Tablet als live camera viewer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentyth1
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-06 13:27
Ik ben een scherm aan het instellen om 4 dahua beveiligingscameras live te kunnen kijken 24/7.

2 dagen met een oude ipad geprobeerd maar die dahua app op ios is brak en crashed.

Nu experiment met een tablet in kiosk mode, nieuwe samsung tab a9 plus. Hoe veilig is het deze 24/7 in de lader te hebben met scherm aan ?

[ Voor 10% gewijzigd door Septillion op 20-10-2024 10:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 15:56
Veilig zou het wel moeten zijn met originele oplader maar goed voor de batterij denk ik niet.
Ik zou er een slimme stekker aan koppelen en bijvoorbeeld via Home Assistant deze slimme stekker aanzetten als het batterijniveau onder de 10% komt en uitzetten als het boven de 80% komt.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentyth1
snap ik , dat de batterij naar de gallemiezen gaat is IMO niet erg, hij zal alleen voor dit doeleind gebruikt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:31

BCC

Ik zou de batterij er uit halen.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentyth1
@BCC okay thanks, waarom? ik ben vooral benieuwd natuurlijk naar brandveiligheid, maar bijv. mijn eufy deurbel die 24/7 laad met schedule daar zit natuurlijk ook gewoon een heerlijke lithium ion in,

reden dat ik het vraag, is het echt nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:13

D4NG3R

kiwi

:)

Je deurbel heeft waarschijnlijk een flink kleinere batterij, en is er vanuit de fabriek al op ontworpen om 24/7 van prik te worden voorzien. ;)

Dat gezegd hebbende; Alle gevaren zijn natuurlijk relatief, de kans dat je tablet spontaan in de fik vliegt is klein, de gevolgen daarvan kunnen echter groot zijn. Als de accu er gemakkelijk uit kan, en de tablet dan nog altijd werkt (sommige apparaten weigeren te starten met een [bijna] lege/afwezige accu) heeft dat wel de voorkeur.

24/7 het scherm aanlaten gaat overigens funest zijn voor het paneel, ik zou even kijken of er mogelijkheden zijn om het scherm automatisch uit te laten gaan en pas bij beweging of aanraking weer aan te laten gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 18-10-2024 09:55 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Zentyth1 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:48:
@BCC okay thanks, waarom? ik ben vooral benieuwd natuurlijk naar brandveiligheid, maar bijv. mijn eufy deurbel die 24/7 laad met schedule daar zit natuurlijk ook gewoon een heerlijke lithium ion in,

reden dat ik het vraag, is het echt nodig?
Je Eufy schakelt z'n batterij waarschijnlijk helemaal uit als er een lader is aangesloten, daar zijn die voor gemaakt. Als het dezelfde aansluiting is (dus gewoon USB-C ofzo) dan zal die hooguit eerst de batterij opladen maar daarna wordt die batterij echt niet gebruikt om de deurbel van constante voeding te voorzien als er ook netstroom aanwezig is.

Veel tablets hebben tegenwoordig ook batterijbesparing, als je die een dag of 2 aan de lader hebt dan schakelt de tablet de lader uit tot hij weer op <15% ofzo is. Dan kan het geen kwaad, maar het kan wel vervelend zijn want het inschakelen gaat niet altijd goed.

Beste optie is gewoon een dummy batterij erin, die kun je voor vrijwel alle tablets eentje krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentyth1
hmm - ik heb nog wel een tab m10 lenovo liggen. maar ik vind nergens of die zonder batterij werkt, ook een dummy batterij vind ik niet, heb je een link voor zo een batterij?

anders nog andere ideeen? simpel schermpje met een raspberry pi mss beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 14:23
Zentyth1 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:50:
Ik ben een scherm aan het instellen om 4 dahua beveiligingscameras live te kunnen kijken 24/7.

2 dagen met een oude ipad geprobeerd maar die dahua app op ios is brak en crashed.

Nu experiment met een tablet in kiosk mode, nieuwe samsung tab a9 plus. Hoe veilig is het deze 24/7 in de lader te hebben met scherm aan ?
Het zal wel mee vallen. 'Batterijbescherming' zit al een tijdje in het Samsung OS dus ik gok ook in die van die tablet. Zet dit aan aan en de batterij wordt opgeladen tot maximaal 80%. Veiliger dan steeds opladen en ontladen. Het risico is uiteraard nooit 0, ieder toestel dat in een stopcontact steekt en continue powered is, heeft enig risico. Zelfs een tv in standby.

Maar wil je dan continue DMSS draaien? Want dan ben je altijd afhankelijk van de cloud en een internetverbinding. Als de camera's ook met het lokale netwerk verbonden zijn, kan je eenvoudig de streams bekijken via bijvoorbeeld VLC player. En dan zijn inderdaad ook andere opties mogelijk, zoals bijvoorbeeld een Raspberry Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
nvm

[ Voor 125% gewijzigd door stin00 op 18-10-2024 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentyth1
D-Three schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:51:
[...]

Het zal wel mee vallen. 'Batterijbescherming' zit al een tijdje in het Samsung OS dus ik gok ook in die van die tablet. Zet dit aan aan en de batterij wordt opgeladen tot maximaal 80%. Veiliger dan steeds opladen en ontladen. Het risico is uiteraard nooit 0, ieder toestel dat in een stopcontact steekt en continue powered is, heeft enig risico. Zelfs een tv in standby.

Maar wil je dan continue DMSS draaien? Want dan ben je altijd afhankelijk van de cloud en een internetverbinding. Als de camera's ook met het lokale netwerk verbonden zijn, kan je eenvoudig de streams bekijken via bijvoorbeeld VLC player. En dan zijn inderdaad ook andere opties mogelijk, zoals bijvoorbeeld een Raspberry Pi.
Met dmss draait die lokaal de nvr af dus wordt geen cloud verbinding gemaakt. Hmm okay iets om over na te denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-06 13:13

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je kan bij de meeste Android-toestellen via ADB het laden echt uitschakelen. Dat moet dan wel elke keer gebeuren als je de tablet aanzet. Jammer genoeg is dat commando voor elke SoC anders.

Een voorbeeld van hoe dat commando er uit kan zien:
code:
1
echo 0 > /sys/devices/qpnp-charger-14/power_supply/battery/charging_enabled

Bron: https://stackoverflow.com...ing-during-adb-connection

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-06 14:17

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Zentyth1 Kan je het niet bij mensen op mobiels installeren?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentyth1
Mavamaarten schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:46:
Je kan bij de meeste Android-toestellen via ADB het laden echt uitschakelen. Dat moet dan wel elke keer gebeuren als je de tablet aanzet. Jammer genoeg is dat commando voor elke SoC anders.

code:
1

code:
1

Deze gedachte had ik ook. loopt de batterij dan door naar 0 en vervolgens gaat die door op netstroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentyth1

code:
1

adb shell dumpsys battery set ac 0

dit lijkt gelukt te zijn. hij laad niet meer, simuleert die dat die niet laad of laad die ook echt niet meer? zou het dan zo een veilige oplossing moeten zijn (tenzij stroomonderbreking)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-06 13:13

Mavamaarten

Omdat het kan!

Zentyth1 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:26:
[...]

adb shell dumpsys battery set ac 0

dit lijkt gelukt te zijn. hij laad niet meer, simuleert die dat die niet laad of laad die ook echt niet meer? zou het dan zo een veilige oplossing moeten zijn (tenzij stroomonderbreking)?
Via het dumpsys commando wordt over het algemeen enkel de UI-status overschreven en gaat het laden dus gewoon verder. Ik denk dat je beter op zoek gaat naar het commando om voor jouw tablet het laden uit te schakelen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentyth1
net toch even rechtstreeks een hdmi kabel met een computerscherm in de NVR gezet, dit is wel een veel cleanere oplossing.

Mijn idee nu: HDMI transmitter in de NVR
Los scherm met HDMI ontvanger 10 meter verder

Ik wil een scherm van rond de 12-15 inch, die 24 uur kan draaien , waar zouden jullie aan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentyth1
Conclusie veel getest dit is geen goede oplossing ik maak een nieuw draadje aan voor advies over wat voor los scherm met hdmi
Pagina: 1