Output van USB draaitafel direct afspelen op laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-04 18:48
Mijn dochter heeft een Audio-Technica AT-LP60XUSB Draaitafel USB draaitafel gekocht en wil ouderwets plaatjes gaan draaien via de USB aansluiting op haar laptop. Helaas kreeg ze dat niet werkend. Ikzelf kreeg het ook niet voor elkaar. Het enige wat we werkend kregen is opnemen via het programma Audacity en de geluidsfile met een willekeurige mediaplayer afspeler. Dat is het paard achter de wagen spannen. Het moet toch simpel zijn om direct te luisteren naar een plaat via de USB aansluiting?

Er zit wel een lijn aansluiting op waar een versterker of PC speakers op aangesloten kan worden, maar dit heb ik even geen versterker\speaker binnen handbereik.

Mijn vraag is simpel hoe kan ze plaatjes draaien waarbij het geluid direct uit de speakers van haar laptop komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je hebt de line-ingang van de usb in je mixer uit staan voor de output, waarbij de input wel op (maximaal) volume staat, anders kan je het ook niet opnemen ;)

De platenspeler is dus ook een extrene geluidskaart en die in de mixer niet muten maar op max volume zetten en dan zou het euvel opgelost moeten zijn.

In Windows 10, rechtermuisknop op het geluidsicoontje rechts in de taakbalk, en dan Open Sound Settings (open geluids instellingen) en daar zal je ergens moeten zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door RaZ op 16-10-2024 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
RaZ schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:10:
Je hebt de line-ingang van de usb in je mixer uit staan voor de output, waarbij de input wel op (maximaal) volume staat, anders kan je het ook niet opnemen ;)

De platenspeler is dus ook een extrene geluidskaart en die in de mixer niet muten maar op max volume zetten en dan zou het euvel opgelost moeten zijn.

In Windows 10, rechtermuisknop op het geluidsicoontje rechts in de taakbalk, en dan Open Sound Settings (open geluid instellingen) en daar zal je ergens moeten zijn.
snelle reactie, dank je. ik ga dat straks proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-04 12:13
Als het goed is kan dat via:

Audacity > Edit > Preferences > Recording > [X] Playthrough > OK

Als ze niet van plan is om later een setje speakers erop aan te sluiten, kan ze hem overigens beter omruilen voor een model met ingebouwde speakers. Of een Bluetooth zender > bluetooth speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Ik ben met de tips van @RaZ aan de slag gegaan. en ik zag de USB-input en zelfs in de volumeslider de muziek, maar geen geluid uit de laptop speakers.. Ze heeft overigens Windows11 op haar laptop. Ik meen te herinneren dat er Windows10 meer in te stellen was.

Uiteindelijk heb ik binnen VLC player de USB-codec als input geselecteerd en dat werkte. Ik zal dat nog proberen met Audacity.

@greentea De bluetooth uitvoering was 30 euro duurder en dat vond ze een te groot verschil. We gaan op termijn een versterker en speakers regelen en erop aan sluiten.

Die USB optie lijkt me alleen handig als je platen wil digitaliseren. (off-topic: ikzelf heb ook nog honderden platen liggen, maar die muziek heb ik inmiddels allemaal al digitaal. Misschien ga ik wat bijzondere uitgaven met haar platenspeler digitaliseren.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De software-mixer sinds Windows 3.x tot ongeveer Windows XP was vele malen beter en duidelijker. Wat je nu doet dmv VLC zou in Windows gewoon ingesteld moeten worden. Waar dat precies moet, zou ik niet weten voor Windows 10 (al verwachtte ik waar het zou moeten zitten, maar bleek ook niet het geval te zijn :P ), en Windows (spuit) 11 heb ik niet (ik weiger nog steeds die gratis upgrade) :P
Pagina: 1