Ik zit de laatste tijd rond te kijken naar thuisbatterijen om na te denken wat ik ga doen als saldering eenmaal weg is..
Stel je hebt een hoop zonnenpanelen.
Je kan dus een thuis batterij kopen van rond 3~25kwh.
Ik zie dat het ook mogelijk dan nog een auto zon gestuurt op te laden.
Maar wat als je een 10kwh batterij systeem aansluit, en je wil later meer kwh kunnen opslaan.
Maar het systeem wat je geinstalleerd hebt kan je niet meer op aansluiten. Of het merk bestaat niet meer etc.
Kan je dan altijd een ander batterij systeem nog naast zetten? Waarschijnlijk op een andere groep in meterkast natuurlijk.
Of stel dat over 5~10 jaar je ineens 1000~2000kwh batterijen betaalbaar kunt kopen om de hele winter door te komen.
Betekend dat dan je het huidige systeem weg moet doen?
Enige video die ik kon vinden waar het lijkt dat iemand 2 systemen had was dit:
YouTube: I Installed Two Home Battery Systems - Which is Best? | Anker HPP VS...
Stel je hebt een hoop zonnenpanelen.
Je kan dus een thuis batterij kopen van rond 3~25kwh.
Ik zie dat het ook mogelijk dan nog een auto zon gestuurt op te laden.
Maar wat als je een 10kwh batterij systeem aansluit, en je wil later meer kwh kunnen opslaan.
Maar het systeem wat je geinstalleerd hebt kan je niet meer op aansluiten. Of het merk bestaat niet meer etc.
Kan je dan altijd een ander batterij systeem nog naast zetten? Waarschijnlijk op een andere groep in meterkast natuurlijk.
Of stel dat over 5~10 jaar je ineens 1000~2000kwh batterijen betaalbaar kunt kopen om de hele winter door te komen.
Betekend dat dan je het huidige systeem weg moet doen?
Enige video die ik kon vinden waar het lijkt dat iemand 2 systemen had was dit:
YouTube: I Installed Two Home Battery Systems - Which is Best? | Anker HPP VS...