Inrichting smarthome laboratorium

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cees ULLB
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 18-04 12:37
TLDR: Welke hard/software kan ik beste aanschaffen voor een smarthome laboratorium?

Voor aantal samenwerkende organisaties (overheid, onderwijs, zorg, bedrijven) ontwikkel ik een slim huis dat de bewoners helpt met zaken als gezondheid, veiligheid en energie.Dit laboratorium huis heeft verschillende doelen:

- onderzoek naar en ontwikkelen van digitale oplossingen die problemen van burgers rondom gezondheid, veiligheid en energie helpen oplossen
- burgers de voordelen van digitalisering in en om het huis laten ervaren en ze bewust maken van de risico's.
- studenten samen met praktijkorganisaties laten werken aan en met nieuwe technologie

Het eerste prototype van dit huis gaat in december '24 gerealiseerd worden, een twee kamer woning in een bestaand gebouw. Welke hard/software zou ik volgens jullie moeten aanschaffen? Hub / draadloos protocol, sensoren / actuatoren / verlichting / geluid / koelkasten / kranen /toiletten etc, etc.

Alle input is welkom, alvast bedankt!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:08
Met alle respect, maar als je deze vraag hier moet stellen, ben je dan wel de juiste persoon om dit te realiseren? Er zijn zat mensen met een hele hoop kennis op dit gebied...

Welke systemen heb je ervaring mee?

[ Voor 10% gewijzigd door Danielson op 17-10-2024 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ehh, wat wil je precies? Wat maakt het huis slim, en zou het anders moeten maken dan alle apparaten die tegenwoordig als smart zijn?.
problemen van burgers rondom gezondheid, veiligheid en energie helpen oplossen
Daat klinkt nogal breed, en vooral vaag. Waar wil je je op richten? En hoe zie je het voor je dat je huis een energieprobleem oplost?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:20

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Eens met @Danielson . Als jij de projectleider bent zou ik z.s.m. een aantal mensen met kennis en ervaring op dit gebied (zowel domotica, zorg, energie en onderwijs) opnemen in je team en niet zelf op een forum om de fundamenten van je plan vragen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 17-10-2024 14:00 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:53
Misschien kan je zelf eerst wat aan je huiswerk doen voor je het hier over de schutting gooit?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evmmb
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-09 14:14
Niet een beetje, maar helemaal eens met @Danielson en @Gizz

Je geeft aan dat het in december '24 de eerste versie gerealiseerd moet worden (1,5 maand??) en je plaatst hier nu een post waar toch wel uit blijkt dat je qua kennis/ervaring niet de nodige bagage meebrengt, of in je team/netwerk beschikbaar hebt.

Dit klinkt als een een project waar potentieel een hoop (publiek?) geld in verbrand kan gaan worden.. Als ik als eindverantwoordelijke deze post zou tegenkomen ging de stekker er toch heel snel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:55
Ik zou graag een 3D printer in de keuken zien die het voedsel print........
En een Revolving Toilet; link

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:53

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Beste @Cees ULLB

Welkom op Tweakers. Als je hier een topic opent, verwachten we een bepaalde mate van eigen inzet. Dus wat heb je al zelf gevonden, welke bronnen, wat zijn jouw concrete vragen en afwegingen. Kijk nog even goed naar onze huisregels, want als het hier gaat om een (school)onderzoek zijn er nog extra regels van toepassing.

Vanwege het bovenstaande gaat dit topic dicht
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.