Energiegebruik programmas Bosh vaatwasser smv4ebx25e

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexmedorum
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 12-09 09:47
Ik ben op zoek naar de energieverbruik waardes van de Bosch vaatwasser smv4ebx25e .
Helaas staan deze niet in de handleiding. Ik wil weten wat het beste programma is.

Op dit moment zetten we hem 's avonds laat op goedkope stroom aan, maar gebruiken we het eco + speedperfect programma

Ik wil uitzoeken of het niet goedkoper is om eerder op de avond het volledige eco programma te gebruiken, maar zonder de verbruikscijfers is dat lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Heb je toegang tot het stopcontact? Dan zou je er een goedkope energiemeter tussen kunnen zetten. Mijn ervaring met bijna alle apparaten is dat ze op een ander niveau stroom gebruiken dan ze melden.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 07:49
Heeft home connect toch? Daarin zijn de waardes zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexmedorum
dat is een goede tip. Helaas zou de vaatwasser daarvoor uitgebouwd moeten worden. Dat is een discussie die ik hier niet ga winnen vrees ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexmedorum
sebastiaan89 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:02:
Heeft home connect toch? Daarin zijn de waardes zichtbaar.
_/-\o_ aha dat kan ik proberen. de app willen ze hier niet eigenlijk ook aan maar dat is dan nog iets waar ik ze misschein wel van kan overtuigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:18
Ik ben nooit zo'n fan van die eco programma's van zowel vaatwassers als wasmachines.
Vaak recyclen ze water enorm vaak en bij vuilere vaat heb je dan een stuk meer kans dat de vaat (of was) niet goed schoon wordt.
Daarnaast zijn sommige eco programma's ook echt belachelijk lang... als in 3+ uur.

Minder energie (eco programma) betekent eigenlijk automatisch minder water (water opwarmen is elektrisch gezien het duurste in een vaatwasser / wasmachine).

In het kader van duurzaam / energiebesparen zou je meer kunnen winnen als je zo'n machine voorziet van voorverwarmd water, welke dan NIET met COP=1 is verwarmd.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Pagina: 1