Grote opening tussen douche en muur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcFrance
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-04 02:07
Lang verhaal,

Een paar weken geleden had ik een lekkage in mijn douche
belde mijn verzekering, lekdetectie, ze identificeerden de kit als het probleem
ze gaven ook aan dat de afvoer flexibele slang is en dat het niet goed is voor de toekomst, maar op dit moment lekt het niet
ik heb geprobeerd de douche opnieuw af te dichten, zonder succes
een loodgieter die langskwam, vertelde me dat de douche slecht was geïnstalleerd en dat het niet goed kon worden afgedicht en dat ik alles moest veranderen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKptvcs2v1OQWIPpXHTfo8vCll4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NSHsDi8JKWvbcq4yqpo7EsJa.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6xefeFlBNwk2KRNuR0NiHndeS4c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ktVAOGgH37UhsUJezhr33Mx7.jpg?f=fotoalbum_large

om financiële redenen wil ik het vermijden

1. Hoe kan ik dit effectief afdichten? hoe kan ik voorkomen dat ik mijn douche verander?

2. Het is een douchebak met deuren en de muren zijn gescheiden, ik dacht dat het misschien mogelijk is om de muren te behouden en zo'n douchebak met deuren te installeren (foto van de hornbach)? of is het misschien beter om gewoon een complete cabine te krijgen als ik het al moet veranderen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWMiVBdA4fNhclRh29z3wLJzrqM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tUSXzzdhGgbCIs6DwFRgDXQF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:24
Die ruimte kun je prima afkitten met wat rugvulling, veel kit en kithulpje. Dan zit het weer voor jaren dicht.

Ik heb een bredere gleuf afgekit en dat zit al 2 jaar prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcFrance
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-04 02:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YP85d2JLVQbxznuPz3BjXNMhPmI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jV1athNEXA1f5MCWZylilNbp.png?f=user_large

Dank u voor uw reactie. Moet ik het gedeelte naast het gat ook kitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:01
Volgens mij moet dit ook met de juiste kit op te lossen zijn.
Zorg dat alles waar kit komt goed droog en vetvrij is.
Check ook even of de douche bak echt goed vast staat en niet beweegt tijdens douchen.
Ik had een tijd geleden een bak waar aan 1 zijde de ondersteuning deels niet meer goed stond.
Was te merken doordat het heel licht kraakte als je in de (kunststof) douche bak stapte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 00:17
MarcFrance schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:34:
Lang verhaal,

Een paar weken geleden had ik een lekkage in mijn douche
belde mijn verzekering, lekdetectie, ze identificeerden de kit als het probleem
ze gaven ook aan dat de afvoer flexibele slang is en dat het niet goed is voor de toekomst, maar op dit moment lekt het niet
ik heb geprobeerd de douche opnieuw af te dichten, zonder succes
een loodgieter die langskwam, vertelde me dat de douche slecht was geïnstalleerd en dat het niet goed kon worden afgedicht en dat ik alles moest veranderen

[Afbeelding]
[Afbeelding]

om financiële redenen wil ik het vermijden

1. Hoe kan ik dit effectief afdichten? hoe kan ik voorkomen dat ik mijn douche verander?

2. Het is een douchebak met deuren en de muren zijn gescheiden, ik dacht dat het misschien mogelijk is om de muren te behouden en zo'n douchebak met deuren te installeren (foto van de hornbach)? of is het misschien beter om gewoon een complete cabine te krijgen als ik het al moet veranderen?

[Afbeelding]
Lekkage is altijd klote! Wij hebben toevallig 2 weken geleden ook lekkage gehad. Deze is zojuist opgelost door de loodgieter (vloer deels open, tegels vervangen, afvoer vervangen, nieuwe kit en voegen, etc).

Je geeft aan ivm het financiële plaatje geen structurele oplossing te willen. In ons geval heeft de verzekering alle schade vergoedt (minus klein stukje eigen risico). Ik zou je aanraden nogmaals met je verzekering in gesprek te gaan over toch een vergoeding voor de structurele oplossing, zeker als de loodgieter aangeeft dat dit slecht geïnstalleerd is en dus mogelijk naar de toekomst toe ook weer problemen geeft.

Een verzekeraar heeft er immers ook baat bij als je het in één keer goed oplost. Dan heb je niet over een tijdje weer lekkage met weer een nieuwe claim voor de verzekeraar.

Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
JeroenVerweij schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:03:
[...]

Een verzekeraar heeft er immers ook baat bij als je het in één keer goed oplost. Dan heb je niet over een tijdje weer lekkage met weer een nieuwe claim voor de verzekeraar.
Als het om een lekke kitvoeg gaat, zoals hier, gaat je verzekering niets uitkeren.
Een kitvoeg is onderhoudsgevoelig en mijn inschatting is dat TS geen onderhoud aan kitvoegen heeft laten plegen. De verzkering zal zich daar dan ook op beroepen en de claim naast zich neer leggen.

Mensen vergeten echt vaak dat kitvoegen in het sanitaire bereik zogenaamde "onderhoudsvoegen" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:24
MarcFrance schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:44:
[Afbeelding]

Dank u voor uw reactie. Moet ik het gedeelte naast het gat ook kitten?
Ja, anders lekt het er eenvoudig onderdoor. Aan de binnenkant of buitenkant (niet beide). Welke kant het beste is kan iemand anders beter vertellen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:57
We zijn wel een rubbertegelmaatschappij geworden als we de kosten voor een lekkende douchecabine door schijnbaar foute montage (te grote kier) en achterstallig onderhoud op de verzekering willen verhalen.
Pagina: 1