Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-03 23:35
Hoi mede-Tweakers,

Een vriend van mij is verlamd vanaf de nek en zit dus logischerwijs in een rolstoel. Hij heeft onlangs een nieuwe rolstoel gehad, die op één punt een achteruitgang betekende.
Zijn smartphone kan hij nog steeds bedienen met de joystick van zijn rolstoel, maar er is géén drag & drop meer mogelijk.

Best jammer, want hij speelt graag Wordcrex (Scrabble), wat helaas niet meer mogelijk is.
Heeft er iemand een tip die ons kan verhelpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:26

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Kan je uitleggen hoe het met zijn vorige rolstoel werkte?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart-
Joystick is gekoppeld met rolstoel, en die stuurt signalen verder (naar rolstoel, maar ook naar smartphone). Een vorige versie van die rolstoel ondersteunde drag & drop, maar deze versie helaas niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Lennart- schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:35:
Joystick is gekoppeld met rolstoel, en die stuurt signalen verder (naar rolstoel, maar ook naar smartphone). Een vorige versie van die rolstoel ondersteunde drag & drop, maar deze versie helaas niet meer.
Ondersteunt de nieuwe rolstoel het uberhaupt niet, of werkt het gewoon niet terwijl de rolstoel het wel hoort te ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:28
Misschien contact leggen met de fabrikant van de rolstoel? Die kunnen het je misschien uitleggen of verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16-05 16:33
Zonder echte informatie is het natuurlijk alleen maar gissen en gokken wat het probleem kan zijn en wat een oplossing zou kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:52

Rmg

Tjah, welke fabrikant v/d joystick? gebruikt ie Switch Control oid? etc etc

[ Voor 5% gewijzigd door Rmg op 18-10-2024 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart-
Oei, ik heb inderdaad niet genoeg info gegeven, mijn excuses.

Het is een Permobil F3 rolstoel, aangestuurd door een Mo-Vis Joystick. De besturing verloopt via OMNI. Ik had al die route bekeken, maar OMNI is een groot bedrijf dat zulke problemen maar een detail vindt :-)

Ik was eerder op zoek naar een Android app die Drag & Drop kan 'simuleren', doordat de joystick via OMNI enkel kan "tappen". Ik hoop dat ik het wat duidelijk heb gemaakt...

Als huidige workaround heb ik BlueStacks op zijn PC geïnstalleerd. In Windows kan je het toetsenbord instellen om de muis te bedienen, zie https://mcmw.abilitynet.o...use-pointer-in-windows-10 . Dus dat lukt wel, maar hij wil ook gewoon kunnen spelen zonder achter zijn PC te zitten :-)

[ Voor 27% gewijzigd door Lennart- op 18-10-2024 16:17 ]

Pagina: 1