**Hoi Tweakers,**
Ik heb een vraagje en hoop dat jullie wat tips hebben! Ik heb mijn muren van wit naar donkergroen geverfd. Gisteren heb ik de *vierde* laag erop gesmeerd, maar... nog steeds strepen. 🥲 De verf droogt razendsnel op – het lijkt wel alsof de muur alles meteen opzuigt. Achteraf kwam ik erachter dat je in dit soort gevallen eigenlijk had moeten voorstrijken (oeps... dat dus niet gedaan).
Voordat ik mezelf in een vijfde laag verf verdrink, wil ik even weten wat ik nou precies fout doe en hoe ik dit het beste kan fixen. Moet ik eerst schuren? Zo ja, alleen de strepen of alles? En moet ik alsnog voorstrijken?
**De situatie:**
- Gamma muurverf gebruikt (goedkoop is duurkoop, I know... maar in een andere kamer werkte het perfect in één laag)
- Verfroller (zie foto)
- Geen voorstrijk gebruikt
- 10 liter verf gebruikt voor 2,5 muur
- Nat-in-nat proberen te werken, maar de verf droogde telkens sneller dan ik kon rollen
**Vragen:**
- Kan ik nu alsnog voorstrijken?
- Moet ik de muur licht opschuren (alleen strepen of alles)?
- Andere verf halen?
- Andere techniek toepassen?
Alle tips en tricks zijn enorm welkom! 🙌🏼
Alvast bedankt!
))
Ps: ik heb de bouwlamp op de muur gezet, zodat je de strepen beter ziet
:strip_exif()/f/image/XDakFRlonV66bBTVBM1MPdtk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1RojeqvsYEzAVO6T0JYmlFCd.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/T88kaXbAtzivRuSCIsow4pjR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/EqhTrQDOajgzD8bpsdWmD6D4.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb een vraagje en hoop dat jullie wat tips hebben! Ik heb mijn muren van wit naar donkergroen geverfd. Gisteren heb ik de *vierde* laag erop gesmeerd, maar... nog steeds strepen. 🥲 De verf droogt razendsnel op – het lijkt wel alsof de muur alles meteen opzuigt. Achteraf kwam ik erachter dat je in dit soort gevallen eigenlijk had moeten voorstrijken (oeps... dat dus niet gedaan).
Voordat ik mezelf in een vijfde laag verf verdrink, wil ik even weten wat ik nou precies fout doe en hoe ik dit het beste kan fixen. Moet ik eerst schuren? Zo ja, alleen de strepen of alles? En moet ik alsnog voorstrijken?
**De situatie:**
- Gamma muurverf gebruikt (goedkoop is duurkoop, I know... maar in een andere kamer werkte het perfect in één laag)
- Verfroller (zie foto)
- Geen voorstrijk gebruikt
- 10 liter verf gebruikt voor 2,5 muur
- Nat-in-nat proberen te werken, maar de verf droogde telkens sneller dan ik kon rollen
**Vragen:**
- Kan ik nu alsnog voorstrijken?
- Moet ik de muur licht opschuren (alleen strepen of alles)?
- Andere verf halen?
- Andere techniek toepassen?
Alle tips en tricks zijn enorm welkom! 🙌🏼
Alvast bedankt!
Ps: ik heb de bouwlamp op de muur gezet, zodat je de strepen beter ziet
:strip_exif()/f/image/XDakFRlonV66bBTVBM1MPdtk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1RojeqvsYEzAVO6T0JYmlFCd.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/T88kaXbAtzivRuSCIsow4pjR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/EqhTrQDOajgzD8bpsdWmD6D4.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hZZZqpbdDuvIbpV3Uj6L6Vex.jpg?f=fotoalbum_large)