Mijn vrouw en ik zijn een nieuwbouw aan het zetten en gebruiken Loxone voor ons smart-home systeem, op aanraden van een aantal vrienden welke dat ook hebben. We hebben al bijna alles gekocht, behalve een deurbel oplossing.
Voor alles internet/camera gerelateerd gaan we voor ubiquiti gaan (mischien wel overkill voor een huisje maar dat is een andere discussie).
Nu twijfel ik over de Loxone intercom vs de Ubiquiti G4 pro deurbel.
Beiden gebruiken ze PoE dus ik heb die kabel al in de muur steken.
Pro van loxone:
- Gemakkelijk integreerbaar in loxone (vooral dingen zoals 'stille deurbel' wanneer de kinderen slapen vind mijn vrouw echt een geniaal iets)
- Ziet er goed uit
Con:
- Tenzij we voor het loxone audio systeem gaan is een eigenlijk bel signaal niet triviaal (of we moeten zo een 80's deurbelding hangen en aansturen met een relais, maar ik heb moeite met een strakke smarthome te hebben en dan zo een lelijk ding in de hal).
- Ik zie mensen vaak negatief zijn over de kwaliteit van de intercom.
Pro van Ubiquiti
- lijkt goed te werken, veel positieve reviews
- integreerbaar met de andere cameras enzo
- Ubiquiti heeft een PoE deurbel-speaker-ding
Con:
- Moeilijker te integreren met loxone om dingen zoals 'stille bel' snachts te doen. Supposedly is dit mogelijk via een HomeAssistant hub ofzoiets, maar hier ken ik weinig van
Wat zijn ervaringen hier? Ik neig naar de Ubiquiti oplossing, maar heb wat schrik dat ik er spijt van ga hebben omdat het dan het enige is in heel het huis dat niet via de loxone app werkt.
Voor alles internet/camera gerelateerd gaan we voor ubiquiti gaan (mischien wel overkill voor een huisje maar dat is een andere discussie).
Nu twijfel ik over de Loxone intercom vs de Ubiquiti G4 pro deurbel.
Beiden gebruiken ze PoE dus ik heb die kabel al in de muur steken.
Pro van loxone:
- Gemakkelijk integreerbaar in loxone (vooral dingen zoals 'stille deurbel' wanneer de kinderen slapen vind mijn vrouw echt een geniaal iets)
- Ziet er goed uit
Con:
- Tenzij we voor het loxone audio systeem gaan is een eigenlijk bel signaal niet triviaal (of we moeten zo een 80's deurbelding hangen en aansturen met een relais, maar ik heb moeite met een strakke smarthome te hebben en dan zo een lelijk ding in de hal).
- Ik zie mensen vaak negatief zijn over de kwaliteit van de intercom.
Pro van Ubiquiti
- lijkt goed te werken, veel positieve reviews
- integreerbaar met de andere cameras enzo
- Ubiquiti heeft een PoE deurbel-speaker-ding
Con:
- Moeilijker te integreren met loxone om dingen zoals 'stille bel' snachts te doen. Supposedly is dit mogelijk via een HomeAssistant hub ofzoiets, maar hier ken ik weinig van
Wat zijn ervaringen hier? Ik neig naar de Ubiquiti oplossing, maar heb wat schrik dat ik er spijt van ga hebben omdat het dan het enige is in heel het huis dat niet via de loxone app werkt.