Ik heb een USG met daarop twee PoE switches. Ik gebruik een CloudKey controller. Cloudkey Controller draait op 192.168.1.8
Op één van de switches draait al (jaren) een LR AP. Ik wil er nu een extra (light) AP bijplaatsen.
Maar hij verschijnt niet in de lijst:
:strip_exif()/f/image/maAj4xyUxBxyY5L0biAzTUBb.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit zijn de apparaten die er al die tijd al in stonden, er verschijnt geen nieuw apparaat.
Hij krijgt wel een IP-adres. In de topology verschijnt hij als volgt:
:strip_exif()/f/image/W7Y5MHzfkMDYJqXBgi9ix9vx.jpg?f=fotoalbum_large)
Onder devices verschijnt hij niet.
Wat heb ik al geprobeerd:
- ja, De AP zit wel in een PoE-poort
- stekkers er uit en alles opnieuw opgestart
- ik heb de AP al talloze malen gereset met het pinnetje achterop
- bij client devices het apparaat met "forget" vergeten en opnieuw laten detecteren
- andere kabel geprobeerd
- op de andere switch aangesloten
- PC waarop ik inlog bedraad aangesloten ipv draadloos
- talloze keren via SSH set-inform http://192.168.1.8:8080/inform
Dan geeft hij wel dat er een adoption request is gedaan, maar wederom verschijnt niet. Screenshot:
:strip_exif()/f/image/iVVkoHsWZMVJk8uRC1vStOVe.jpg?f=fotoalbum_large)
De inform-pagina is in de browser wel bereikbaar. Ik krijg een leeg scherm, maar de pagina bestaat wel:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B5BqhHrHBH0BUbMbhThYlELA.jpg?f=user_large)
- firewall op de PC tijdelijk uitgezet
- ik draai meerdere VLANs met inter-VLAN traffic blocked. Dat heb ik al uitgezet.
- Cloudkey Controller firmware en applicatie zijn beide up-to-date, nieuwste versie
- Elders op internet las ik nog dat je in SSH de set-inform instructie vooraf zou moeten laten gaan door mca-cli.
Als ik dat doe gebeurt er niks, PowerShell bevriest, de command prompt komt niet meer terug, al wacht ik tien minuten.
Ik ben inmiddels wanhopig, uren tevergeefs aan het prutsen en begin door mijn opties heen te raken. Wat doe ik verkeerd? Wat kan ik nog proberen?
Op één van de switches draait al (jaren) een LR AP. Ik wil er nu een extra (light) AP bijplaatsen.
Maar hij verschijnt niet in de lijst:
:strip_exif()/f/image/maAj4xyUxBxyY5L0biAzTUBb.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit zijn de apparaten die er al die tijd al in stonden, er verschijnt geen nieuw apparaat.
Hij krijgt wel een IP-adres. In de topology verschijnt hij als volgt:
:strip_exif()/f/image/W7Y5MHzfkMDYJqXBgi9ix9vx.jpg?f=fotoalbum_large)
Onder devices verschijnt hij niet.
Wat heb ik al geprobeerd:
- ja, De AP zit wel in een PoE-poort
- stekkers er uit en alles opnieuw opgestart
- ik heb de AP al talloze malen gereset met het pinnetje achterop
- bij client devices het apparaat met "forget" vergeten en opnieuw laten detecteren
- andere kabel geprobeerd
- op de andere switch aangesloten
- PC waarop ik inlog bedraad aangesloten ipv draadloos
- talloze keren via SSH set-inform http://192.168.1.8:8080/inform
Dan geeft hij wel dat er een adoption request is gedaan, maar wederom verschijnt niet. Screenshot:
:strip_exif()/f/image/iVVkoHsWZMVJk8uRC1vStOVe.jpg?f=fotoalbum_large)
De inform-pagina is in de browser wel bereikbaar. Ik krijg een leeg scherm, maar de pagina bestaat wel:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B5BqhHrHBH0BUbMbhThYlELA.jpg?f=user_large)
- firewall op de PC tijdelijk uitgezet
- ik draai meerdere VLANs met inter-VLAN traffic blocked. Dat heb ik al uitgezet.
- Cloudkey Controller firmware en applicatie zijn beide up-to-date, nieuwste versie
- Elders op internet las ik nog dat je in SSH de set-inform instructie vooraf zou moeten laten gaan door mca-cli.
Als ik dat doe gebeurt er niks, PowerShell bevriest, de command prompt komt niet meer terug, al wacht ik tien minuten.
Ik ben inmiddels wanhopig, uren tevergeefs aan het prutsen en begin door mijn opties heen te raken. Wat doe ik verkeerd? Wat kan ik nog proberen?

Catch a smile out there!