Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiterazer
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-12-2024
Beste tweakers,

Momenteel overweeg ik om voor mijn werk een tweede nummer te nemen, uiteraard om veiligheid en privacy te bevorderen. Op mijn iPhone 13 zou de mogelijkheid zijn een tweede sim te gebruiken middels eSIM. Nu ben ik benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben. Waar dien ik op te letten? Ook vraag ik me af of dit de netwerksnelheid beïnvloed, dezelfde hardware moet immers signalen verzenden en ontvangen op 2 netwerken en frequenties. Heeft het invloed of beide sims van dezelfde provider zijn? Is het verstandig om de werk SIM alleen belminuten te geven en internet via mijn fysieke privesim te gebruiken? Zijn er specifieke providers om rekening mee te houden? Momenteel heb ik een KPN abo.

Graag hoor ik jullie mening en ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:21
Het maakt niet uit om een esim naast je vaste sim erbij te nemen voor bereik, talloze mensen doen dit. Soms werk en prive in een toestel, maar ook vaak voor goedkoop internet op vakantie.
Echter je kunt nooit meer dan 2 simkaarten tegelijkertijd actief hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Denk er ook even aan of je het toestel op een of andere manier met het werk-netwerk gaat verbinden.
Mogelijk worden er dan extra policies afgedwongen door b.v Intune, en of je dat dan wel wilt mixen met je prive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:36
swhnld schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:59:
Het maakt niet uit om een esim naast je vaste sim erbij te nemen voor bereik, talloze mensen doen dit. Soms werk en prive in een toestel, maar ook vaak voor goedkoop internet op vakantie.
Echter je kunt nooit meer dan 2 simkaarten tegelijkertijd actief hebben.
Hoe bedoel je die laatste precies? Ik heb beide simkaarten actief en ik kan per contact instellen via welke telefoonlijn/simkaart ik ze wil bellen of sms’en. Ook kan ik een vaste telefoonlijn/simkaart instellen voor mijn dataverbruik maar instellen dat hij mag wisselen naar de andere simkaart wanneer er verbindingsproblemen zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-05 22:35
Dit werkt prima. Paar dingen om op te letten:
Er zijn weinig providers die ESim aanbieden. Voor zover ik weet KPN, Vodafone, Odido en Simyo. De andere budget merken vaak niet.
Als je wil kun je je tweede abonnement automatisch laten uitschakelen via de automatiseringen in de opdrachten app en een focus instelling. Zo kun je bijvoorbeeld je werk nummer alleen actief maken tijdens werktijden en automatisch uitschakelen in het weekend.
Whatsapp kan je twee keer installeren door Whatsapp Business te gebruiken. Andere chat apps zoals Signal kunnen dat niet altijd, dus die kan je dan maar op een van de nummers gebruiken.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
draak42 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:54:
Als je wil kun je je tweede abonnement automatisch laten uitschakelen via de automatiseringen in de opdrachten app en een focus instelling. Zo kun je bijvoorbeeld je werk nummer alleen actief maken tijdens werktijden en automatisch uitschakelen in het weekend.
Bedankt! Ik heb dit ooit geprobeerd maar dat kon toen niet. Nu kan het wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-05 22:16
Misha schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 18:45:
[...]

Hoe bedoel je die laatste precies? Ik heb beide simkaarten actief en ik kan per contact instellen via welke telefoonlijn/simkaart ik ze wil bellen of sms’en. Ook kan ik een vaste telefoonlijn/simkaart instellen voor mijn dataverbruik maar instellen dat hij mag wisselen naar de andere simkaart wanneer er verbindingsproblemen zijn
Je kunt wel 10 esims opgeslagen hebben (bijv. voor elk land waar je zakelijk komt), maar je kunt nooit meer dan 2 sim/esims gelijktijdig actief hebben. Dat bedoelde hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:36
pa2ra schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:32:
[...]

Je kunt wel 10 esims opgeslagen hebben (bijv. voor elk land waar je zakelijk komt), maar je kunt nooit meer dan 2 sim/esims gelijktijdig actief hebben. Dat bedoelde hij.
Bedankt voor de opheldering! Ik las die zin verkeerd
Pagina: 1