Service Iiyma

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• indy911
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 17:23
Hoi Allemaal,

Op dit forum is een aantal negatieve berichten met betrekking tot de service van iiyama te vinden - daarom wilde ik ook mijn positieve ervaring even meedelen.

Een week of wat geleden ontwikkelde mijn monitor (A702HT) een maffe klacht. Soms (en dat is minder dan een paar keer per uur) wiebelde het beeld even heen en weer. Niet een klacht waarvan je verwacht dat een reparateur in 1x een oplossing voor weet te vinden.

De storing gemeld bij teleplan. Na 1 dag monitor opgehaald en een leen unit teruggekregen. (Da's vind ik al heel netjes). Na een week kreeg ik de monitor weer netjes thuis bezorgd. Helaas had teleplan het probleem niet kunnen vinden. Vind ik met een klacht als deze niet echt vreemd.

Iiyama gebeld, probleem uitgelegd. Vandaag de monitor gebracht. Samen met 1 van hun techneuten even het scherm bekeken. Gelukkig was dat net een moment waarop ie wiebelde. Eind van de middag kon ik hem weer op komen halen. Perfect gerepareerd en afgesteld :).

Hoewel Teleplan de klacht in eerste instantie niet op heeft kunnen lossen, vond ik de service van iiyama verder uitstekend. Drie jaar garantie en een leen-unit tijdens de reparatie zorgde ervoor dat de reparatietijd geen probleem opleverde. En dat je aan een techneut bij iiyama even uit kunt leggen wat het probleem is, en het zichtbaar kunt maken is echt geweldig en (helaas) een zeldzame service die je niet bij veel bedrijven meer vindt.

Mijn advies: mocht je problemen hebben met je iiyama monitor, probeer dan eerst gewoon de geboden service door Teleplan. Lukt het met hen niet, bel dan gewoon iiyama. Als gewoon op normale toon met deze mensen overlegt, krijg je heel veel voor elkaar. Ik ben in ieder geval weer gelukkig.

Greetz,

Indy911

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
wat voor wiebelend beeld ?

ik heb pas die Iiyama vision master pro 451 gekocht en had de eerste dag al dat soms het scherm de kleuren lichter worden en dan weer normaal en dit steeds om de 1 tot 2 seconden voor 10 tot 20 seconden lang

best wazig

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 12 september 2001 23:33 schreef swipe het volgende:
wat voor wiebelend beeld ?

ik heb pas die Iiyama vision master pro 451 gekocht en had de eerste dag al dat soms het scherm de kleuren lichter worden en dan weer normaal en dit steeds om de 1 tot 2 seconden voor 10 tot 20 seconden lang

best wazig
voila
[topic=130527/1/25]

• swipe
  • Niet online
Op donderdag 13 september 2001 05:59 schreef Saus het volgende:

[..]

voila
[topic=130527/1/25]
tnx

zal het ff nakijken

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 22:33

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Ik heb alleen maar lof over Iiyama.
drie maanden terug beeldscherm kapot, hadden ve niet op vooraad, na twee weken komen ze het ophelen, en ik mocht de vervangende nieuwe monitor gelijk houden!
de monitor was gevallen en het was dus mijn schuld, maar daar deden ze nit moeilijk over. Ook niet dat ik vergeten was de regestratie kaart op te sturen. allemaal geen probleem. Geweldige service

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 15:30
Nou, dan zal ik ook mijn woordje doen over die %#$@* service.

Twee week geleden is mijn VMPro510 twee dagen na het aanmelden v.d. storing opgehaald. Het was maar goed dat ik ook nog belde want ze waren m'n e-mail kwijt. De afspraak was dat ze 'm van m'n werk zouden halen, alleen kwamen ze niet opdagen. Na een belletje bleek dat ze op m'n huis adres waren geweest, nâh, kan gebeuren en daags er op hebben ze 'm van m'n werk opgehaald.
Week later krijg ik bericht dat 'ie klaar is en we hebben een afspraak gemaakt voor maandag middag tussen 13:00 en 17:00 uur. Ik heb er speciaal vrij voor genomen zodat ik geen collega's hoefde te bezwaren om dit 33Kg zware ding met de auto naar m'n huis te brengen (ik heb geen auto). Kom ik om 11:55 thuis, vind ik een briefje dat ze om 11:45 langs zijn geweest. Snel bellen zodat de chauffeur nog langs kon komen, echter, deze gaf aan de provincie al uit te zijn (ik woon in het Centrum van Groningen, en geloof me, binnen 10 minuten ben je de stad niet uit) enfin, na veel gedoe zouden ze daags erop (dinsdag) m'n monitor op m'n werk brengen daar ik niet weer vrije uren wou verpesten. Komen ze 'm inderdaad brengen (collega's namen 'm aan, ik zat in vergadering). Ik pak de doos uit, en, er zat een enorme scheur in de behuizing en de kunstof rand om de voorkant van de buis zat er helemaal scheef op. Ik (kwaad) bellen dat ze 'm direct wel weer konden ophalen. Donderdag (vandaag) zouden ze 'm ophalen. Nou, niks gehoord of gezien. Ik om 16:00 uur bellen met Teleplan; "heeft u even geduld?" tuurlijk heb ik dat wel (dat leer je zo wel), en na 3 minuten muziek wordt de hoorn er op gegooid. Ik weer bellen, maar kreeg telkens een in gesprek toon.
Oftewel, dit zijn een enorme bende &^%#$% amateurs welke het totaal niks kan schelen of je nu wel of niet geholpen wordt :( Het ergste is dat ik nog maar halverwege ben en m'n fijne 22" nog een hele poos zal moeten gaan missen.

Dit is 100% zeker weten de laatste Iiyama die ik gekocht heb, ze hebben daadwerkelijk niets in één keer goed kunnen doen; alles wat ze konden verprutsen hebben ze verprutst. Zo moeilijk kan een monitor ophalen en brengen toch niet zijn? Stelletje k@nkerlijers daaro!

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• swipe
  • Niet online
Op donderdag 13 september 2001 18:33 schreef abbadon het volgende:
Nou, dan zal ik ook mijn woordje doen over die %#$@* service.

Twee week geleden is mijn VMPro510 twee dagen na het aanmelden v.d. storing opgehaald. Het was maar goed dat ik ook nog belde want ze waren m'n e-mail kwijt. De afspraak was dat ze 'm van m'n werk zouden halen, alleen kwamen ze niet opdagen. Na een belletje bleek dat ze op m'n huis adres waren geweest, nâh, kan gebeuren en daags er op hebben ze 'm van m'n werk opgehaald.
Week later krijg ik bericht dat 'ie klaar is en we hebben een afspraak gemaakt voor maandag middag tussen 13:00 en 17:00 uur. Ik heb er speciaal vrij voor genomen zodat ik geen collega's hoefde te bezwaren om dit 33Kg zware ding met de auto naar m'n huis te brengen (ik heb geen auto). Kom ik om 11:55 thuis, vind ik een briefje dat ze om 11:45 langs zijn geweest. Snel bellen zodat de chauffeur nog langs kon komen, echter, deze gaf aan de provincie al uit te zijn (ik woon in het Centrum van Groningen, en geloof me, binnen 10 minuten ben je de stad niet uit) enfin, na veel gedoe zouden ze daags erop (dinsdag) m'n monitor op m'n werk brengen daar ik niet weer vrije uren wou verpesten. Komen ze 'm inderdaad brengen (collega's namen 'm aan, ik zat in vergadering). Ik pak de doos uit, en, er zat een enorme scheur in de behuizing en de kunstof rand om de voorkant van de buis zat er helemaal scheef op. Ik (kwaad) bellen dat ze 'm direct wel weer konden ophalen. Donderdag (vandaag) zouden ze 'm ophalen. Nou, niks gehoord of gezien. Ik om 16:00 uur bellen met Teleplan; "heeft u even geduld?" tuurlijk heb ik dat wel (dat leer je zo wel), en na 3 minuten muziek wordt de hoorn er op gegooid. Ik weer bellen, maar kreeg telkens een in gesprek toon.
Oftewel, dit zijn een enorme bende &^%#$% amateurs welke het totaal niks kan schelen of je nu wel of niet geholpen wordt :( Het ergste is dat ik nog maar halverwege ben en m'n fijne 22" nog een hele poos zal moeten gaan missen.

Dit is 100% zeker weten de laatste Iiyama die ik gekocht heb, ze hebben daadwerkelijk niets in één keer goed kunnen doen; alles wat ze konden verprutsen hebben ze verprutst. Zo moeilijk kan een monitor ophalen en brengen toch niet zijn? Stelletje k@nkerlijers daaro!
*gaat Iiyama 451 inruilen voor Sony*

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 14:46
Ik moet IIyama ook nog effe bellen, ik heb een paar grote krassen in me scherm. Wie heeft effe het nummer voor me, ik ben die kwijt namelijk.

Over het algemeen heb ik trouwens alleen maar goede dingen gehoord over de service van Iiyama, op dat verhal van net na dan.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op donderdag 13 september 2001 23:45 schreef MagicTempest het volgende:
Ik moet IIyama ook nog effe bellen, ik heb een paar grote krassen in me scherm. Wie heeft effe het nummer voor me, ik ben die kwijt namelijk.

Over het algemeen heb ik trouwens alleen maar goede dingen gehoord over de service van Iiyama, op dat verhal van net na dan.
IIYAMA BENELUX B.V.
BREGUETLAAN 10B
1438 BC OUDE MEER
TEL. (31)20 446 04 04
FAX (31)20 446 02 68

alsjeblieft

• MagicTempest
dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Waarom niet meteen het goede nummer ;)

020-4460404 en vragen naar edward

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
is het niet hetzelfde nummer wat je geeft, en wie is edward?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Zelfde nummer ja (sorry lag te slapen)
Edward is van de technische dienst.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:16

Predator

Suffers from split brain

Als je helemaal GEEN service nodig hebt is dat nog beter :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 10:41

Diamon

The Weird One

Mmmmm, heb vandaag es effe met Teleramp gebeld.
Mijn monitor is nu al 10 dagen weg, waarvan 8 werkdagen (die miep zei dat de TD d'r nog niet naar gekeken had).
Tis jammer dat iiyama zelf geen monitoren meer te leen hebben, daar heb ik iig meer vertrouwen in.
Teleramp is nu voor de 3-de keer bezig een reparatie uitvoeren, en ben benieuwd wat het resultaat nu is.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 september 2001 23:19 schreef indy911 het volgende:

Iiyama gebeld, probleem uitgelegd. Vandaag de monitor gebracht. Samen met 1 van hun techneuten even het scherm bekeken. Gelukkig was dat net een moment waarop ie wiebelde. Eind van de middag kon ik hem weer op komen halen.
Jaja...goede service he ?!?
Als je zelf de monitor naar ze toe brengt,noem ik geen service hoor !

• Le_Freak !
Op vrijdag 14 september 2001 23:59 schreef Reaper® het volgende:

[..]

Jaja...goede service he ?!?
Als je zelf de monitor naar ze toe brengt,noem ik geen service hoor !
Heb je helemaal gelijk in.

Natuurlijk horen ze hem gewoon zo snel mogelijk op te halen en weer netjes terug te brengen binnen een acceptabele termijn.

Ik zal het je nog sterker vertellen, momenteel heb ik dan een 22" Iiyama maar hiervoor had ik een 19" waarbij de hoeken van die rare kuren vertoonde (je weet wel dat grote topic)
Ik heb dat ook keurig netjes gemeld bij edward (TD) en zelfs een aantal weken later weer gebeld met de vraag wanneer hij nou opgehaald wordt.
Dat zou geregeld worden zei hij (Edward van de TD)
Ik heb die 19" verkocht aan mijn schoonbroer en die zit nu nog met die problemen.
Hij zegt dat het wel meevalt, maar opgelost is het nog steeds niet :(
Kijk het is mijn monitor niet meer,maar ik ga toch maar eens goed aan de bel trekken, na het lezen van WEER zo'n topic denk ik bij mijn eigen ook van %$#%$@@%@$ en nou moet het geregeld worden.
Anders maar even de consumentenbond (waar ik goede contacten heb )inschakelen. :(

Specs

• Abbadon
Nou, ik heb vrijdag jan en alleman gebeld. Het fenomeen 'klantvriendelijkheid' was Teleplan nog steeds onbekend (lang wachten, niet terugbellen). Ook Iiyama zelf gebeld, daar werd ik vriendelijk te woord gestaan en de man ging direct met Teleplan bellen om er druk achter te zetten. Iets later werd ik daadwerkelijk door Teleplan gebeld en ze vroegen me wat er nu precies gebeurd was (had ik al telkens uiteengezet als ik een Teleplanner aan de lijn had, maar goed). Hij zou de vervoerder bellen voor een nieuwe afspraak en mij terugbellen of de vervoerder mij laten bellen (alsof ik sta te springen om met drie instanties contact te hebben), je raad het al, geen van beiden belde mij terug. Ik later weer Teleplan gebeld. Als ik kon wachten e.d. want in gesprek in zo... Wordt ik later weer teruggebeld (want ik kon niet meer wachten) voor een afspraak dat de monitor maandag a.s. weer opgehaald wordt. Zucht.. dit is erg vermoeiend kan ik je vertellen. Het zal me benieuwen wat ze nu allemaal gaan verprutsen, of zal het daadwerkelijk zo zijn dat vanaf nu alles in één keer goed zal gaan?
Blijkbaar zijn er vaardigheden als chirurgische precisie, hogere wetenschappelijke aanpak e.d. vereist om een monitor op te halen en te brengen, en dat wij, ignorant dat we zijn, er abusievelijk van uitgaan dat zo'n klus simpel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
En nog maar een update. Natuurlijk hebben ze 'm gisteren (maandag) wéér niet opgehaald. Afspraken tellen dus écht niet daar.
Ik ben nu zover heen dat ik me geen eens meer kwaad kan maken; het begint nu allemaal ongeloofwaardig lachwekkende vormen aan te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Die mensen bij Teleplan moeten gouden zaken doen, als zij deze dingen die ik hier lees allemaal kunnen veroorloven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swipe
  • Niet online
Op dinsdag 18 september 2001 11:41 schreef abbadon het volgende:
En nog maar een update. Natuurlijk hebben ze 'm gisteren (maandag) wéér niet opgehaald. Afspraken tellen dus écht niet daar.
Ik ben nu zover heen dat ik me geen eens meer kwaad kan maken; het begint nu allemaal ongeloofwaardig lachwekkende vormen aan te nemen.
ach ik doe me de moeite nog niet eens om een afpraak te maken:
1. het duurt jaren voor je antwoord krijgt zoals ik gehoord hebt
2.je krijgt je spul even brak trug of zelfs helemaal naar de kl*te
3. ik werk lekker op een buggie monitor door voordat ie nog buggier word

hier gedeelte van hun antwoord:

"Wilt u dat deze modificatie wordt gedaan dan kunt u kontakt opnemen met
Teleplan te Nijmegen.
024-3790683.
Zij zullen de modificatie voor u uitvoeren."

en je mag hem dus zelf ophalen en het zou me nix verbazen als ik hem kaduuk terugh kreeg
Pagina: 1