i(Pad)OS - Afspraken komen soms via de mail/agenda

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 14:44
Hallo,

Het valt mij op dat het per mailafzender/mailontvanger verschilt of een agenda afspraak binnen de iPhone/iPad binnenkomt op de Mail of op de agenda app.

Na wat uitnodigingen heen en weer sturen lijkt het volgende het geval te zijn:

Verzendende partij > ontvangende partij

Gmail > Outlook = komt binnen via agenda app
Gmail > iCloud Mail = komt binnen via mail app
Gmail > Exchange = komt binnen via agenda app
Gmail > Gmail = komt binnen via mail app

Outlook > Gmail = komt binnen via mail app
Outlook > iCloud Mail = komt binnen via mail app
Outlook > Exchange = komt binnen via agenda app
Outlook > Outlook = komt binnen via agenda app

Exchange > Gmail = komt binnen via mail app
Exchange > Outlook = komt binnen via agenda app
Exchange > iCloud Mail = komt binnen via mail app
Exchange > Exchange = komt binnen via agenda app

iCloud > Exchange = komt binnen via mail app
iCloud > Gmail = komt binnen via mail app
iCloud > Outlook = komt binnen via agenda app
iCloud > iCloud = komt binnen via mail app

Is aan dit gedrag nog iets te veranderen? Dus dat alles altijd via de Agenda-app binnenkomt?
De volgende instellingen staan allemaal al op 'Meldingen' i.p.v. 'E-mailberichten'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mOazVR6X5IqeL7Ma8KToFzdyR9U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MGdQYPBv3KKdmyNfJb19zzJG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:40
Je verstuurt dit toch per e-mail? Dus waarom mag het dan niet bij je e-mail programma binnenkomen? Ik verwacht niet dat je dit kan aanpassen. Bij mij is Outlook en Exchange ook één app, dus ik zie het verschil even niet. Als ik daar een agenda uitnodiging in ontvang dan komt die ook zowel in mijn mail als in mijn agenda langs (en in Teams).

Dit heeft ook te maken met de configuratie van je agenda's. Ik neem aan dat je met je agenda app de Apple calendar bedoeld. Afhankelijk hoe je externe agenda's instelt (Exchange, Google) zie je de agenda alleen en moet je dus de afspraak ergens anders 'afhandelen', of kan je volledig met deze agenda werken en is het mogelijk om de agenda afspraak binnen die app te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 14:44
Deze worden, via het gekoppelde account (mailadres) verzonden vanaf de Agenda-app op iPhone.
Dus waarom mag het dan niet bij je e-mail programma binnenkomen?
Dit is een vraag van een kennis van mij. Deze persoon verkiest dat alle uitnodigingen via de iPhone Agenda-app binnenkomen (zoals dus soms wel mogelijk is).
Ik neem aan dat je met je agenda app de Apple calendar bedoeld.
Klopt.