ik direct op de pc, dit gaat goed zonder enige disconnect.
Dus ik denk dat het een windows netwerkprobleem is wat betreft het downloaden.

Het terugzetten naar router modus ga ik nog een keer testen door de XT8s uit te wisselen, dus de router als node zetten en een node als router kijk of het aan die specifieke xt8 ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ipadstefans
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XjCue7R_z81w_iCcum-SBhIAhWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SHhi4TE69t36LctYXCwJj3zP.jpg?f=fotoalbum_large

hier heb ik het aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ipadstefans
[URL="https://tweakers.net/i/yUwblQUeGIckB4rwUz65cC7_Jn4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ljprr6WuNssbtc0jHrbE5GzF.jpg?f=user_large",,"1"]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-_mK2z3w1Yo-nNitY_HdgnNviFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ljprr6WuNssbtc0jHrbE5GzF.jpg?f=fotoalbum_large[/URL

is dit de manier waarop jij hem in AP hebt gezet ? Verlies je dan ook je settings of blijft alles gewoon werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ipadstefans
Ik was misschien niet helemaal duidelijk, met de settings bedoel ik dat de router gewoon blijft werken en IP adressen uitgeeft en dat de Access Points de naam en wachtwoord overneemt van de oorspronkelijke instellingen? Of moet je elk AP nog manueel configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Ik heb gekeken, bij mij staat al altijd 2,5Gb Wan aan

Ik had de apparaten allemaal gereset, dus moest alles opnoeuw instellen. En zoals je bovengeposte screenshot als AP ingesteld. Ga na de vakantie aan de slag met sleutelen en de nodes uitwisselen.
Heb met deze opstelling geen disconnects meer en downloads naar locale pc ipv naar usb hd op de hoofd AP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ipadstefans
Bedankt voor je reactie, ik zal het bij mij dit weekend in AP zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal-Roy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:01
Hoe hebben jullie het verder aangepakt?

Ik heb een setup met 4 XT8 Mesh routers. Ook hier zeer frequente uitval van het internet helaas. Bij de vorige provider geen problemen, maar daar stond hun router in bridge modus.

Inmiddels ook vele firmware updates verder. Softresets, meerdere hard resets en een meermaals volledige factory rest op alle nodes en alles opnieuw instellen... Het probleem blijft bestaan.

Als het op te lossen is door een andere router te pakken om ertussen te zetten dan wil ik dat zeker proberen... dit is geen doen.
Pagina: 1