Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamster
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 16-10-2024
Mijn vraag
Oorzaak storing, geen warmte overige functies werken naar behoren

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung
AJ040TXJ2KG/EU buitenunit & 2 x AR07TXFYAWKNEU binnenunit

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Goedemiddag, we hebben sinds een paar maanden een Airco unit van Samsung. zeer tevreden echter wilde we deze week gaan verwarmen echter lukt dit niet. Overige functies werken naar behoren. We zijn bekend dat het meerdere minuten kan duren voordat de unit werkt. Echter hebben we hem al een paar keer enkele uren op verwarmen gezet zonder resultaat.
Ook hebben we:
kamer een keer voorverwarmd
Eerst koelen daarna verwarmen
Reset
Druk nagelopen
Ventilator gecheckt
Filter verschoont.

Wellicht zien we iets over het hoofd. Heeft iemand tips of weet wat de oorzaak kan zijn?

Alvast bedankt!

Bamster

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:37
Gebruik je de goede mode? Meestal moet je switchen van koel-stand naar verwarm-stand en niet alleen de temperatuur aanpassen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bamster
Hoi Redwing,

Bedankt voor je reactie!
Inderdaad niet vermeld, we hebben de juiste modus voor verwarmen aanstaan en passen niet enkel de temperatuur aan 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Bamster schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:47:
Hoi Redwing,

Bedankt voor je reactie!
Inderdaad niet vermeld, we hebben de juiste modus voor verwarmen aanstaan en passen niet enkel de temperatuur aan 😉
Volgens mij is dat een multisplit, dus als je meerdere binnenunits hebt, staan die op dezelfde stand? Ik heb hier een keer gehad dat ik er eentje die uit stond toch eerst in de goede mode moest schakelen voordat de rest weer wilde meewerken. Dat zou niet nodig moeten zijn trouwens, maar het kan wel een poging waard zijn.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Installateur even bellen?

Op ben je dat zelf?

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamster
@redwing Hebben er op dit moment 1 aan de muur hangen i.v.m. andere kamer opnieuw stucen. Maar zeker iets om te proberen. Alleen zou koelen dan ook niet moeten werken i.m.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Bamster schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:07:
@redwing Hebben er op dit moment 1 aan de muur hangen i.v.m. andere kamer opnieuw stucen. Maar zeker iets om te proberen. Alleen zou koelen dan ook niet moeten werken i.m.o.
Bij een multisplit moeten de binnenunits normaal gesproken in dezelfde mode staan. Wij hadden er dus eentje die om wat voor reden dan ook doorgaf dat ie op koelen stond (terwijl ie uit stond). Daardoor wilden de andere units alleen nog maar koelen. Op het moment dat we die ene een keer aan hadden gezet en op verwarmen hadden gezet, gingen de rest uit error en ook verwarmen. We hebben dat maar één keer gehad, maar je weet maar nooit.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!1987!
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:07
Je zou de airco een self-check uit kunnen laten voeren. Misschien komt daar een foutmelding uit naar voren:
https://www.samsung.com/p...-samsung-air-conditioner/

Ik weet niet of hij ook gekoppeld is aan de SmartThings app op je telefoon? Dan kan je kijken in welke mode de airco staat en kan hij foutmeldingen naar je telefoon sturen mochten deze optreden.
Pagina: 1