Retourneren na installatie niet mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een maand geleden hebben wij een nieuwe zwarte Quooker besteld om te laten plaatsen in de keuken in onze nieuwe woning (met bestaande keuken). Omdat we de spoelbak wilden vervangen naar zwart, kozen we voor een zwarte kraan.

Nu lijkt het niet zo makkelijk om de spoelbak te vervangen, het komt er op neer dat ik de webshop vriendelijk gevraagd heb naar de mogelijkheden voor omruil naar een rvs-kleur. 'Geen optie, kan niet retour, is geïnstalleerd en u heeft geen doos'.

Dat klopt allemaal, de doos is meegenomen door de installateur. Ik wil er helemaal geen groot ding van maken, maar het verbaasd me toch ook wel dat er geen enkele mogelijkheid is om het product te retourneren 'omdat het geïnstalleerd' is. Ik ben toch benieuwd of er geen opening is om toch te kijken of er met bijbetaling een omruil mogelijk is. Wat denken jullie?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Beste antwoord (via THE_BASE op 24-10-2024 18:47)

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Het is mij niet duidelijk of je de Quooker bij een webwinkel hebt gekocht. In dat geval kun je hem retourneren zelfs nadat hij is geïnstalleerd, en mag de webwinkel alleen een waardevermindering in rekening brengen als je verder bent gegaan dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking van de Quooker vast te stellen, én de verkoper je juist heeft geïnformeerd over het herroepingsrecht.

Beschermheer van het consumentenrecht

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:07
De webshop kan ook een "tussenpersoon" zijn zonder daadwerkelijke opslag.

Die hebben dan ook gewoon te doen met de regels van hun leverancier.

Vaak staan er in de regels wel waar een retour aan moet voldoen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat ik denk? Koop een rvs kraan, en zet die andere op marktplaats, en accepteer je verlies als leergeld. "Het is geinstalleerd, dus 2de hands", vind ik een prima argument, je hebt het namelijk in gebruik genomen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willempie27
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:51
Draai het eens om. Jij verkoopt kranen. De inkoopprijs ligt bijv op 500 euro en de verkoopprijs op 1000. Wat zou je een redelijk bedrag vinden om terug te geven aan de klant. Je koopt immers voor 500 euro een nieuwe in de doos zonder gezeur.

Mijn advies is een nieuwe bestellen en de zwarte op Marktplaats zetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik snap de gedachte van de webshop, maar soms hebben Tweakers ingevingen. Marktplaats is zeker een optie die we gaan overwegen. Het verlies nemen ook, hadden we maar na moeten denken. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

bramassendorp schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:39:
De webshop kan ook een "tussenpersoon" zijn zonder daadwerkelijke opslag.

Als klant heb je daar niets mee van doen. Risico voor de winkel.

Als de winkel keurig aan zijn informatieplicht heeft voldaan wat betreft aankopen op afstand ben je de wettelijke termijn van 14 dagen al voorbij. Dan heb je nergens recht op. Als dat niet zo is, is je bedenktijd automatisch verlengd naar een jaar. In dat geval mag de winkel de retour niet weigeren, maar mogen ze wel kosten in rekening brengen.

Simpel gezegd, juridisch kun je wellicht nog ergens komen. Aan de andere kant, je hebt je eigen billen gebrand dan moet je ook maar zelf op de blaren zitten. En niet de winkel.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-06 13:48

-d-

Ik denk al zou de winkel hem retour nemen, dan zullen ze een dikke waardevermindering toepassen - dan ben je inderdaad beter af om de Quooker op Marktplaats te zetten zoals hierboven is vermeld. Quookers zijn gewild, ik denk dat je dat best voor een goede prijs (voor jou) kwijt kan, en dan zelf een nieuwe kopen in de juiste kleur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:18
Misschien kan je aan de webwinkel voorstellen om het terug te sturen met een significante reductie, ze hoeven dus niet gehele aankoopbedrag terug te storten. De webwinkel kan het misschien als retour/tweede keus verkopen en je hoeft geen moeite om een marktplaats koper te vinden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

bramassendorp schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:39:
De klant heeft niets te maken met regels van toeleveranciers. Dat is het risico van de verkoper.

Wel: reële onkosten. En best kans dat die onkosten hier al snel bijna even duur zijn als de originele aanschaf. Maar dat is aan de winkel om aan te tonen. Gewoon "nee". Nee.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:59
Of.....gewoon tegen de zwarte kraan aankijken! Het gaat toch immers om het hete water en niet om de kleur van het ding waar het uit komt?

En anders mooi i.d.d. op marktplaats zetten. Iemand anders zal een zwarte kraan wel mooie vinden en bespaart weer een paar euro's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51
Hier ook een zwarte quooker en een RVS spoelbak. Ik heb het nog nooit raar gevonden, dus overweeg nog even of je je écht aan de combinatie stoort, of dat het gewoon even anders loopt dan je in je hoofd had en het eigenlijk wel prima is.

Qua terugnemen: je kunt inderdaad een forse waardevermindering verwachten en een hoop getouwtrek krijgen met de winkel, wellicht is via marktplaats verkopen een eenvoudiger route.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:27

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik zou lekker de zwarte kraan houden met rvs spoelbak.

Zwarte of gekleurde spoelbakken vind ik alleen mooi ongebruikt in de winkel.

Wij hebben alles gunmetal, onwijs mooi, maar na een jaar normaal gebruik is de spoelbak lelijk geworden wat ik met rvs nog nooit gehad heb.

[ Voor 11% gewijzigd door Danfoss op 19-10-2024 10:08 ]

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Danfoss schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:06:
Ik zou lekker de zwarte kraan houden met rvs spoelbak.

Zwarte of gekleurde spoelbakken vind ik alleen mooi ongebruikt in de winkel.

Wij hebben alles gunmetal, onwijs mooi, maar na een jaar normaal gebruik is de spoelbak lelijk geworden wat ik met rvs nog nooit gehad heb.
Wij hebben een simpele Franke, nu een jaar of 4. Op een minuscuul krasje na is ie nog gitzwart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Bedankt voor alle waardevolle reacties. @coyote1980 slaat de spijker op zijn kop: dit lijkt meer in mijn hoofd te zitten dan dat het ergens op gebaseerd is. Ik had erg graag een match gehad, maar zwarte bak wordt me wel door veel mensen afgeraden.

Ik ga proberen te wennen aan de zwarte Quooker en anders kan ik over een tijd altijd nog via Marktplaats wisselen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Het is mij niet duidelijk of je de Quooker bij een webwinkel hebt gekocht. In dat geval kun je hem retourneren zelfs nadat hij is geïnstalleerd, en mag de webwinkel alleen een waardevermindering in rekening brengen als je verder bent gegaan dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking van de Quooker vast te stellen, én de verkoper je juist heeft geïnformeerd over het herroepingsrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
fopjurist schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 18:10:
Dank @fopjurist. De Quooker is inderdaad in een webwinkel aangeschaft. Ze beroepen zich op het feit dat het geïnstalleerd is en ik geen verpakking meer heb (die door hun eigen monteur is meegenomen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:28
Waarom leest niemand die retour via WKOA voorstelt de OP? Daarin staat duidelijk dat het al een maand geleden is en de WKOA stelt 14 dagen als termijn.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Drardollan schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 18:59:
Waarom leest niemand die retour via WKOA voorstelt de OP? Daarin staat duidelijk dat het al een maand geleden is en de WKOA stelt 14 dagen als termijn.
Ik lees dat de bestelling een maand geleden is geplaatst. De OP vermeldt niets over het moment van levering. Het lijkt erop dat de informatieverstrekking vanuit de winkel niet op orde is. De termijn wordt in dat geval verlengd tot maximaal een jaar.

Kun je de naam van de webwinkel delen in mo-tags? Ik zal dan de informatieverstrekking onder de loep nemen en een reactie naar de winkel opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
fopjurist schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:07:
[...]

Ik lees dat de bestelling een maand geleden is geplaatst. De OP vermeldt niets over het moment van levering. Het lijkt erop dat de informatieverstrekking vanuit de winkel niet op orde is. De termijn wordt in dat geval verlengd tot maximaal een jaar.

Kun je de naam van de webwinkel delen in mo-tags? Ik zal dan de informatieverstrekking onder de loep nemen en een reactie naar de winkel opstellen.
Dat kan zeker!

Het gaat over
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
, de bestelling is telefonisch (moest bellen vanwege laagste prijs garantie) gedaan op 25 augustus. Er is geleverd en geïnstalleerd op woensdag 17 oktober.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

De algemene voorwaarden zijn standaard en juridisch juist (Thuiswinkel). In artikel 8 staan geen situaties benoemd waarin het herroepingsrecht vervalt, zoals ontbrekende verpakking. Op grond van artikel 8 moeten zij je aanvraag honoreren.
Op de informatiepagina staat het ook juist beschreven:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De informatie moet niet alleen juist zijn, maar ook op de juiste manier zijn verstrekt, dat wil zeggen op een duurzame gegevensdrager. Zijn de voorwaarden op papier verstrekt, of per e-mail toegestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:07
THE_BASE schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:37:
[...]

Dat kan zeker!

Het gaat over
***members only***
, de bestelling is telefonisch (moest bellen vanwege laagste prijs garantie) gedaan op 25 augustus. Er is geleverd en geïnstalleerd op woensdag 17 oktober.
Maar; heb je los voor de installatie betaald? Want dat geld ga je dan sowieso niet terug krijgen. Mocht je niet los hebben betaald voor de fysieke installatie dan moet en ook even kijken of ze bij het retourneren van de kraan dit niet alsnog in rekening kunnen brengen.

Ik heb ook geen idee of je hem zelf kan demonteren? Of wilde je dat ze de zwarte komen demonteren bij het installeren van de rvs-kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
fopjurist schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 21:23:
De algemene voorwaarden zijn standaard en juridisch juist (Thuiswinkel). In artikel 8 staan geen situaties benoemd waarin het herroepingsrecht vervalt, zoals ontbrekende verpakking. Op grond van artikel 8 moeten zij je aanvraag honoreren.
Op de informatiepagina staat het ook juist beschreven:

***members only***

De informatie moet niet alleen juist zijn, maar ook op de juiste manier zijn verstrekt, dat wil zeggen op een duurzame gegevensdrager. Zijn de voorwaarden op papier verstrekt, of per e-mail toegestuurd?
Meestal ontvang je voorwaarden, ik kan mij geen specifieke voorwaarden herinneren. Maar het zou best als bijlage in een e-mail verstopt hebben kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
President schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 21:54:
[...]

Maar; heb je los voor de installatie betaald? Want dat geld ga je dan sowieso niet terug krijgen. Mocht je niet los hebben betaald voor de fysieke installatie dan moet en ook even kijken of ze bij het retourneren van de kraan dit niet alsnog in rekening kunnen brengen.

Ik heb ook geen idee of je hem zelf kan demonteren? Of wilde je dat ze de zwarte komen demonteren bij het installeren van de rvs-kleur?
Mijn gedachte was: ik stuur de ontkoppelde zwarte kraan terug en zij sturen mij, eventueel met bijbetaling, een rvs kraan toe. Die laat ik dan plaatsen door een aannemer die toch aan het werk is bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

President schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 21:54:
[...]

Maar; heb je los voor de installatie betaald? Want dat geld ga je dan sowieso niet terug krijgen.
Waarom eigenlijk niet? Deze overeenkomst wordt gezien als een verkoopovereenkomst (zie bijvoorbeeld Richtsnoeren met betrekking tot de uitlegging en toepassing van Richtlijn 2011/83/EG van het Europees Parlement en de Raad betreffende consumentenrechten (PbEU 2021, C 525/42), paragraaf 1.4. Gemengde overeenkomsten). Bij een verkoopovereenkomst gaat de herroepingstermijn lopen vanaf het moment van levering. Het gevolg van herroeping is dat de handelaar alle van de consument ontvangen betalingen moet vergoeden.
Dit is precies hetzelfde als bij een dienstenovereenkomst die wordt herroepen. Dan krijgt de consument gratis een dienst geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

THE_BASE schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 22:29:
[...]

Meestal ontvang je voorwaarden, ik kan mij geen specifieke voorwaarden herinneren. Maar het zou best als bijlage in een e-mail verstopt hebben kunnen zitten.
Ik heb er ook wel eens iets besteld, maar wel vier jaar geleden voor het laatst. Toen heb ik in ieder geval niets op een duurzame gegevensdrager gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
fopjurist schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 22:54:
[...]

Waarom eigenlijk niet? Deze overeenkomst wordt gezien als een verkoopovereenkomst (zie bijvoorbeeld Richtsnoeren met betrekking tot de uitlegging en toepassing van Richtlijn 2011/83/EG van het Europees Parlement en de Raad betreffende consumentenrechten (PbEU 2021, C 525/42), paragraaf 1.4. Gemengde overeenkomsten). Bij een verkoopovereenkomst gaat de herroepingstermijn lopen vanaf het moment van levering. Het gevolg van herroeping is dat de handelaar alle van de consument ontvangen betalingen moet vergoeden.
Dit is precies hetzelfde als bij een dienstenovereenkomst die wordt herroepen. Dan krijgt de consument gratis een dienst geleverd.
Stel het wordt aangemerkt als een verkoopovereenkomst, heb je dan altijd recht op volledige terugbetaling ook al is er arbeid verricht?
Ik zie dat namelijk niet terugkomen in paragraaf 1.4.

Zo was het lange tijd ook het geval dat als er een PC geconfigureerd/samengesteld wordt door een consument met specifieke componenten dat de onderdelen alsnog retour konden onder het heroepingsrecht maar je dan geen recht had op teruggave van de assemblagekosten.

Kan ik daarop opmaken dat als de installatie kosten wel apart vermeld staan op de factuur dat die bij heroeping niet vergoed hoeft te worden?
En als het een all in prijs dus een vaste prijs met één bedrag op de factuur dat het dan wel volledig vergoed moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
NicoHF schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 00:13:
[...]

Stel het wordt aangemerkt als een verkoopovereenkomst, heb je dan altijd recht op volledige terugbetaling ook al is er arbeid verricht?

Zo was het lange tijd ook het geval dat als er een PC geconfigureerd/samengesteld wordt door een consument met specifieke componenten dat de onderdelen alsnog retour konden onder het heroepingsrecht maar je dan geen recht had op teruggave van de assemblagekosten.

Kan ik daarop opmaken dat als de installatie kosten wel apart vermeld staan op de factuur dat die bij heroeping niet vergoed hoeft te worden?
En als het een all in prijs dus een vaste prijs met één bedrag op de factuur dat het dan wel volledig vergoed moet worden?
In het kort: op de factuur staat het product en installatiekosten apart vermeld, maar dus wel op één factuur.

Uiteindelijk is het de-installeren en opnieuw laten installeren een hoop gedoe, terwijl het alleen over de kraan gaat. Ik heb ook in een winkel gewerkt, creativiteit gebruiken en een nieuwe kraan sturen. De ongebruikte zwarte kraan in de andere doos doen en je hebt een tevreden klant. Maar dat waren andere tijden blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-06 13:27

Blokker_1999

Full steam ahead

Alleen kan de verkoper het je daar wel lastig maken. Want jij wil de koop ongedaan maken, en daarbij moeten zij in principe alles terugkrijgen. dus de huidige zou uitgebouwd moeten worden en de nieuwe ingebouwd worden. Ik weet dat het idioot is, maar een verkoper kan hier op zijn/haar strepen gaan staan.

Mocht er de nodige tijd beschikbaar zijn EN mocht men geen serienummers of iets dergelijks verwachten, dan heb je natuurlijk wel de mogelijkheid om de RVS versie reeds te bestellen, de kraan uit die verpakking te halen, de zwarte kraan er in te steken en zo alles terug te sturen.

Het grote probleem bij vele verkopers is de dag van vandaag dat er te veel op afstand gebeut. Wat jij beschrijft van creativiteit is heel eenvoudig wanneer alles fysiek in 1 winkel gebeurt, maar dat is vandaag al lang niet meer de realiteit. Men zou dan voor jouw een verpakking moeten openmaken (geen idee hoe die dingen verpakt zitten), de rest van die verpakking ergens opzie zetten, waar men eigenlijk geen plaats voor heeft als je dat voor tientallen klanten moet gaan doen. En dan wachten en hopen dat het onderdeel dat jij terugstuurt ook aankomt en in een staat verkeerd dat het eenvoudig terug de doos in kan, die dan verkeerde markeringen heeft want RVS gemarkeerd terwijl er zwart in zit. Het hele idee van een modern magazijn is dat je alles snel en eenvoudig terugvindt, en dat haal je overhoop door allemaal van die one-offs te moeten gaan doen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:42
Waar ik moeite mee heb is dat TS een Zwarte Quooker wil met een zwarte spoelbak. Dan vervolgens eerst het duurste onderdeel (Quooker) koopt EN laat installeren voordat TS de spoelbak (het goedkoopste onderdeel) heeft gezien en aangekocht.

Vervolgens verwacht TS dat (web)winkel de Quooker retour neemt. Ik vind daar wel iets van, los van wat wettelijk wel of niet is toegestaan.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:56
Ben ik de enige die blij zou zijn met geen zwarte spoelbak? Die dingen zien er al heel snel heel lelijk uit. Niet in de showroom uiteraard, wel thuis.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-06 12:29
THE_BASE schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 18:48:
[...]

Dank @fopjurist. De Quooker is inderdaad in een webwinkel aangeschaft. Ze beroepen zich op het feit dat het geïnstalleerd is en ik geen verpakking meer heb (die door hun eigen monteur is meegenomen).
Gaat die installateur komende week niet toevallig een zwarte cooker kraan installeren? Dan heb je weer een doos! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

NicoHF schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 00:13:
[...]

De wet is daarover niet heel duidelijk. In art. 6:230s lid 5 BW staat dat een consument niet hoeft te betalen voor diensten die tijdens de herroepingstermijn zijn uitgevoerd indien er niet aan een aantal voorwaarden is voldaan:
De consument draagt geen kosten voor: (...) de uitvoering van diensten (...) die geheel of gedeeltelijk tijdens de ontbindingstermijn zijn verleend, indien:
1. de handelaar heeft nagelaten de informatie overeenkomstig artikel 230m lid 1, onderdeel h of j, te verstrekken; of
2. de consument er niet overeenkomstig artikel 230t lid 3 of artikel 230v lid 8 uitdrukkelijk om heeft verzocht met de uitvoering van de dienst tijdens de ontbindingstermijn te beginnen;
In art. 6:230v lid 8 staat:
Nakoming van een overeenkomst op afstand tot het verrichten van een dienst of tot levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of in een bepaalde hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, en die overeenkomst een betalingsverplichting inhoudt, geschiedt tijdens de ontbindingstermijn slechts op uitdrukkelijk verzoek van de consument, en de consument heeft verklaard dat hij afstand doet van zijn recht op ontbinding zodra de handelaar de overeenkomst volledig is nagekomen.
We hadden geconcludeerd dat er een consumentenkoop is gesloten, en dat sluit uit dat er een 'overeenkomst tot het verrichten van diensten' is (zie de definitie). De consument kan dus niet 'overeenkomstig artikel 230v lid 8' verzoeken om de uitvoering van de dienst te beginnen. Hoewel de wet (en de richtlijn) op dit punt dus onduidelijk zijn, ga ik ervan uit dat art. 6:230v lid 8 analoog wordt toegepast op een gemengde overeenkomst. Als de verkoper de juiste informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt, en de consument uitdrukkelijk heeft verzocht om met de uitvoering van de dienst te beginnen, hoeft het geld voor de dienst niet te worden terugbetaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
DjoeC schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:09:
Waar ik moeite mee heb is dat TS een Zwarte Quooker wil met een zwarte spoelbak. Dan vervolgens eerst het duurste onderdeel (Quooker) koopt EN laat installeren voordat TS de spoelbak (het goedkoopste onderdeel) heeft gezien en aangekocht.

Vervolgens verwacht TS dat (web)winkel de Quooker retour neemt. Ik vind daar wel iets van, los van wat wettelijk wel of niet is toegestaan.....
Ik heb al eerder gezegd, als je het hele topic hebt doorgelezen, dan ik zelf een fout heb gemaakt en op de blaren moet zitten, ik vroeg me slechts af of het correct is wat de webshop doet en dat is nu een discussie geworden.

Pagina: 1