Muur donkergroen geverfd - na 4 lagen nog steeds strepen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluzzerd
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 03-02 16:55
**Hoi Tweakers,**

Ik heb een vraagje en hoop dat jullie wat tips hebben! Ik heb mijn muren van wit naar donkergroen geverfd. Gisteren heb ik de *vierde* laag erop gesmeerd, maar... nog steeds strepen. 🥲 De verf droogt razendsnel op – het lijkt wel alsof de muur alles meteen opzuigt. Achteraf kwam ik erachter dat je in dit soort gevallen eigenlijk had moeten voorstrijken (oeps... dat dus niet gedaan).

Voordat ik mezelf in een vijfde laag verf verdrink, wil ik even weten wat ik nou precies fout doe en hoe ik dit het beste kan fixen. Moet ik eerst schuren? Zo ja, alleen de strepen of alles? En moet ik alsnog voorstrijken?

**De situatie:**
- Gamma muurverf gebruikt (goedkoop is duurkoop, I know... maar in een andere kamer werkte het perfect in één laag)
- Verfroller (zie foto)
- Geen voorstrijk gebruikt
- 10 liter verf gebruikt voor 2,5 muur
- Nat-in-nat proberen te werken, maar de verf droogde telkens sneller dan ik kon rollen

**Vragen:**
- Kan ik nu alsnog voorstrijken?
- Moet ik de muur licht opschuren (alleen strepen of alles)?
- Andere verf halen?
- Andere techniek toepassen?

Alle tips en tricks zijn enorm welkom! 🙌🏼

Alvast bedankt! :)))

Ps: ik heb de bouwlamp op de muur gezet, zodat je de strepen beter ziet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9P-uXsxPEtjjFW-bFgKCKf_4zt4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XDakFRlonV66bBTVBM1MPdtk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NBdyRy7VwYZi8f-kW544kbtzIU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1RojeqvsYEzAVO6T0JYmlFCd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hzp2m8Oe4DtrhUWzoeMLeXqFLeE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/T88kaXbAtzivRuSCIsow4pjR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MB6t0KDr0QNV3VVqnTJxyVxfnjw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EqhTrQDOajgzD8bpsdWmD6D4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfCeXMh-4F3UPKVyKjEFYAtTj_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hZZZqpbdDuvIbpV3Uj6L6Vex.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:43
Hoeveel vierkante meter heb je geschilderd met die 10 liter? 2,5 muur zegt niet zoveel, ik heb in huis een muur van 18 meter bij 3 meter, dat red je niet met 10 liter.

Als je muur zo blijft zuigen kan je overwegen om alsnog een laag primer erop te zetten, maar dat lijkt me niet nodig. Als je verf te snel droogt, betekent dat meestal dat je te weinig verf gebruikt (of een te groot oppervlak doet met de roller).

Probeer dikker op te zetten (meer verf op je roller) en blijf overlappen met je vorige opzet.

Succes!

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Is die muur wel recht? Het lijkt vanaf afstandje dat stucwerk niet strak is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-06 14:58

Rmg

je kan drogingsvertrager gebruiken: a la https://www.verfonline-xl...tf-drogingsvertrager.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:54
Kluzzerd schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:34:
- Gamma muurverf gebruikt (goedkoop is duurkoop, I know... maar in een andere kamer werkte het perfect in één laag)
Hier is je probleem. Ik ben tegen hetzelfde euvel aangelopen een half jaar geleden met Gamma muurverf. Je moet betere verf gebruiken. Mijn persoonlijke ervaring is dat Flexa Creations muurverf al vele malen beter is (hoewel veel Tweakers zullen zeggen dat dit ook rommel is en je Sikkens, Sigma of Wijzonol moet gebruiken, maar daar ben ik het niet mee eens).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:52
Gooi die roller de dag van tevoren in de verfbak.
Dat is een tip die ik van mijn schilder gehad heb.

Je rolt te droog. (Heb ik ook altijd gedaan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:25

Agent47

I always close my contracts.

Off topic:

Lijkt enorm op mijn oude huis deze kamer, inclusief het plafond :P

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Alle tips terzijde; wacht even een dag of 2 om te kijken of de strepen weg trekken. Als het gewoon dunne muurverf is (dus geen dikke latexverf) dan kan het goed zijn dat het gewoon allemaal nog niet helemaal droog is, ook al geeft het niet meer af en voelt het zo met je handen droog aan.

Meer lagen erop ga je weinig mee winnen, als het echt de muur in wordt gezogen hebben de buren dadelijk een groene muur en dan zie jij nóg strepen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:40

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Naast alle goede tips die zijn gegeven, het is een muur waar je alles op gaat zien met strijklicht.

Iedere imperfectie in het stucwerk of foutje met rollen komt terug. Dus probeer ergens een tevreden resultaat te krijgen :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zou betere verf en betere roller kopen. Anza voor roller en sikkens of sigma voor verf.
Daarna kunnen je muur en laagdikte ook deel van het probleem zijn.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-06 13:55

AMDFreak

Intel is zo..

Wellicht zie je nu verschillende verfdiktes, dat het bv niet goed is verdeeld.

Waardoor er dikte schillen zijn welke je nu ziet en blijft zien.
Je zou verwachten dat na 4 lagen verf de werkende zuiging wel zou moeten zijn afgenomen, en hiervoor zat er al een witte verflaag op?
Wat wel een idee, om een ander soort roller te gebruiken, welke meer verf kan opnemen.

Ik kan nergens teruglezen welk materiaal de muur is? Beton? Gipsplaat? icm renovlies?

[ Voor 17% gewijzigd door AMDFreak op 18-10-2024 11:18 ]

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Kluzzerd schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:34:
**Hoi Tweakers,**

Ik heb een vraagje en hoop dat jullie wat tips hebben! Ik heb mijn muren van wit naar donkergroen geverfd. Gisteren heb ik de *vierde* laag erop gesmeerd, maar... nog steeds strepen. 🥲 De verf droogt razendsnel op – het lijkt wel alsof de muur alles meteen opzuigt. Achteraf kwam ik erachter dat je in dit soort gevallen eigenlijk had moeten voorstrijken (oeps... dat dus niet gedaan).

Voordat ik mezelf in een vijfde laag verf verdrink, wil ik even weten wat ik nou precies fout doe en hoe ik dit het beste kan fixen. Moet ik eerst schuren? Zo ja, alleen de strepen of alles? En moet ik alsnog voorstrijken?
Volgens de schilder die hier ooit was, dien je eerst je muur grijs te maken voordat je er bijv. met donkergroen over heen gaat.
Doordat de ondergrond dan grijs is (tint afhankelijk van waar je heen wil) zul je veel minder dit soort strepen door je nieuwe kleur heen zien.

(dit advies was voor (licht)grijs om van een paarse muur weer naar een witte muur toe te komen :P maar andersom werkt het ook hetzelfde)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Meeste tips zijn hier volgens mij al gegeven. Niet te droog rollen en probeer horizontaal en dan verticaal te rollen. Een tip waar je mogelijk niet zo heel veel aan hebt op dit moment: Koop geen standaard bouwmarktmerk. Flexa, Histor e.d is allemaal goedkope dunne troep. Op zich kun je dit wel gebruiken maar dan had je de ondergrond al iets moeten voorbewerken. Ik heb het hele huis gedaan met Sikkens en heb nergens problemen gehad. Sigma is net een tikkie goedkoper en werkt ook erg goed.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06 11:41
Buiten allerlei technische oplossingen is een stukje acceptatie ook onderdeel van de oplossing. Hoeveel ga je nog zien van die strepen met een bank, dressoir, een schilderij of wat fotolijsten en (indirect!) sfeerlicht? Grote kans dat niemand het ziet (en zich er druk om maakt) behalve jij. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 29-06 07:42
Door die 10 liter verf, waarvan het grootste gedeelte water is, zal de muur nog niet helemaal droog zijn. Al gelang naar de vochtigheid en ventilatie kan het best een tijdje duren voordat alles echt droog is, zeker als je meerdere muren hebt geschilderd.
Pagina: 1