• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:27

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vc2d4Jo2VElTtdahlisMVtdEBPU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HggG11C9QLqkGZG7aKpKkqHj.png?f=user_large
Ontwikkelaar: Unknown Worlds Entertainment • Uitgever: Unknown Worlds Entertainment • Release: 14-05-2026 (Early Access) • Zie ook: Officiële Website

Platforms: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wc073hbybvIGsQ9OUAXD3vL1RoQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/dRLp18qBT5AxKAZD1hYOi3aX.webp?f=user_large Xbox Series X|S • Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fuy93O2h3tCya-uUKJWvTv8t94M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uaoxPRVjQuNA91RbulOvXvt1.png?f=user_large PC

Inhoudsopgave

Subnautica 2 is het volgende hoofdstuk in het Subnautica-universum en speelt zich af op een volledig nieuwe oceaanplaneet. Net als zijn voorgangers draait de game om verkennen, overleven, bouwen en steeds dieper afdalen in een onbekende en vaak angstaanjagende onderwaterwereld.

Waar de eerdere games vooral eenzame overleving centraal stelden, voegt Subnautica 2 daar voor het eerst optionele online co-op aan toe. Je kunt dus solo spelen, maar ook samen met vrienden de diepte in.

Nieuwe wereld, nieuw verhaal:
In Subnautica 2 ben je een pionier die naar een verre wereld reist. Tijdens de reis gaat er iets ernstig mis. De kolonieboot CICADA strandt, maar de scheeps-AI blijft eisen dat de missie wordt voortgezet. Gestrand op een planeet die niet gemaakt is voor menselijke overleving, moet jij doen wat nodig is om te blijven leven.

Solo of samen:
De game is ontworpen als singleplayer-ervaring, maar kan ook online in co-op gespeeld worden met maximaal drie andere spelers. Samen kun je dieper verkennen, ruïnes onderzoeken, basissen bouwen en de gevaren trotseren.

• Volledig nieuwe oceaanplaneet vol onbekende flora, fauna en mysteries
  • Online co-op tot 4 spelers — voor het eerst in de serie
  • Singleplayer blijft aanwezig — co-op is volledig optioneel
  • Bouwen en craften — basissen, tools, uitrusting en voertuigen
  • Scannen en onderzoeken — van kleine vissen tot enorme Leviathans
  • Genetische aanpassingen — pas je lichaam aan om te overleven
  • Groeiende Early Access-versie — extra biomes, wezens en verhaal worden toegevoegd

Early Access:
Subnautica 2 verschijnt op 14 mei 2026 in Early Access. De verwachte duur van Early Access is twee tot drie jaar. Feedback van de community speelt opnieuw een grote rol in de verdere ontwikkeling.

Xbox features:
  • Solo + Online Co-op (2-4 spelers)
  • Xbox cross-platform co-op & multiplayer
  • Xbox Play Anywhere
  • 4K Ultra HD
Systeemeisen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EZfUCyD_NnSuNbLk29QyumnvbKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CByq3U0Dl3qyEQkGLUtXA5f9.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1aE5c4j93eSmLIbKb6vLo0U2r28=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0bIYKYSuszwo0UtZ4hRoyGPT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDec1WoDrNr3WIJfMe-L1ipUc_s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AzyA6RZKKBDMqCxRKRAGvGVc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aHnjL_hBuWLZkf10nJZ7X8px_Rc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qKJmctHS0pS5dikderV9GL4a.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZdE0m55w1w4KpMur8WVEipbIVSI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nyIjDetjGMNIowSai8lkaFRS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4cvirc5vDq3mQC3EW8U9alwYZU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bko720wIHASx9O5rZlLOUP7d.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 71% gewijzigd door G_Dragon op 15-05-2026 08:06 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-05 18:57
Kan niet wachten tot deze er is! De eerste echt stuk gespeeld en de DLC iets minder maar alsnog veel gespeeld dus hoop dat ze een goeie combi bouwen.

De trailer was echt wel cool met de Leviathan!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-05 09:20
Ben wel zeer benieuwd welke nieuwe elementen ze gaan toevoegen in deze opvolging van Subnautica. Misschien wel dynamische ecosystemen of iets in die richting. Wel weer een game om naar uit te kijken.

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-05 14:07
Beatz schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:25:
Kan niet wachten tot deze er is! De eerste echt stuk gespeeld en de DLC iets minder maar alsnog veel gespeeld dus hoop dat ze een goeie combi bouwen.

De trailer was echt wel cool met de Leviathan!
Deel 1 zelf iets van 3x doorgespeeld en daarna nog 1x met een vriend via een mutliplayer mod. BZ kon mij een stuk minder bekoren en heb deze voor 80% uitgespeeld en toen de interesse verloren.

Deze wel weer echt zin in, ook heel tof dat co-op nu native ingebouwd zit. Plus day-1 gamepass release dus kan waarsch. een aantal anderen nu ook makkelijk overhalen het eens te proberen.

Ben er helemaal klaar voor om met z'n 4-en het diepe in te duiken :*)

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15:49
Oh yash.

Zin an. Nu heb ik tegenwoordig steeds minder vrindjes die überhaupt nog online spelen, dus wordt voor mij solo.

Maar wat een plezier heb ik met deel 1 gehad. Was echt tof. Helemaal met schone lei erin gestapt, nooit wat opgezocht. In het begin die mooie kleurige visjes en als laatste die verdoemde dieptes in gaan. Ook dat soms wat beklemmende gevoel als die grote badboys ineens geluiden maken. Of dat ik in die grote krater terecht kom.

Wat dat betreft hoop ik dat de wereld iets groter wordt, iets toegankelijker voor een soortgelijke onderzeeboot waar je op mini schaal een basisje in kan bouwen. Leuk hoor. Basisje bouwen, met die onderzeeboot aanklooien.

DLC heeft mij ook niet heel erg weten te bekoren. Heb ik ook niet uitgespeeld

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:02
Heel vet! Deel 1 echt kapot gespeeld dus ben heel benieuwd.

Maar zoas meerdere hier al aangeven vond ik de DLC erg tegenvallen

• D3LTTA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:58
Zoals zovelen Subnautica helemaal grijs gespeeld in meerdere playthroughs en later met verschillende mods.

De Below Zero uitbreiding ook wat minder gespeeld door de kleinere map (vooral endgame) en de grote Landmassa's die ik persoonlijk niet zo leuk vond en daarbij het toch wel slechte verhaal in vergelijking met het eerste deel. De klachten die veelal op forums voorbij kwamen ook over dat het character teveel dialoog heeft vond ik persoonlijk niet zo erg.

helaas heb ik mijzelf bij het eerste deel op meerdere onderdelen gespoilerd door een aantal YT video's te kijken terwijl de game in early acces was om te kijken hoe de ontwikkeling van de game ging hierdoor wist ik bijvoorbeeld al dat er 2 eilanden waren en dat er aan de achterkant van de Aurora niet veel goeds te vinden was.(De jumpscares van youtubers als Markiplier en jacksepticeye toen ze voor het eerst de reaper zagen waren geweldig).

Ikzelf speel zo goed als nooit early acces games totdat ze volledig worden uitgebracht. Ik kan mij er niet toe zetten om een game al te spelen waarvan ik weet dat de game nog niet compleet is.

• Asdffairy
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 29-10-2024
Ben echt superbenieuwd naar deel 2. Ik hoop dat hij net zo goed/beter is dan de eerste

• Beatz
Hierbij een nieuwe devlog video van Subnautica 2:

YouTube: Subnautica 2 Dev Vlog - Building Unknown Worlds

[ Voor 59% gewijzigd door Beatz op 19-06-2025 18:59 ]

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-05 17:45
Ik las dat de oprichters van Unknown Worlds allemaal ontslagen zijn of ontslag hebben genomen. Benieuwd naar welke invloed dat gaat hebben op Subnautica 2. https://pu.nl/nieuws/over...-ontwikkelaar-vertrokken/

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 02:28
Thierry88 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 14:25:
Ik las dat de oprichters van Unknown Worlds allemaal ontslagen zijn of ontslag hebben genomen. Benieuwd naar welke invloed dat gaat hebben op Subnautica 2. https://pu.nl/nieuws/over...-ontwikkelaar-vertrokken/
En het feit dat het onduidelijk is waarom ze zijn ontslagen (of dat ze zelf opgestapt zijn) en dat het 'per direct' was zonder enige waarschuwing .. is een *enorme* red flag.

Krafton publiceerde dan ook een heel erg generiek niets-zeggend statement erover.

Ze zeggen we dat de leden van het 'core dev team' nog allemaal daar zitten. Maar ja; een CEO met 'verkeerde' bedoelingen kan veel schade doen. Verwacht zelf dat Subnautica 2 versneld gereleased gaat worden, eventueel met 1 (of meerdere) betaalde DLC's. Maar Ik HOOP dat ik het mis heb.

• Marcade
Post van Charlie op reddit (https://www.reddit.com/r/...ave_but_a_thousand_drops/ ) sterkt inderdaad het idee aan dat het vertrek van de drie, niet op vrijwillige basis was.

Hij schrijft ook dat op dit moment Subnautica 2 klaar is voor early access. Dus vermoeden is dat de drie en Krafton het ergens niet eens konden worden over hoe early access te doen.

• Beatz
Gameplay!!
Let's gooooooo
https://youtu.be/oK5Nr1VtJ9Q?feature=shared

Early access 2026!! Dit is dus al veranderd....🫣

[ Voor 25% gewijzigd door Beatz op 09-07-2025 23:20 ]

• Beatz
Hierbij ook de uitleg van 1 van de oud eigenaren van Unknown World:
https://x.com/Flayra/stat...TRCPTnLc-Qa4ex4imznA&s=19

Toch best wel pijnlijk dat dit op deze manier is gegaan. Na 20 jaar eruit worden gezet.

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:35
Er gaan nu wel veel berichten over.
In deze video geeft wel een uitleg waarom : YouTube: Subnautica 2 OFFICIALLY Delayed To PREVENT Paying Devs $250 Million ...
De reden dat het naar 2026 is gegaan, omdat er anders een dev bonus van 250 miljoen dollar uitbetaald zou worden als ze een bepaalde bedrag aan inkomsten zou hebben. Als de early acces in 2025 zou zijn dan halen ze dat bedrag en krijgen de devs de bonus. Nu het in 2026 is krijgen ze niet die bonus.

Heb gelijk mij Subnautica 2 van Steam wishlist gehaald

Ik hoop dat het alleen deze reden is en niet omdat ze nog iets van mirco paymend in willen stoppen. Of Pay a service.

Door dit heb ik wel veel minder vertrouwen in het spel.
Wou eerst dit spel 2x kopen in early acces. Ook 1 voor mij dochter om te spelen. Nu je ook met 4 personen kan spelen, ze vind dit ook leuk en is nu ook oud genoeg er voor. Eerst maar afwachten hoe het gaat lopen.

[ Voor 38% gewijzigd door Calamor op 10-07-2025 15:59 ]

• Joop34
  • Laatst online: 15:45
Ja, ontzettend jammer. Ook hier van m'n wishlist gehaald. Zal vast niet veel uithalen, maar I'm doing my part. Ondertussen maar rustig afwachten wat het wordt.

• Beatz
Uitleg Krafton!!
https://krafton.com/en/

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:53
Op dit moment is de uitleg nogal eenzijdig. Kan natuurlijk ook dat de ontwikkelaars die $250 miljoen bonus veilig probeerden te stellen door de EA veel te vroeg uit te brengen.
Maar vooral de keuze op de nieuwe CEO heeft niet echt de schijn dat Krafton dit puur heeft gedaan voor de gamers.

Ik ga proberen hem niet meer als EA te kopen en wachten tot die volledig uitkomt.

• Beatz
Pendora schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 19:55:
Op dit moment is de uitleg nogal eenzijdig. Kan natuurlijk ook dat de ontwikkelaars die $250 miljoen bonus veilig probeerden te stellen door de EA veel te vroeg uit te brengen.
Maar vooral de keuze op de nieuwe CEO heeft niet echt de schijn dat Krafton dit puur heeft gedaan voor de gamers.

Ik ga proberen hem niet meer als EA te kopen en wachten tot die volledig uitkomt.
Ik ben het met je eens. Ondanks dat ik en meerdere met mij grote fans zijn van Subnautica denk ik ook dat het verstandiger is om de EA te laten voor wat het is. Hoe moeilijk dat ook zal zijn want man man wat was 1 toch echt super cool 😎

• Beatz

• Beatz
Dit is een leak van het Subnautica 2 Milestone review mei 2025. Ik heb het als spoilers gemaakt omdat er ook info in kan staan over wat er in Subnautica 2 kan komen.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yMDTOpjFySg3HwRiNkgfEw4qrFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MzeNByNv99XofpLJrsNaTksy.jpg?f=fotoalbum_large

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wj1zG63aGJfnn91xM3ajvshiPho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vBRsaVdTZRWARnJU6wNevmuF.jpg?f=fotoalbum_large

Mochten het geen spoilers zijn dan hoor ik het graag.

• Pendora
Stinkt allemaal ngo steeds maar begrip voor Krafton neemt bij mij wel toe.
Ze hadden het alleen veel beter moeten aanpakken.

Verwijderd

Pendora schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 16:53:
Stinkt allemaal ngo steeds maar begrip voor Krafton neemt bij mij wel toe.
Ze hadden het alleen veel beter moeten aanpakken.
Ik vind het echt extreem dat heel het internet nog steeds zegt: ja het is prima klaar voor early acces.

Kom op man, 10 uur gameplay, 1 klein stukje map

Ik zou echt heel droevig worden als ik dat had gekocht

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2025 @ 08:12:
[...]

Ik vind het echt extreem dat heel het internet nog steeds zegt: ja het is prima klaar voor early acces.

Dat is het voordeel van populair zijn, dan kan je ermee weg komen, iig op korte termijn, terwijl als een groot bedrijf dat direct had gedaan ze helemaal afgekraakt werden (en terecht).

Zoals ik ook op FP schreef: Ik kijk uit naar Subnautica 2, ik vond 1 enorm leuk. Maar sinds Star Citizen geen haar op mijn hoofd die overweegt Early Access te kopen. Laat ze eerst maar zien dat ze een geheel spel hebben om uit te brengen.

• Calamor
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2025 @ 08:12:
[...]

Bij de vorige 2 delen was het in het begin ook karig. Vooral als je vergelijk met het eerste deel. Je had toen bijna niks.
Below Zero heeft er meer dan 2 jaar over gedaan vanaf early access voordat het echt af was. Toen had ik misschien 6 maanden of langer het spel links gelaten en weer gekeken wat er was. Vond het wel leuk om de ontwikkeling te volgen.

Verwijderd

Sissors schreef op maandag 14 juli 2025 @ 08:23:
[...]

Dat is het voordeel van populair zijn, dan kan je ermee weg komen, iig op korte termijn, terwijl als een groot bedrijf dat direct had gedaan ze helemaal afgekraakt werden (en terecht).

Zoals ik ook op FP schreef: Ik kijk uit naar Subnautica 2, ik vond 1 enorm leuk. Maar sinds Star Citizen geen haar op mijn hoofd die overweegt Early Access te kopen. Laat ze eerst maar zien dat ze een geheel spel hebben om uit te brengen.
Cities 2 wordt tot op de dag van vandaag nog steeds door een groot deel keihard de grond ingeboord, en nu met subnautica 2 vind iedereen het blijkbaar wel helemaal prima

Het heeft wel heel erg David - Goliath tintje

• Marcade
Lawsuit van de Founders vs. Krafton.

https://www.scribd.com/do...s-v-Krafton-via-Aftermath

En youtuber die er doorheen gaat: YouTube: Did Krafton SABOTAGE Subnautica 2 ON PURPOSE Just To Save MONEY ?!

Interessant. Heel erg benieuwd wat Krafton's next move zal zijn; mijn mening denk dat Krafton hier sowieso de grote verliezer gaat worden; de reputatie schade voor Krafton gaat enorm zijn. Als ik Krafton was, mits er echt solide bewijs is tegen de founders .. zullen ze eieren voor hun geld moeten kiezen.

Heb het gevoel dat hier idd. een beetje cultuur verschil probleem is die Krafton heeft onderschat; America vs. Korea.

[ Voor 5% gewijzigd door Marcade op 18-07-2025 01:39 ]

• Calamor
Ben erg benieuwd hoe dit gaat lopen.
Ik hoop dat ze alle 3 terug komen en dat een duidelijke regeling wordt gemaakt hoe Krafton met Unknown Worlds omgaat. En iets van consequenties heeft als het wel gebeurt. Denk dan wel dat mijn vertrouwen terug is. Heb geen in een spel met mogelijk micro payments.

• Calamor
Er is een reactie gekomen van Krafton
YouTube: Did THIS Just Make Things WORSE For Subnautica 2 ?! KRAFTON'S Offici...

Het document : https://www.scribd.com/do...mUjTuK1JQkOU4QaYn#page=65

Ze zeggen dat ze alles ontkennen en dat ze het recht hebben om ze te ontslaan.

Ben wel benieuwd of de overeenkomst 500M (waaronder 250 bonus) op straat komt.

[ Voor 14% gewijzigd door Calamor op 15-08-2025 10:46 ]

• Beatz
Dit is echt niet best. Maar als ik het zo lees hebben ze voor de bonus dus al 460 miljoen gehad voor de verkoop van unknown worlds en zouden ze daarna nog eens zoveel krijgen dat je bijna op een miljard zit? Man man wat een geld....

Maar goed de game wordt waarschijnlijk pas ergens in 2026 als Early uitgebracht (hopelijk) en dan ergens 2027 misschien de game. En anders 2028. Pff ik had zo de hoop dat het een toffe sequel zou worden maar ben er bang voor met al het gezeik wat er nu ontstaan is.

• Calamor
We zullen het zien hoe het loopt. Het ziet er niet heel goed uit nee.

Maar ik denk ook dat het wel even gaat duren. Als de 3 het winnen, lijk mij dat ze nog in beroep ook nog gaan. Het duurt dan wel meerdere maanden. Dan zit je al in 2026 voordat er iets uit komt.

Ik had gehoopt dat we nu een base te kunnen bouwen in multi-player. Een beetje de wereld ontdekken. Bij de vorige 2 delen duurde het ieder geval toen ook paar jaar voordat v1.0 uit kwam.

Wou nu 2x het spel kopen ook voor onze dochter, maar ik zit nu echt te twijfelen of ik er 1 ga kopen. Eerst eens kijken hoe dit gaat aflopen.

• Calamor

Krapton trekken een deel van de aanklacht in waarom ze ontslagen zijn. Dat Subnautica 2 nog niet gereed was.

• Marcade
Wat meer details over Subnautica 2

[ Voor 36% gewijzigd door Marcade op 09-11-2025 10:00 ]

• Beatz
Yes yes here we go!!!

14 mei 2026 early access release!

YouTube: Subnautica 2 - Early Access Release Date Reveal | Cinematic Trailer

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:26
Top, heel veel zin in deze game.
Heb nog nooit een game in early access gespeeld.
Iemand die hier meer ervaring mee heeft en wilt delen wat je een precies kan verwachten?

• Beatz
Stef120 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 22:35:
Iemand die hier meer ervaring mee heeft en wilt delen wat je een precies kan verwachten?
De map zal niet volledig wezen of bepaalde spullen voor gebruik zullen niet speelbaar zijn en r kunnen bugs zijn waardoor de game crasht of iets.

Ik heb de game getest in 2025 voordat de boel ontplofte bij krafton en draaide goed dus ben heel benieuwd naar wat ze hebben neergezet tot nu toe...

• Calamor
Heb Below Zero als early access gekocht. En ik ga deze ook kopen op 14 mei. Heb geen ander spel in EA gekocht dan Minecraft. Ik denk dat je het niet kan vergelijken met Minecraft, maar bij Blow Zero was het erg karig, er was wel een deel van het verhaal en ook nog met gesproken test. Dit is een gok en kan helemaal naast zitten, het was iets van 1/10 van het echte verhaal. De map was iets van 1/3 gemaakt. Ook van bouwen had je niet veel. Toen heb ik het een jaar laten liggen en dan was er meer beschikbaar. Heb er toen al best wat uren vermaak aan gehad. Bij Sub2 lijkt het veel meer af, vooral het bouwen.

Dus ik denk dat het nog wel een meer dan een jaar duurt voordat het helemaal af is. Het is leuk om te testen en een klein beetje van het verhaal mee te krijgen en wat er veranderd. Dacht iets dat het begin eerst al 2x anders was dan wat later definitief was. Dacht bij de eerste versie dat je in het water crash. Vond het wel erg leuk die ontwikkelingen een beetje te volgen en bugs melden. Onzichtbare muren, voorwerpen zweven. Maar wat ze allemaal al hebben laten zien zijn ze al veel verder dan de delen er voor wat uitkwam in EA.

• Pendora
Stef120 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 22:35:
Heb zowel de eerste als Below Zero in EA gekocht.
De eerste was leuk! Verhaal veranderde een beetje, regio's veranderde wat, helaas daarom ook snel spoilers gekregen. De eerste was een hele leuke EA ervaring.

De tweede was minder leuk. Het verhaal werd door omstandigheden echt helemaal omgegooid. Het eerste verhaal was veel leuker. Wel leuk was het veranderen van de omgeving naar het tweede verhaal. Maar ook daar, veel spoilers gehad.

• Stef120
Dit klinkt toch wel veelbelovend.
Ik snap dat je bij EA spoilers etc kan krijgen.
Maar het meemaken van het development en aanpassing van verhaal intrigeert me meer.

Je krijgt echt een kijkje achter de de schermen wat je normaal gesproken niet krijgt bij een final release.

En bang dat ik geen interesse meer heb als hij echt uitkomt 2 jaar later? Lijkt me stug.
Ben nog steeds groot fan van deel 1 na meerdere keren uitspelen.

• Stef120
De enige vereiste is dat hij speelbaar moet zijn op een Rog Ally.
Zit tegenwoordig veel te spelen op deze fantastische handheld.

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:03

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Kan niet wachten.
1 en below zero ook in ea gekocht en gespeeld.
Speel ze nu nog steeds af en toe.
Echt verruit de game die ik het meeste uit heb gespeeld.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uOf5uGFb-va2F0C1DOB6CLVJpcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iUyLTPjkOOGq1ZpDCtzHBAyZ.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Calamor
Gelukkig hoef ik geen vrij te nemen de volgende dag, het is de dag na Hemelvaart. Dan ben ik al vrij.

• Beatz
Hardware requirements voor Subnautica 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3z0z-16AEsrzX3RF6qJCTPKJh-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TkyQebm12dpnXq9r1eZVYGKJ.jpg?f=fotoalbum_large

• Beatz
Update over de prijs: €29.99 De prijs kan dus lager uitvallen voor de euro. Ook krijg je een Leviathan beeldje als je de game in de eerste week koopt als early game!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/49Pt6NiKIu_8upQ9SU-b3-dtsCA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5vKgOqhztJBr2WgCPBGYyrAn.png?f=fotoalbum_large
https://imgur.com/a/FCVECjq#Y9o52sZ

Hieronder is een uitleg over wat er in de early game gaat komen. Ik heb dit in spoilers gedaan voor de mensen die misschien hier niet op staan te wachten en er gewoon in willen duiken.
spoiler:
Er komen 2 voertuigen in de early access en dat zullen er meer wezen in de full release. Vehicle optimisation komt ook in de game.

Aantal uren early access: voorbij de 20 uur! Voor de echte die-hards zal dit een klap hoger zijn.

Easter eggs zitten er ook in als in kleine dingetjes die je ook in de eerste game tegenkwam.

Hoe groot is de map en hoe diep: onduidelijk maar er komen meerdere regio's

Subnautica 2 wordt cross platform! Je kunt de save game uploaden en dan zou de ander deze kunnen downloaden en verdergaan en daarna weer uploaden en de ander kan dan verder of gewoon samen.

Subnautica 2 draait op de Unreal Engine

Elke "canon protagonist" kan het hoofdverhaal blijkbaar spelen.

Handheld zou ook mogelijk wezen maar daar wordt nog aan gewerkt dus zal later worden geoptimaliseerd.

Hoeveel verhaal zal erin zitten: er zit een eind in de early zitten maar dat is niet het einde van de game. Dus meerdere eindes per update

Proximity chat: niet in de early access maar zijn ze mee bezig na de early access!

Leviathans: 5 in de early (non aggressive and aggressive)

Cinematic opening start zoals in de eerste!

[ Voor 137% gewijzigd door Beatz op 05-05-2026 01:13 ]

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-05 11:17

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik ben nu zelf ook in de hypetrein en zal hem op het eerste uurtje kopen. Deels is het een risico omdat Ik Subnautica op Linux speel. Hardware technisch zou het geen probleem moeten zijn voor mijn bak. Ze zijn afgestapt van Unity (mocht dat nog niet zijn vermeld).

Ik heb altijd een lurkende speelstijl gehad. Het was voor mij nooit nodig om het 'einde' te bereiken. Laat mij maar lekker een basis bouwen en gebieden verkennen.

Ik ben nu bezig met alle interviews en developer updates te luisteren en bekijken. De community outreach zie ik als een positief iets. Ik was ook early access speler bij de eerste Subnautica alhoewel die in het begin Windows only was (dit kwam meer omdat Proton nog vol in ontwikkeling was).

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Komt ook in de game pass voor de mensen die het voor wat minder willen proberen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

• Beatz
Subnautica 2 Early Access Gameplay Trailer

[ Voor 7% gewijzigd door Beatz op 09-05-2026 17:13 ]

• Stef120
Subnautica 2 Early Access: First Dive Showcase

Erg toffe video die je een kijkje geeft in de wereld onder water. Tof om de multiplayer action te zien waar je samen op avontuur kan.

Later in de showcase vanaf 1:40:00 gaan de devs meer in op base building en het scala aan mogelijkheden.

Behoorlijk indrukwekkend imo. Je kan ramen andere vormen geven, growbeds op het dak van je basis plaatsen en niet te vergeten spotlights en andere verlichting binnen en buiten aan je basis bouwen.

Ik ben er helemaal klaar voor!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:03

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Presale en preload zijn begonnen :)

Je kan hem nu al aanschaffen

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:35

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

En voor wie Subnautica en Below Zero in hun bezit hebben op Steam, kan je de Subnautica Deep Ocean Bundle aanschaffen waar Subnautica 2 ook inzit.

Krijg je 10% korting op Subnautica 2 ;)

• Calamor
Het is jammer dat je moet wachten al staat het spel al op de computer. Zucht nog 2 dagen.

Wel grappig dat in Subnautica een bericht komt dat hulp over 99.999 uur komt, dat is 4166,625 dagen, Subnautica 1 EA kwam uit op 16-12-2014, dan kom je zo wat uit op 14 mei in de ochtend. Is wel grappig. Heb het na berekend in Excel. Kwam van YouTube: Hidden Reference In The Subnautica 2 Trailer?

[ Voor 66% gewijzigd door Calamor op 12-05-2026 17:49 ]

• Pendora
Calamor schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 17:36:
Het is jammer dat je moet wachten al staat het spel al op de computer. Zucht nog 2 dagen.

Wel grappig dat in Subnautica een bericht komt dat hulp over 99.999 uur komt, dat is 4166,625 dagen, Subnautica 1 EA kwam uit op 16-12-2014, dan kom je zo wat uit op 14 mei in de ochtend. Is wel grappig. Heb het na berekend in Excel. Kwam van YouTube: Hidden Reference In The Subnautica 2 Trailer?
Aangezien die in 2025 uit zou komen zal er een stukje toeval in zitten. Wel kan de datum bijvoorbeeld 01-05-2026 zijn geweest en bedacht iemand dit om vervolgens de datum naar de 14e te brengen.

• Calamor
Als ik het goed leest, is er vanaf 18 mei te krijgen een coupon van 25% bij epic als een gratis spel download of op een advertentie klik. Die kan je dan gebruiken bij een spel(len) met een waarde van min. €15, dus ook bij Subnautica 2.

https://store.epicgames.com/coupons/mega-sale?lang=en-US

[ Voor 12% gewijzigd door Calamor op 12-05-2026 23:52 ]

• Beatz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/byX56l2wpyBuICTrMJ-HDOiVwis=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/v0stkdwshxT82VJGFkWSCI4e.gif?f=user_large

• Beatz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fsoTHGjNvHhMZqb9j02-QKduKnk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/cc1bcdsSwd6Qky5MyVuGrLy8.gif?f=user_large

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:20
Valt me wel op dat veel games in de late middag, en meer tegen de avond releasen.

Benieuwd hoe hij gaat spelen alvast, nog 8 uurtjes.

• Stef120
Gister om in de stemming te komen een nieuwe sessie subnautica opgestart. Dit keer op mn Rog ally en headphones.

Wat me opviel is het de kwaliteit van het geluid, is toch wel even anders dan zoals ik normaal speel met gewoon tv speakers.

• Pendora
KBE91 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 08:09:
Valt me wel op dat veel games in de late middag, en meer tegen de avond releasen.

Benieuwd hoe hij gaat spelen alvast, nog 8 uurtjes.
In San Francisco, USA de locatie van de studio is het om 08:00 in de ochtend en overal wordt die tegelijkertijd gereleased.

En ik denk dat dat wel meer studios doen

• KBE91
Pendora schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 09:20:
[...]

In San Francisco, USA de locatie van de studio is het om 08:00 in de ochtend en overal wordt die tegelijkertijd gereleased.

En ik denk dat dat wel meer studios doen
Veel meer studio's kiezen inderdaad daarvoor, nu begrijp het wel.
Zeker als er dan dingen mis lopen.

We wachten geduldig af, de vrouw heeft nog genoeg taken dat ik kan doen :|

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:10
Heb al 3 top uren achter de rug. Het spel lijkt veel op subnauticas eerste deel en dat is goed. Verhaal lijn is spannend en de dingen die je onderwater vind zijn weg gaaf.

Het base bouwen kan wat mij betreft nog iets meer vrijheid in verstelbaarheid en meer mogenlijkheden krijgen. Maar wellicht mis ik nog veel elementen die later komen.

De vissen zijn weer erg mooi en vele malen beter uitgewerkt.

Top tot nu toe naar heb wel nog wat wensen die ik de Devs ga meegeven.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:00
Luxurydiver schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 20:18:
Heb al 3 top uren achter de rug. Het spel lijkt veel op subnauticas eerste deel en dat is goed. Verhaal lijn is spannend en de dingen die je onderwater vind zijn weg gaaf.

Het base bouwen kan wat mij betreft nog iets meer vrijheid in verstelbaarheid en meer mogenlijkheden krijgen. Maar wellicht mis ik nog veel elementen die later komen.

De vissen zijn weer erg mooi en vele malen beter uitgewerkt.

Top tot nu toe naar heb wel nog wat wensen die ik de Devs ga meegeven.
Vet! Zie dat de game ook goed speelt op de steam deck dus deze gaat er zeker komen.

• Calamor
Ik heb ook al een paar uur in het spel gespeeld. Het ziet er mooimooier uit dan de andere delen en vooral meer leve in het begin gedeelte. Vooral als je het vergelijkt met de andere 2 delen. Zal mooi zijn als voice chat snel in het spel komt.

Ze hebben al gepost dat het spel 1 miljoen keer verkocht is. Ben erg benieuwd naar de komende dagen.

• Beatz

• Beatz
Mijn hemel...nu even bezig geweest maar de graphics zijn echt insane gaaf! Gewoon aan het kijken naar de zon die verdwijnt en de glare op het water en de sterrenhemel/Metroid showers en dan ben ik nog niet eens fatsoenlijk bezig geweest...man man hoop dat dit echt een enorme open wereld gaat worden en base building wordt echt super tof!

• KBE91
Paar uur in de game, nog geen crash gehad voorlopig.

Het ziet en speelt gewoon enorm vlot.
Dat op een Ryzen 5 5600 / 3060 ti / 32 gb ram / 1440p resolutie.

Ik heb wel DLAA aanstaan en meeste op medium.
Vandaag eens wat dieper duiken in de grafische instellingen.

• Pendora
Tijdje gespeeld op de steam deck. Alles op low maar draait iig soepel en zit er prima uit.

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-05 21:57
Ook maar even aangeslingerd op PCgamepass. Speelde wel lekker weg. Framerate is prima op high op mijn oude 3800X 32GB ram en een Sapphire 7800XT wat performance betreft op 1440P. Geen upscaling aan.

Ik kan de 1 miljoen sales wel begrepen meteen na early access release :)

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUvNbiBRL6lX3G8oN94ra-OZuwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S4h4b9aX9xI5UOEv3HOT2s6D.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23F2ZgDNRVFjOI9KamHCxBQZpIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5mSwCrBrn7YuqdTphKbkr8PH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door G_Dragon op 15-05-2026 17:31 ]

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:46
Stef120 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 08:51:
Gister om in de stemming te komen een nieuwe sessie subnautica opgestart. Dit keer op mn Rog ally en headphones.

Wat me opviel is het de kwaliteit van het geluid, is toch wel even anders dan zoals ik normaal speel met gewoon tv speakers.
Tja.. vergeleken met tv speakers klinkt een fatsoenlijke koptelefoon al gauw een stuk beter. Eigenlijk zonde om te spelen met het geluid van tv speakers. Voortaan altijd maar de Rog ally opzetten...? ;)

• Stef120
Eigenlijk zonde om te spelen met het geluid van tv speakers.
Ja klopt, maar moet zeggen dat onze Philips Ambilight niet verkeerd geluid geeft.

Door een wijziging in tv meubel moest het dolby systeem eruit en nog geen tijd gehad om in een soundbar te investeren

• Stef120
Eerste uurtjes in Sub2 zitten. Prachtige wereld en interessante intro. Het progressie systeem om je verder te laten komen is ook leuk gedaan.
spoiler:
Geniaal dat je jezelf vergiftigd als je een bereide vis wilt eten, je lichaam moet zich eerst aanpassen. Ben benieuwd naar andere aanpassingen die je kan doen.

[ Voor 40% gewijzigd door Stef120 op 15-05-2026 19:17 ]

• PjotrX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:11
Wat een geweldig spel, voelt net aan als deel 1. Voor mensen die vragen hoeveel content er is in EA: heb net na 12uur spelen de einde van de verhaal in EA bereikt. Nog niet alles gecraft en niet alle blueprints ontdenkt, denk dat als je alles wilt doen je er 15uur mee bezig bent, langer als dit je eerste subnautica game is. Maar dit is echt een goede basis, veel beter dan de EA van deel 1 en BZ. De balans van de speler zelf dingen laten ontdekken en hem de weg wijzen is ook bijna goed, alleen aan het begin van het spel krijg je naar mijn smaak net teveel handholding. Dit in de vorm van NoA die nieuwe points of interest op je compas zet, dit gebuurt nu in een te snel tempo en dat zorgt voor fomo :) Maar verder echt een top spel!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik had toch meer van de opvolger van deel één verwacht. Het is gewoon dezelfde game op een andere engine, betere graphics, zelfde basebuild opties, alleen iets meer vrijheid om ruimtes en ramen te vergroten, joepie. Leuk om me een dag of twee mee te vermaken, en meer niet. En nu gaan ze net als deeltje één steeds een voertuigje of bouw optie toevoegen. Wat niets toevoegt aan het verloop van het spel, want je hebt alles al gedaan dat er te doen valt. Ik had meer verwacht.

• Joop34
  • Laatst online: 15:45
Seth_Chaos schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 09:39:
Ik had toch meer van de opvolger van deel één verwacht. Het is gewoon dezelfde game op een andere engine, betere graphics, zelfde basebuild opties, alleen iets meer vrijheid om ruimtes en ramen te vergroten, joepie. Leuk om me een dag of twee mee te vermaken, en meer niet. En nu gaan ze net als deeltje één steeds een voertuigje of bouw optie toevoegen. Wat niets toevoegt aan het verloop van het spel, want je hebt alles al gedaan dat er te doen valt. Ik had meer verwacht.
Klinkt alsof early access niet aan jou besteed is, ik denk dat je een betere ervaring gaat hebben als 1.0 uitgebracht wordt.

• Pendora
Seth_Chaos schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 09:39:
Zoals @Joop34 ook al aangeeft, het is early acces. Ze verwachten nog jaren er mee bezig te zijn.

Misschien vergis je je met 1 toen er spullen van de Below Zero terug geport zijn naar het eerste deel maar het spel toen allang af was. Dat was heeeeel lang na de Early Acces van deel 1

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Pendora schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 11:05:
[...]

Zoals @Joop34 ook al aangeeft, het is early acces. Ze verwachten nog jaren er mee bezig te zijn.

Misschien vergis je je met 1 toen er spullen van de Below Zero terug geport zijn naar het eerste deel maar het spel toen allang af was. Dat was heeeeel lang na de Early Acces van deel 1
Nee bij deel één zijn via updates verschillende voertuigen toegevoegd, maar er is niets aan het verdere verloop van het spel veranderd. Ook dat spel was na 2 dagen uitgespeeld, en dan log je nog een keer of twee opnieuw in om de nieuwe voertuigen te bekijken. Je hebt er alleen geen ruk aan omdat, je het spel al uitgespeeld hebt. Deeltje één was wel erg vermakelijk, maar ook veel te kort. Deel 2 is niet veel meer dan hetzelfde spel alleen dan zonder alle verassingen en ontdekkingen omdat je al twee versies van het spel gespeeld hebt met dezelfde game mechanics en een vergelijkbaar verhaal. Ik had toch iets hogere verwachtingen. En die gaan echt niet beter worden wanneer het uit early release is.

• Pendora
Seth_Chaos schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 12:51:
[...]

Nee bij deel één zijn via updates verschillende voertuigen toegevoegd, maar er is niets aan het verdere verloop van het spel veranderd. Ook dat spel was na 2 dagen uitgespeeld, en dan log je nog een keer of twee opnieuw in om de nieuwe voertuigen te bekijken. Je hebt er alleen geen ruk aan omdat, je het spel al uitgespeeld hebt. Deeltje één was wel erg vermakelijk, maar ook veel te kort. Deel 2 is niet veel meer dan hetzelfde spel alleen dan zonder alle verassingen en ontdekkingen omdat je al twee versies van het spel gespeeld hebt met dezelfde game mechanics en een vergelijkbaar verhaal. Ik had toch iets hogere verwachtingen. En die gaan echt niet beter worden wanneer het uit early release is.
Ik weet niet vanaf wanneer jij erbij bent gekomen maar bij de eerste EA kon je nauwelijks nog iets bouwen. Aurora was niet te bezoeken, niet eens de helft van de biomes waren er, tools waren nog niet te updaten, etc.

https://subnautica.fandom.com/wiki/Update_History_(Subnautica) En dan vanaf december 2014 omhoog.

Overigens zou ik al compleet tevreden zijn geweest met een nieuwe 1 met exact dezelfde tools alleen een andere planeet. Zou niet weten wat ik meer zou toegevoegd willen zien.

• Marcade
[...]

.. vraag me echt af wat jij verwachtte? Een compleet ander spel?

• SparksNL
  • Laatst online: 14:44
Ik wilde eigenlijk wachten tot de 1.0 release, maar ik kon het toch niet laten om alvast even te “proeven”. Ik heb er nu zo’n 4 à 5 uur in zitten. In die tijd heb ik een kleine base gebouwd met een moonpool en een Tadpole. Voor nu laat ik het daar ook bij. Net als de vorige twee delen wordt dit weer een toppertje, en die wil ik straks in zijn volle glorie beleven.

Ik weet alleen nog niet helemaal wat ik van het nieuwe bouwsysteem moet vinden. Het is tof dat je ramen en andere onderdelen zelf kunt aanpassen, maar het plaatsen en aanpassen van die vierkante block rooms voelt nog niet helemaal lekker. Vooral het bouwen van een moonpool vond ik echt een gedoe. Ik hoop dat er in 1.0 ook gewoon weer kant‑en‑klare kamers in zitten, zoals de moonpool en de scanner room.

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:10
Na 14 uur spelen kreeg ik de melding dit is het einde van de early access.
Nu al meer dan het geld waar. Het avontuur & story is werkelijk top.
Paar verbeter puntjes die ik wens:
  1. Kant & klare rooms zoals hierboven gemeld. Nu was ik ook aan het prutsen met de mechanics.
  2. Speed module voor de tadpole en met de tadpole compleet over de kop te kunnen maneuvreren of kurken trekkers te maken. Dat kan nu niet, maar werd wel op een trailer getoont.
  3. Je basis boven het water te kunnen bouwen zodat je "gratis" zuurstof kan tappen, net zoals in deel 1
  4. Wind / water current electriciteits mast (voor boven en onderwater)
  5. Wapens, die medium sized beesten die maken het je knap lastig
  6. Re spawn van kritische materialen , zeker in de end game regio
  7. Speed modules voor je machines om zaken mee te craften, nu moet je lang wachten op end game items en meerdere machines bouwen
  8. Deconstruct van bestaande onderwater basis en ruimte schepen van de story, welke je al bezocht hebt en compleet heb gescanned voor alle onderdelen (of dit ook automatisch doen met een deconstruct)

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

• D3LTTA
  • Laatst online: 14:58
[...]

Sorry maar heb je een of andere Temu variant van Subnautica 1 gespeeld ?

Uit welke duim kun je überhaupt zuigen dat er alleen een aantal voertuigen zijn toegevoegd, jij hebt duidelijk geen van beide early acces Subnautica's gespeeld of je hebt ingestapt bij een 0.9 versie net voor release, Subnautica heeft letterlijk een van de hoogste standaarden gezet voor EA games.

In de eerste early acces zat geen verhaal, Grafisch totaal anders, geen eilanden, De aurora was niet te bezoeken, Geen basebuilding, Geen wrakken, Geen prawn en geen Cyclops, maar 2 leviathans (Reaper - Reefback) , niet alle tools, en natuurlijk niet alle Biomes. Letterlijk alles is in de Early acces periode in Subnautica aangeraakt, Biomes zijn toegevoegd, Meerdere leviathans, Graphics overhaul, UI Overhaul, Tools zijn toegevoegd, aangepast, verwijderd, Verhaal en wracken toegevoegd. in subnautica below zero is het gehele verhaal aangepast in de early acces.

Wat verwacht je precies bij een vervolg van een game ?
Natuurlijk is het veel van hetzelfde, Bijna elke game serie in elk genre is verrassend genoeg veel van hetzelfde. Vaak nieuw verhaal / nieuwe map, grafische upgrade, mechanics worden iets getweakt, dit is niet veel anders binnen een Call of duty, Fifa, Forza, The forest, GTA 3 t/m 5 of battlefield serie, Deze passen dan allemaal wel binnen jouw punten van kritiek.

Bedoel je met "binnen 2 dagen uitgespeeld" letterlijk 2 dagen aan uren als in 48 uur ? Volgens mij is dat dikke prima voor de lengte van een survival game ?
Als je 2 game sessies van 4 uur in de avond op een doordeweekse dag bedoeld dan kan het "bijna" ( het is niet onmogelijk) niet anders dan dat je met een guide of voorkennis van het verhaal en de map hebt gespeeld. Als je namelijk zelf alles moet ontdekken binnen de game door verkennen / lezen van de PDA's en signals volgen ben je niet binnen 2 game sessies klaar met de game.

Zoals al eerder benoemd in dit topic volgens mij is EA niet voor jouw weg gelegd en dat is helemaal prima is. Je kunt beter een game oppakken als deze Full release.
Pagina: 1