Vraagje voor de kenners:
Ik heb mijn Experiabox 2 weken geleden vervangen door Fritzbox 5590. Port forwarding werkt altijd prima. Maar nu met Fritzbox krijg ik het niet voor elkaar.
Ik heb een HFS servertje draaien op windows server essentials 2019.
IIS heb ik via services gedisabled zodat hij niet meer op poort 80 staat te luisteren.
Ik heb een domein bij strato die op de juiste wijze is gekoppeld aan het A-adres
In de fritzbox toegang verleend aan de server pc (die heet W19ESS) en ik zie ook het juiste LAN ip (192.168.2.180) Mijn fritzbox is 192.168.2.254. Zitten dus in het zelfde subnet.
Ik kan de server pingen vanuit het hele netwerk.
De app HFS 3.0 "ziet"dat er een port forwarding is op tcp poort 80. Maar als ik klik op verify internet dan ziet hij het niet.
Ik weet zeker dat ik het goede WAN ip adres heb (gecheckt op site whatsmyip)
Uiteraard vertel ik niet hier wat mijn wan ip adres .
Als ik op mijn laptop het externe wan ip adres ga pingen, dan lukt dat. Ik krijg netjes 4 packets terug meet een ping tijd
Zo ziet het eruit in de Fritzbox:
:strip_exif()/f/image/WUcRqzzOuSAnex6N7raVojTe.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben ik nog iets vergeten in de Fritzbox ? Ik weet het even niet meer
Ik heb mijn Experiabox 2 weken geleden vervangen door Fritzbox 5590. Port forwarding werkt altijd prima. Maar nu met Fritzbox krijg ik het niet voor elkaar.
Ik heb een HFS servertje draaien op windows server essentials 2019.
IIS heb ik via services gedisabled zodat hij niet meer op poort 80 staat te luisteren.
Ik heb een domein bij strato die op de juiste wijze is gekoppeld aan het A-adres
In de fritzbox toegang verleend aan de server pc (die heet W19ESS) en ik zie ook het juiste LAN ip (192.168.2.180) Mijn fritzbox is 192.168.2.254. Zitten dus in het zelfde subnet.
Ik kan de server pingen vanuit het hele netwerk.
De app HFS 3.0 "ziet"dat er een port forwarding is op tcp poort 80. Maar als ik klik op verify internet dan ziet hij het niet.
Ik weet zeker dat ik het goede WAN ip adres heb (gecheckt op site whatsmyip)
Uiteraard vertel ik niet hier wat mijn wan ip adres .
Als ik op mijn laptop het externe wan ip adres ga pingen, dan lukt dat. Ik krijg netjes 4 packets terug meet een ping tijd
Zo ziet het eruit in de Fritzbox:
:strip_exif()/f/image/WUcRqzzOuSAnex6N7raVojTe.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben ik nog iets vergeten in de Fritzbox ? Ik weet het even niet meer
[ Voor 39% gewijzigd door rubberbutt op 17-10-2024 20:12 ]