Zwart scherm en freeze tijdens gamen + streamen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schavuit
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-05 15:00
De afgelopen weken heb ik meerdere crashes gehad tijdens het streamen op OBS en het spelen van games zoals Lies of P, Warzone en The Last of Us Part I. Het probleem is de afgelopen week alleen maar erger geworden en dit is iets wat ik een tijdje geleden nooit had. Dit is wat er gebeurt:
  • Mijn scherm bevriest terwijl ik aan het gamen en streamen ben.
  • Het scherm wordt daarna ongeveer 15 seconden zwart.
  • Daarna kom ik terug op mijn bureaublad, waar OBS is gecrasht, samen met de game die ik aan het spelen was.
Ik gebruik momenteel de nieuwste driver (24.9.1), resizable BAR staat uit en heb al geprobeerd mijn BIOS en chipsetdrivers bij te werken, maar geen van beide heeft het probleem opgelost. Heeft iemand van jullie misschien een idee hoe dit kan en wat ik zou kunnen doen om het op te lossen?

#CategoryProduct
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed
1MoederbordenASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI
1VideokaartenASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XT OC Edition 20GB GDDR6
1ProcessorkoelingScythe Fuma 3
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5
1VoedingenSeasonic Focus GX-850

[ Voor 54% gewijzigd door Schavuit op 16-10-2024 21:42 . Reden: Lijst toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:55

nelizmastr

Goed wies kapot

Los van het feit dat ReBAR betere performance geeft in vrijwel alle scenario’s zijn er een aantal opties:

- DDU draaien en de driver schoon installeren
- DDU draaien en de laatst bekende stabiele driver installeren
- Meten = weten, draai MSI afterburner en laat die loggen wat je temperaturen, kloksnelheden en gebruik doen (GPU, memory, etc.) en verlaag kloksnelheden indien nodig om te kijken of dat stabiliteit oplevert.

Let wel, als hij met lagere kloksnelheden wel stabiel is, dan is er sprake van een hardware defect en zou ik een RMA aanvragen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:02
Het zou goed kunnen dat je geheugen de boosdoener is.

Deze staat NIET op de QVL van je asus moederbord.
https://www.asus.com/moth...TUF-GAMING-B650-PLUS-WIFI

De enige die erop staan zijn:

- F5-6400J3239G16GX2-TZ5NRW
- F5-6400J3239G16GX2-TZ5NR

Jouw model F5-6000J3636F16GX2-FX5 staat er dus niet bij.
Natuurlijk wil dat niet zeggen dat het niet KAN werken, maar gezien je nu crashes hebt, lijkt het mij veilig op een setje te kiezen dat WEL op de QVL staat en dan nogmaals te testen of je crashes ervaart.

Tot die tijd blijft het verder gokken zolang je geheugen niet QVL is.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:59
Wylana schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:32:
Het zou goed kunnen dat je geheugen de boosdoener is.

Deze staat NIET op de QVL van je asus moederbord.
https://www.asus.com/moth...TUF-GAMING-B650-PLUS-WIFI

De enige die erop staan zijn:

- F5-6400J3239G16GX2-TZ5NRW
- F5-6400J3239G16GX2-TZ5NR

Jouw model F5-6000J3636F16GX2-FX5 staat er dus niet bij.
Natuurlijk wil dat niet zeggen dat het niet KAN werken, maar gezien je nu crashes hebt, lijkt het mij veilig op een setje te kiezen dat WEL op de QVL staat en dan nogmaals te testen of je crashes ervaart.

Tot die tijd blijft het verder gokken zolang je geheugen niet QVL is.
toon volledige bericht
Als het eerst niet was en nu wel, dan ligt het niet aan wel of niet op de QVL staan. Er zou misschien wel iets mis kunnen zijn met het geheugen, dat wil ik nu nog niet direct uitsluiten, maar dat het geheugen het steeds slechter gaat doen omdat het niet op de QVL staat lijkt me wel heel erg vreemd. Als het vanaf het begin altijd al was, dan was het misschien wel een mogelijke oorzaak. Nu geloof ik dat niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Heb je een GPU support bracket gebruikt (vanwege het gewicht van de kaart)?
Zitten alle drie de connectoren van GPU nog goed aangesloten?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schavuit
DannyXP1600 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:06:
[...]

Als het eerst niet was en nu wel, dan ligt het niet aan wel of niet op de QVL staan. Er zou misschien wel iets mis kunnen zijn met het geheugen, dat wil ik nu nog niet direct uitsluiten, maar dat het geheugen het steeds slechter gaat doen omdat het niet op de QVL staat lijkt me wel heel erg vreemd. Als het vanaf het begin altijd al was, dan was het misschien wel een mogelijke oorzaak. Nu geloof ik dat niet
Het klopt inderdaad dat ik dit probleem eerder niet had. Ik heb deze pc in februari gebouwd en het eerste half jaar had ik eigenlijk nooit deze problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schavuit
Yaksa schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:14:
Heb je een GPU support bracket gebruikt (vanwege het gewicht van de kaart)?
Zitten alle drie de connectoren van GPU nog goed aangesloten?
Yes, ik heb inderdaad de bijgeleverde support bracket goed geïnstalleerd. En de connectoren zitten ook nog stevig vast.
Pagina: 1