Toon posts:

Een licht controller/computer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me helpen aan een schema om dingen (bijv lampen)te kunnen sturen met een controller via je lpt of com poort. Ik weet dat deze er zijn alleen ik weet niet waar. Ik wil iets gaan maken om bijvoorbeeld licht te kunnen sturen. Dus een soort licht computer gestuurd door je pc via de printer of com poort. Ik hoop dat iemand me hieraan kan helpen. Envetuele software om zoiets aan te sturen is ook welkom.

Alvast bedankt.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij Conrad hebben ze wel zoiets. Een print met 8 relais die je aanstuurt via je paralelle poort.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
bouw zoiets als dit

http://www.circuitsonline.f2s.com/circuits/view.php?cat=computer&sch=01

maar ipv die ledjes relais :P

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie maar ik moet nu nog goede software hebben. Want programeren kan ik dus echt niet en die link op de site is een beetje dood. kan iemand me hier nog aan helpen misschien???

Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me aan de software helpen oom een dergelijke interface aan te sturen?? Ik heb het al vaker gevraagd maar dat was een beetje laat en hij was al weer weg gezakt naar onder dus ik hoop zo dat iemand me kan helpen. Want ik ben in programeren dus geen held.

Bedankt alvast voor de eventuele hulp.

Verwijderd

Topicstarter
SLUITEN MAAR. Die link werkt weer en ik heb de software dus ook al. :)

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

In Electuur zijn ze op het moment bezig met een Midi naar DMX converter. Misschien dat je daar wat aan hebt? Is wel wat ingewikkelder, maar dan kun je een Midi-Sequencer gebruiken, en dus ook echt ingewikkelde licht effecten maken.

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Pagina: 1