port forwarding op Fritzbox 5590

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubberbutt
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 02-08 19:21
Vraagje voor de kenners:

Ik heb mijn Experiabox 2 weken geleden vervangen door Fritzbox 5590. Port forwarding werkt altijd prima. Maar nu met Fritzbox krijg ik het niet voor elkaar.

Ik heb een HFS servertje draaien op windows server essentials 2019.

IIS heb ik via services gedisabled zodat hij niet meer op poort 80 staat te luisteren.
Ik heb een domein bij strato die op de juiste wijze is gekoppeld aan het A-adres

In de fritzbox toegang verleend aan de server pc (die heet W19ESS) en ik zie ook het juiste LAN ip (192.168.2.180) Mijn fritzbox is 192.168.2.254. Zitten dus in het zelfde subnet.

Ik kan de server pingen vanuit het hele netwerk.
De app HFS 3.0 "ziet"dat er een port forwarding is op tcp poort 80. Maar als ik klik op verify internet dan ziet hij het niet.

Ik weet zeker dat ik het goede WAN ip adres heb (gecheckt op site whatsmyip)
Uiteraard vertel ik niet hier wat mijn wan ip adres .

Als ik op mijn laptop het externe wan ip adres ga pingen, dan lukt dat. Ik krijg netjes 4 packets terug meet een ping tijd

Zo ziet het eruit in de Fritzbox:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4Vw_vCwC7VCYhsr7H1zHEaWUgI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WUcRqzzOuSAnex6N7raVojTe.jpg?f=fotoalbum_large

Ben ik nog iets vergeten in de Fritzbox ? Ik weet het even niet meer

[ Voor 39% gewijzigd door rubberbutt op 17-10-2024 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:53

lier

MikroTik nerd

Je bent wel een grapjas: IP wil je geheim houden maar de domeinnaam is geen probleem? Heb je al een keer getest met iets anders dan poort 80 om te zien of het dan wel werkt? Kan me voorstellen dat de web gui van de router ook op poort 80 draait.

Bijvoorbeeld poort 8080 en dan browsen naar http://[deze weet je zelf wel]:8080

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubberbutt
Heb de app HFS op andere laptop geinstalleerd. Heb poort tcp 1080 gebruikt in HFS en port 1080 geforwarded op de router en dit werkt wel. Het lijkt of de windows server (of mijn ISP) toch bepaalde poorten blokkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
Op alle Windows installaties staat standaard de firewall aan, iets om rekening mee te houden.
Maar dan nog even de vraag, waarom wil je zomaar een applicatie aan de buitenwereld ophangen? Dat ding wordt binnen no-time gescand en dan is ie doelwit voor allerlei aanvalspogingen.

Kan je niet iets doen met een VPN tunnel naar huis om zo bij je server te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 18:53

Eboman

Ondertitel

Ruben279 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:22:
Op alle Windows installaties staat standaard de firewall aan, iets om rekening mee te houden.
Maar dan nog even de vraag, waarom wil je zomaar een applicatie aan de buitenwereld ophangen? Dat ding wordt binnen no-time gescand en dan is ie doelwit voor allerlei aanvalspogingen.

Kan je niet iets doen met een VPN tunnel naar huis om zo bij je server te komen?
dit precies, standaard heeft de frtizbox al een vpn server aan boord via wireguard , hoef je niets open te zetten.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubberbutt
Ik wilde eigenlijk alleen maar een film delen met iemand.
Maar achteraf was dit niet zo'n slimme optie.
Heb gewoon via Onedrive de film gedeeld door de gesharde link te e-mailen naar de persoon. Veel eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
rubberbutt schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 16:16:
Ik wilde eigenlijk alleen maar een film delen met iemand.
Maar achteraf was dit niet zo'n slimme optie.
Heb gewoon via Onedrive de film gedeeld door de gesharde link te e-mailen naar de persoon. Veel eenvoudiger.
Let wel op dat als het copyright protected materiaal is, en Microsoft detecteert het, je account geblockt kan worden. Je hele Microsoft account.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Welke poort gebruikt die HFS server?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubberbutt
HFS gebruikt standaard poort 80, maar je kan elke tcp poort gebruiken .

[ Voor 72% gewijzigd door rubberbutt op 21-10-2024 19:49 ]

Pagina: 1