Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanomi
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:30
Mijn vraag

Mijn oude Thermaltake Tsunami Dream kast heeft aan de voorzijde twee blauwe leds in de "vouw" van het front die normaal gesproken aan gaan als de computer aan gaat. Hiervoor zit er een kabel die doorgevoerd wordt vanaf het front door het chassis de kast in. Deze kabel is losgeraakt en ik kan totaal niet meer vinden waar deze vast zat. Wellicht dat iemand hier het weet?

Een foto van de connector:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uH9dBhCdVQp7_UhBDGgZnAQBwvM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dNPv9raHjET5ti1ZkgdWKdMX.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Sanomi op 19-10-2024 12:03)

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 10:47
Sanomi schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:39:
[...]

Ik heb nog eens gekeken maar bij de "front aansluiting" zit verder een connector meer.

Ik begin ondertussen te denken dat er *ooit* een molex-naar-anderdingetje bij heeft gezeten maar dat dit in de loop der tijd een keer is verwijderd door mij, geen idee waarom...
Misschien was het licht te irritant en is het daarom weg gehaald?
Je kan natuurlijk ook zelf iets maken, je bent tenslotte een Tweaker. ;) :*)

https://www.highflow.nl/m...t-verloop-naar-3-pin.html

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Ik verwacht op de LED+ en LED- aansluiting op het moederbord. Die zou in de buurt van de aan/uit-knop aansluiting moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

Welke kant van de kabel is dit, de kant die naar de deur ging of de kant welke ergens in de PC zelf bevestigd zou moeten zitten?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hell-Slave
Vroeger gebruikten ze veel molex passthrough kabeltjes voor dit soort dingen.
Je kan natuurlijk ook zelf een kabeltje maken en wat draadjes aan elkaar solderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F43wwp7ZEDh8w8bJ8Z4jUq3mzoc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M27oTWlyPudgTTV6T9UyBrgh.jpg?f=user_large
(Dit is een vergelijkbaar kabeltje, dit is niet het kabeltje wat je nodig hebt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:20
Heb je al in de handleiding van je moederbord of van de kast gekeken wat hierover staat? Meestal kan je daarin gewoon vinden welke pins op het moederbord je hiervoor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanomi
D4NG3R schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:23:
Welke kant van de kabel is dit, de kant die naar de deur ging of de kant welke ergens in de PC zelf bevestigd zou moeten zitten?
De deurkant zit nog vast. Dit zou ergens in de computer bevestigd moeten zijn! Echter zie ik ook op het moederbord of op de voeding niks wat hierop lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanomi
Archer_VC10 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:35:
Heb je al in de handleiding van je moederbord of van de kast gekeken wat hierover staat? Meestal kan je daarin gewoon vinden welke pins op het moederbord je hiervoor nodig hebt.
Heb ik inderdaad al gedaan. De handleiding van de kast zegt er letterlijk niks. Het moederbord heeft gewoonweg niet zo'n aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Welk moederbord heb je? Vrijwel elk moederbord heeft dit soort basispinnen, net als HDD-activiteit en de pulse van de schakelaar zelf.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanomi
Hell-Slave schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:31:
Vroeger gebruikten ze veel molex passthrough kabeltjes voor dit soort dingen.
Je kan natuurlijk ook zelf een kabeltje maken en wat draadjes aan elkaar solderen.

[Afbeelding]
(Dit is een vergelijkbaar kabeltje, dit is niet het kabeltje wat je nodig hebt.)
Ik was inderdaad naar iets als dit aan het zoeken in mijn kast, maar tot nu toe heb ik geen succes. Of ik ben totaal blind natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanomi
MsG schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:40:
Welk moederbord heb je? Vrijwel elk moederbord heeft dit soort basispinnen, net als HDD-activiteit en de pulse van de schakelaar zelf.
GA-Z77-DS3H... er zit inderdaad een front connector op voor alle gewone lampjes zoals HDD activiteit, power switch etc, maar die zijn dus al in gebruik voor de reguliere leds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
Sanomi schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:40:
[...]

Ik was inderdaad naar iets als dit aan het zoeken in mijn kast, maar tot nu toe heb ik geen succes. Of ik ben totaal blind natuurlijk :D
Heeft het altijd goed gewerkt?
Want een kabeltje kan niet zomaar verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

Sanomi schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:38:
[...]

De deurkant zit nog vast. Dit zou ergens in de computer bevestigd moeten zijn! Echter zie ik ook op het moederbord of op de voeding niks wat hierop lijkt
Als de deurkant nog vast zit, dan zou ik verwachten dat deze kant ergens naar de front IO gaat, die zit bij deze kast midden bovenin als ik Google mag geloven. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tn6LpYlKBzIblDkVWWRHqe1b0r0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gcXaOHlZqXaED77RWCkXATCv.png?f=fotoalbum_large

Of alternatief dat zwarte kabeltje wat daar uit dat gat komt en over de fan heen naar beneden gaat, maar waar die dan ergens uit zou moeten komen..

Edit, ik spot bij een review van AnandTech iig 3 Molex connectoren terwijl er maar 2 fans in het systeem zitten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwZEapliLOc89CbNKoe8glo82bk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZAWSNzDeHGfCdTyG7BpOgXgR.png?f=fotoalbum_large

Een van die drie zou heel goed wel eens zo'n kabeltje kunnen zijn als wat @Hell-Slave eerder poste.

[ Voor 57% gewijzigd door D4NG3R op 18-10-2024 16:22 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanomi
Hell-Slave schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:52:
[...]

Heeft het altijd goed gewerkt?
Want een kabeltje kan niet zomaar verdwijnen.
Volgens mij wel, maar ik ga nu aan mezelf twijfelen hoor. Want je hebt gelijk natuurlijk: zoiets verdwijnt niet zomaar. En de kast is ook al een tijdje (ruim een jaar?) niet meer in gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanomi
D4NG3R schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:59:
[...]

Als de deurkant nog vast zit, dan zou ik verwachten dat deze kant ergens naar de front IO gaat, die zit bij deze kast midden bovenin als ik Google mag geloven. :)

[Afbeelding]

Of alternatief dat zwarte kabeltje wat daar uit dat gat komt en over de fan heen naar beneden gaat, maar waar die dan ergens uit zou moeten komen..

Edit, ik spot bij een review van AnandTech iig 3 Molex connectoren terwijl er maar 2 fans in het systeem zitten:
[Afbeelding]

Een van die drie zou heel goed wel eens zo'n kabeltje kunnen zijn als wat @Hell-Slave eerder poste.
Drie fans zelfs! Ik heb de variant met het raam aan de zijkant en daar zit ook een fan in (die ik overigens niet aangesloten heb). En idd - de front connectors zitten aan de bovenkant :D. Ik zal daar zeker nog eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanomi
Sanomi schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 18:51:
[...]

Drie fans zelfs! Ik heb de variant met het raam aan de zijkant en daar zit ook een fan in (die ik overigens niet aangesloten heb). En idd - de front connectors zitten aan de bovenkant :D. Ik zal daar zeker nog eens naar kijken.
Ik heb nog eens gekeken maar bij de "front aansluiting" zit verder een connector meer.

Ik begin ondertussen te denken dat er *ooit* een molex-naar-anderdingetje bij heeft gezeten maar dat dit in de loop der tijd een keer is verwijderd door mij, geen idee waarom...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
Sanomi schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:39:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanomi
Hell-Slave schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 22:09:
[...]

Die kans is nihil :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanomi
D4NG3R schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:59:
[...]

Dat zwarte kabeltje met de pijl is idd het kabeltje met de witte connector waar ik een foto van postte in mijn OP. Het is ook vrij kort - het haalt nèt de rand van het moederbord. Dus ik denk echt dat er origineel een molex-naar-3pin splitter bij gezeten heeft maar dat die in de loop der tijd verloren is gegaan (door mezelf).

Iedereen bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1