Mijn vraag
Wanneer ik probeer Laravel's development aan te zetten krijg ik de volgende error:
Daarnaast kan ook phpmyadmin voor de dev database in docker geen poort openen en is dus ook niet bereikbaar (poort 8080).
Oftewel, er is iets mis met die 8000 range aan poorten.
Relevante software en hardware die ik gebruik
PHP 8.1
Laravel 10
Windows 11 - pro
Malwarebytes Premium
PHPmyadmin docker image
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Herstart
Firewall standaard waarden herstelt.
Laravel op poort 3232 gestart, dit werkte wel.
Gekeken of de poorten in gebruik zijn, dat zijn ze niet. (netstat -aon | findstr :8000)
Heeft iemand een idee waarom dit nu ineens zo is, en wat er aan gedaan kan worden? Er is omheen te werken, maar het is neit handig.
Wanneer ik probeer Laravel's development aan te zetten krijg ik de volgende error:
Ik krijg dit op alle poorten (8000-8010) die hij probeert.Failed to listen on 127.0.0.1:8000 (reason: Er is geprobeerd toegang te verkrijgen tot een socket op een volgens de toegangsmachtigingen niet toegestane manier).
Daarnaast kan ook phpmyadmin voor de dev database in docker geen poort openen en is dus ook niet bereikbaar (poort 8080).
Oftewel, er is iets mis met die 8000 range aan poorten.
Relevante software en hardware die ik gebruik
PHP 8.1
Laravel 10
Windows 11 - pro
Malwarebytes Premium
PHPmyadmin docker image
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Herstart
Firewall standaard waarden herstelt.
Laravel op poort 3232 gestart, dit werkte wel.
Gekeken of de poorten in gebruik zijn, dat zijn ze niet. (netstat -aon | findstr :8000)
Heeft iemand een idee waarom dit nu ineens zo is, en wat er aan gedaan kan worden? Er is omheen te werken, maar het is neit handig.
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke