Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:23
Ik krijg van YouTube (YouTube Ierland) elke maand or 2 maand een bedrag overgestort voor mijn YouTube kanaal. Het gaat niet om mega bedragen (meestal iets van 100 tot 150 euro per 2 maand). Google Adsense, die de betalingen en documenten regelen vragen mij, naar aanleidingen van het feit dat er een belastingverdrag bestaat tussen Nederland en de VS (waardoor je niet 30% belasting over je YouTube inkomsten hoeft te betalen); een "additional tax residency tax information". Na even nadenken zat ik te denken van, wat is dat ook al weer? Een soort verklaring waaruit blijkt dat ik belastingplichtig ben in Nederland? Ik heb hun maar mijn definitieve jaaropgave inkomstenbelasting 2023 toegestuurd, omdat dit document mijn volledige naam, adres en bsn nummer bevat. Maar blijkbaar is dit document niet voldoende voor Google Adsense. Weten jullie welk document ze moeten hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/NzJgD4XBZUuGdcJn4hQnOO9r.jpg

Artikelen zoals dit maken het denk ik er niet makkelijker op, het speelt blijkbaar bij meerdere mensen:
https://www.reddit.com/r/...ve_problems_with_the_tax/

[ Voor 13% gewijzigd door Snowwie op 16-10-2024 14:20 ]

Mijn YouTube Channel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Reddit zegt dat je de belastingdienst moet proberen :)
https://www.reddit.com/r/...ax_residency_certificate/

Woonplaatsverklaring.

Gaat zelfs over adsense daar ;)

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 16-10-2024 14:19 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ja, in dat artikel wordt ook een email adres genoemd waar je het verzoek heen kunt sturen. Zojuist gedaan, tevens een automatisch bericht teruggekregen waarin staat dat verzoeken om een certificaat voor dit jaar per 1 oktober worden behandeld maar niet eerder worden toegestuurd dan 1 januari. Pfeewww, ik weet niet of Google daar zo lang op wil wachten, en/of ik Google (Adsense) hierover wel of niet kan informeren. Google is niet bepaald een transparant bedrijf en zeker Google Adsense niet. Als er een probleem is, dan zeggen ze simpelweg heel vaak "Er is een probleem". Voor YouTube betaald ik voorheen altijd de volle 30% belasting op alle YouTube inkomsten, maar omdat er een verdrag bestaat tussen Nederland en de VS zie ik liever deze belasting gewoon verdwijnen. Ik weet echter niet of Google Adsense bij gebrek aan documentatie over een bepaalde periode of:
- Gewoon 30% belasting blijft inhouden
- Alle betalingen stopzet totdat ze de juiste documentatie hebben (is me al eerder overkomen, heeft meer dan een half jaar geduurd, toen om andere redenen).

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 15:59
Vreemd wel, normaal los je dit gewoon met een w-8 op (als bedrijf zijnde) dus vraag me af waarom Google zo moeilijk doet.

Wat je kan doen is straks met een 1040 NR al je betaalde belasting terug claimen maar, dan heb je dus wel een belasting adviseur nodig voor de VS (ik zou het niet zelf gaan doen). De 30% belasting die ze inhouden is namelijk de flat fee rate die voor alle NR's geld in de VS, en je hebt gelijk dat dit als Nederlander je niet hoort te betalen.

Sterker nog, je hoort deze inkomsten dan in NL op te geven en juist helemaal niet in de VS.

Je zoekt inderdaad dit voor Google: https://www.belastingdien...derlandse-belastingdienst

[ Voor 19% gewijzigd door ex87 op 17-10-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02:08
Je moet even op die link drukken bij de melding. Daar staat volgens mij welke documenten geschikt zijn. Je kan bij de belastingdienst een bewijs aanvragen maar volgens mij valt een id kaart onder een bruikbaar document.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 15:59
@martin_v_z lijkt me sterk want daar staat je tax residency toch niet op? Ik heb in Amerika gewoond en was toch echt belastingplichtig daar met een NL ID kaart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02:08
ex87 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:34:
@martin_v_z lijkt me sterk want daar staat je tax residency toch niet op? Ik heb in Amerika gewoond en was toch echt belastingplichtig daar met een NL ID kaart :P
Ik heb bij Google laatst ook allemaal van dit soort dingen ingevuld. Volgens mij vroegen ze vooral een bewijs dat je een Nederlandse burger bent. Op het document moet je woonplaats staan en het moest een officieel document zijn dat is uitgegeven door de overheid. Ik meen mij te herinneren dat een id kaart onder de lijst met geschikte documenten stond.

Daarom, in die link bij het verzoek staat dacht ik meer informatie over welke documenten wel en niet geschikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
martin_v_z schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:52:
[...]

Ik heb bij Google laatst ook allemaal van dit soort dingen ingevuld. Volgens mij vroegen ze vooral een bewijs dat je een Nederlandse burger bent. Op het document moet je woonplaats staan en het moest een officieel document zijn dat is uitgegeven door de overheid. Ik meen mij te herinneren dat een id kaart onder de lijst met geschikte documenten stond.

Daarom, in die link bij het verzoek staat dacht ik meer informatie over welke documenten wel en niet geschikt zijn.
Je zou zeggen dat een jaaropgaaf van de Belastingdienst, met daarop vermeldt mijn NAW gegevens, BSN nummer, volledige naam en het feit dat het van de Belastingdienst zelf komt wel gezien kan worden als een officieel document. Dit document (pdf) komt van de site van de Belastingdienst zelf, maar Google Adsense accepteert dit document niet. Misschien omdat het enkel in het Nederlands is? Dit is de correspondentie die ik gestuurd heb aan: Woonplaatsverklaring@belastingdienst.nl (persoonlijke gegevens zijn vervangen door een x symbool). Allicht dat ik de verklaring alsnog krijg binnen 8 weken na deze aanvraag. En dan maar afwachten of Google Adsense dit accepteert.
16-oct-2024
Woonplaatsverklaring@belastingdienst.nl

You​

Dit is een automatisch verstuurd bericht en bevat belangrijke informatie

Woonplaatsverklaringen die worden aangevraagd voor het volgende kalenderjaar worden in behandeling genomen vanaf 1 oktober. De verklaring ontvangt u in januari van het volgende jaar.

Hiermee bevestigen wij de ontvangst van uw e-mail. Verzoeken worden op volgorde van binnenkomst binnen 8 weken verwerkt. U ontvangt uw woonplaatsverklaring per post. Wij versturen uw verklaring niet per e-mail.

Uw aanvraag voor een woonplaatsverklaring is compleet als u het volgende heeft vermeld:
· uw naam of de naam van de Nederlandse vennootschap,
· uw adresgegevens of de adresgegevens van de Nederlandse vennootschap,
· het bijbehorend fiscaal nummer (BSN of RSIN),
· het/de verdragsland(en) en jaar/jaren waarvoor u de verklaring nodig heeft.
· Let op! Betreft het een verklaring voor iemand anders? Sluit dan een ondertekende machtiging of het aan u toegekende BECON-nummer bij.

Scans van buitenlandse formulieren die via de e-mail worden aangeboden worden door ons niet in behandeling genomen. U moet zelf deze formulieren (dubbelzijdig) printen en per post sturen aan:

Belastingdienst / Centrale Invoer / wpv
Postbus 2519
6401 DA Heerlen

Let op: heeft u geen verklaring ontvangen na 8 weken na aanvraag? Pas dan kunt u per e-mail navraag over de status van uw verzoek doen.

This is an automated response which contains important information

Certificates of residence that are requested for the following year will only be processed from 1 October. You will receive the certificate in January of the following year.

We have received your e-mail. Requests will be processed in the order of arrival. This will be done within 8 weeks. You will receive your certificate by post. We do not send your certificate by email.

Your application for a residence certificate is complete when you have specified the following:
· your name or the name of the Dutch company,
· your address or the address of the Dutch company,
· the corresponding tax-number (BSN or RSIN),
· the country/countries and year(s) for which you need the certificate.
· Attention! When you request a residence certificate for someone else, add a signed authorization or your BECON-number.

Scans of foreign forms that have been sent to us by e-mail will not be accepted. These forms must be printed (double-sided) and sent by post to:

Belastingdienst / Centrale Invoer / wpv
Postbus 2519
6401 DA Heerlen

Attention: If you have not received the certificate after 8 weeks after your initial enquiry. Please, send your follow-up enquiry by email when our processing time has expired.

Met vriendelijke groet, Kind regards

Team Woonplaatsverklaring
........................................................................
Belastingdienst/Centrale administratieve processen – Overige Middelen

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
IN ANTWOORD OP:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------[EXTERNE E-MAIL] Dit bericht is afkomstig van een externe afzender. Wees voorzichtig met het openen van linkjes en bijlagen.

Geachte heer/mevrouw,

Voor Google Adsense heb ik een verklaring nodig dat ik belastingplichtig ben in Nederland. Uit de informatie die ik heb kunnen vinden kon dat via dit email adres, en de gegevens toesturen die nodig zijn voor een geldig belasting certificaat.

Mijn gegevens zijn:
Voornaam: xxxx
Achternaam : xxx
Adres: xxx xx
Postcode: xxx
BSN: xxxx
Telefoon: xxxxxx
Email: xxxx@xxxx.com
Land dat vraagt om deze verklaring: Verenigde Staten
Hebben Nederland en de VS een belastingverklaring: Ja
Werkgever : xxx xxx xx - KvK : xxxxxxx (<- deze werkgever vraagt dus niet om een officiële verklaring, het is Google die deze graag wil zien).

Omdat er een belastingovereenkomst bestaat tussen de VS en Nederland wil Google graag een "expiration date" zien op de belastingverklaring. Vergelijkbaar als op een rijbewijs of ID kaart. Als dit mogelijk is, graag, des te langer des te beter.

In de bijlage heb ik de verklaring toegevoegd, mocht u nog vragen hebben of mij wilt verifiëren dat ik inderdaad de persoon ben die de bovenstaande gegevens opstuurt, dan kunt u mij bellen, of terugmailen indien nodig.

Met vriendelijke groet,

xxxx. xxxx
Bijlage: belastingverklaring Nederland - VS(See attached file: Treaty.pdf)

------------------------------------------------------------------------
De Belastingdienst stelt e-mail niet open voor aanvragen, aangiften, bezwaarschriften, verzoeken, klachten, ingebrekestellingen en soortgelijke formele berichten.
Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Het bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten waarvoor de fiscale geheimhoudingsplicht geldt. Als u dit bericht per abuis hebt ontvangen, wordt u verzocht het te verwijderen en de afzender te informeren.

The Dutch Tax Administration does not accept filings, requests, appeals, complaints, notices of default or similar formal notices, sent by email.
This message is solely intended for the addressee. It may contain information that is confidential and legally privileged. If you are not the intended recipient please delete this message and notify the sender.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

franssie

Save the albatross

Je zou zoiets kunnen proberen. Ik heb bij een andere bank beleggingen in de US en ook daar moet je dit invullen zodat er geen bronbelasting op dividend geheven wordt.
https://www.dhbbank.com/g...fication_Form_Private.pdf

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:39

Qwerty-273

Meukposter

Een woonplaatsverklaring uitgegeven door de belastingdienst is inderdaad wat je zoekt. Maar ze zullen vast ook een uittreksel BRP accepteren (naam en adres waar je woont). Eventueel de buitenlandse versie als het document ook in het Engels moet zijn.

Er zijn ook nog wat andere uittreksels via de gemeente mogelijk maar niet direct van toepassing hier verwacht ik.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

franssie

Save the albatross

De IRS int belastingen van alle Amerikanen, sinds een paar jaar wereldwijd. Dus naast een woonplaatsverklaring heeft een Amrikaans bedrijf ook een verklaring nodig dat je geen Amerikaan bent. Hoewel Google in Ierland zit om belastingen te ontwijken blijft het dacht ik een US bedrijf vanuit de IRS gezien.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:39

Qwerty-273

Meukposter

Snowwie schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:02:
Zojuist gedaan, tevens een automatisch bericht teruggekregen waarin staat dat verzoeken om een certificaat voor dit jaar per 1 oktober worden behandeld maar niet eerder worden toegestuurd dan 1 januari. Pfeewww, ik weet niet of Google daar zo lang op wil wachten, en/of ik Google (Adsense) hierover wel of niet kan informeren.
De woonplaatsverklaring is trouwens één kalender jaar geldig. De melding die je terug krijgt gaat dan ook over de aanvragen die je nu doet voor de verklaring over 2025 die worden pas in januari verstuurd. De verklaring over 2024 daar staat de standaard reactie termijn van 8 weken voor. In de meeste gevallen (wanneer je aanspraak wilt maken op de vrijstellingen in de belastingverdragen) zal je elk jaar deze verklaring aan moeten vragen, dat doe je dan in de laatste maanden van het jaar - zodat je in januari deze verklaring door kan sturen. Het kan ook zijn dat de derde partij het niet elk jaar hoeft te ontvangen - pas op het moment dat je van adres veranderd zullen ze er wederom naar vragen.
Woonplaatsverklaringen die worden aangevraagd voor het volgende kalenderjaar worden in behandeling genomen vanaf 1 oktober. De verklaring ontvangt u in januari van het volgende jaar.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Die aanvraag is inmiddels verstuurd, dus dat betekend dus wachten.

Of Google Adsense de betalingen van YouTube inkomsten (tijdelijk) stopzet is niet duidelijk. Ze hebben het wel genoemd dat het mogelijk is, afhankelijk van het type document dat ze willen. Op dat vlak is Google Adsense niet bepaald duidelijk. Met woorden zoals "mogelijk" en "sommige documenten" etc. Normaal werd altijd 30% belasting ingehouden van mijn YouTube opbrengsten, totdat ik er achter kwam dat er een belastingverdrag bestaat tussen Nederland en de VS. Sowieso wil Google Adsense elk jaar documentatie zien, dat laat zien waar je woont etc. Normaal geen probleem, maar nu willen ze dus zien dat ik een belastingbetaler ben in Nederland. Jammer genoeg wordt een een jaaropgave inkomstenbelasting van de Belastingdienst niet geaccepteerd. Ook vreemd, want ook dit is een officieel document van de Nederlandse Belastingdienst naar mij toe. Afwachten maar.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tools
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-02 07:28

tools

Het is altijd motorweer.

Hoop gedoe voor die paar centen, ik ben er ondertussen ook mee bezig voor mijn kanaal. Gezien verklaring van dit jaar niet werkte dan maar wachten tot Januari en dan een nieuwe poging doen.

Wel super onhandig dat je die verklaring pas in Januari krijgt en Google zegt dat ze hem voor einde van het jaar willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inception10
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-04 23:36
@tools
Is dit jou al gelukt? Ik ben er op dit moment al een paar maanden mee bezig, maar ze keuren mijn 'Tax Residency Certificate' (ofwel woonplaatsverklaring) niet goed. Ik heb hem gewoon van 2025, in het Engels en ik heb ondertussen ook mijn naam in mijn AdSense account aangepast naar dezelfde naam als op de woonplaatsverklaring (het schijnt soms ook een probleem te zijn met volledige naam en voorletter(s) + achternaam).

Ik weet even niet meer wat ze nu precies willen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inception10
@Snowwie
Is de submission in Google AdSense bij jou al goedgekeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Inception10 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:36:
@Snowwie
Is de submission in Google AdSense bij jou al goedgekeurd?
Nee, ik heb van de Belastingdienst hetzelfde document gekregen, in PDF formaat, en Google accepteert dit document ook niet.

Ik denk dat ik nog meer kans maak met het opsturen van een gebakken ei.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyguy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:26
Heb dit voor IBKR moeten doen. Had contact op genomen met het belastingkantoor (niet Nederland), die gaven mij een emailadres om het door mij al ondertekende formulier te sturen. Een weekje later lag het ondertekend in de brievenbus.

Lijkt mij dat het bij de BD ook zo gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inception10
Snowwie schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 06:40:
[...]

Nee, ik heb van de Belastingdienst hetzelfde document gekregen, in PDF formaat, en Google accepteert dit document ook niet.

Ik denk dat ik nog meer kans maak met het opsturen van een gebakken ei.
Ik heb vandaag een melding gekregen dat m'n tax info met de U.S. is goedgekeurd. De fout zat daar in mijn volledige naam (voluit geschreven in m'n ingevulde formulier) en m'n voorletter + achternaam in mijn AdSense profiel. Ik heb het formulier opnieuw ingevuld met mijn voorletter + achternaam en het Tax Residency Certificate dat ik al had gekregen voor 2025. Dit is gelukkig vandaag goedgekeurd.

Nog even afwachten of de tax info voor Ierland ook goedgekeurd gaat worden. De kans is groot dat daar ook verschil in het schrijven van de naam de boosdoener was.

Heb je daar ook al naar gekeken? Dus dat er bijv. op je Tax Residency Certificate J. Janssen staat, maar dat J. Janssen ook in je AdSense (betalings)profiel moet staan en geen Jan Janssen?

(PS: die 'action required' meldingen zijn in mijn AdSense account nu ook weg)

[ Voor 3% gewijzigd door Inception10 op 26-02-2025 10:14 ]

• Snowwie
Inception10 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:12:
[...]

Ik heb vandaag een melding gekregen dat m'n tax info met de U.S. is goedgekeurd. De fout zat daar in mijn volledige naam (voluit geschreven in m'n ingevulde formulier) en m'n voorletter + achternaam in mijn AdSense profiel. Ik heb het formulier opnieuw ingevuld met mijn voorletter + achternaam en het Tax Residency Certificate dat ik al had gekregen voor 2025. Dit is gelukkig vandaag goedgekeurd.

Nog even afwachten of de tax info voor Ierland ook goedgekeurd gaat worden. De kans is groot dat daar ook verschil in het schrijven van de naam de boosdoener was.

Heb je daar ook al naar gekeken? Dus dat er bijv. op je Tax Residency Certificate J. Janssen staat, maar dat J. Janssen ook in je AdSense (betalings)profiel moet staan en geen Jan Janssen?

(PS: die 'action required' meldingen zijn in mijn AdSense account nu ook weg)
Op dit moment is het bij mij net andersom: Ik heb in Google Adsense mijn volledige naam staan maar op de woonplaatsverklaring/belastingverklaring staat enkel mijn voorletter + volledige achternaam.

Ik heb in Google Adsense mijn volledige voornaam veranderd in enkel de 1e letter, de achternaam gelaten voor wat het is, en opnieuw de verklaring verstuurd. Nu maar weer afwachten of ze het accepteren.

Mijn YouTube Channel

• Inception10
Snowwie schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 02:06:
[...]

Op dit moment is het bij mij net andersom: Ik heb in Google Adsense mijn volledige naam staan maar op de woonplaatsverklaring/belastingverklaring staat enkel mijn voorletter + volledige achternaam.

Ik heb in Google Adsense mijn volledige voornaam veranderd in enkel de 1e letter, de achternaam gelaten voor wat het is, en opnieuw de verklaring verstuurd. Nu maar weer afwachten of ze het accepteren.
Ik denk dat dat ook bij jou het probleem moet oplossen want ik heb 5 minuten geleden een mail gekregen dat mijn fiscale gegevens zijn geaccepteerd! Eindelijk! _/-\o_

Laat die views en AdSense pingels maar komen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Inception10 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:43:
[...]

Ik denk dat dat ook bij jou het probleem moet oplossen want ik heb 5 minuten geleden een mail gekregen dat mijn fiscale gegevens zijn geaccepteerd! Eindelijk! _/-\o_

Laat die views en AdSense pingels maar komen 8)7
Nee helaas, ik heb wederom een mail gekregen met de volgende tekst:
We were unable to accept the following document you submitted:

Proof of Netherlands tax residency

This may have happened because the document:

Isn't the tax residency document type selected on the tax form
Isn't a tax residency certificate or accepted tax residency document
[ Learn more about accepted tax residency documents ]

To make sure we can accept your tax residency tax info, submit the requested document as soon as possible.
Ben ik nu gek of zo, maar onderstaand document is toch een 'woonplaats verklaring' en 'belasting verklaring' in 1 document? Ze vroeg me vorig jaar al om dit document, en zodoende kreeg ik er eentje voor het jaar 2024. Wat voor document wil Google nu zien dan?

Klikbaar (naw gegevens weggeblurred maar die kloppen wel).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/mirH6AengC8aGmNZbtpVGmcV.jpg

Overigens als je de 'voorbeelden' bekijkt die zelf door Google worden voorgesteld krijg je dit:

https://support.google.co...cs-for-selected-countries

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/6467bb185OCvje7oYmM08u6A.jpg

...en al mijn gegevens zijn identiek. Voornaam, achternaam, bsn nummer, banknummer, adres.... :? :?

[ Voor 20% gewijzigd door Snowwie op 28-02-2025 12:24 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inception10
Snowwie schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:18:
[...]

Nee helaas, ik heb wederom een mail gekregen met de volgende tekst:

[...]

Ben ik nu gek of zo, maar onderstaand document is toch een 'woonplaats verklaring' en 'belasting verklaring' in 1 document? Ze vroeg me vorig jaar al om dit document, en zodoende kreeg ik er eentje voor het jaar 2024. Wat voor document wil Google nu zien dan?

Klikbaar (naw gegevens weggeblurred maar die kloppen wel).
[Afbeelding]

Overigens als je de 'voorbeelden' bekijkt die zelf door Google worden voorgesteld krijg je dit:

https://support.google.co...cs-for-selected-countries

[Afbeelding]

...en al mijn gegevens zijn identiek. Voornaam, achternaam, bsn nummer, banknummer, adres.... :? :?
Het probleem is wellicht dat je hem bij de Belastingdienst hebt aangevraagd voor de afspraken tussen Nederland en de Verenigde Staten. Vanuit Nederland hebben wij te maken met Google Ireland. Ik zou dus nogmaals een verzoek indienen bij de Belastingdienst en het land naar Ierland veranderen. Daarnaast heb je nu ook een certificaat voor 2025 nodig. Helaas moeten we dit elk jaar opnieuw aanvragen voor Google.

Ik heb een woonplaatsverklaring voor de afspraken tussen Nederland en Ierland voor het jaar 2025 en die is goedgekeurd.

[ Voor 4% gewijzigd door Inception10 op 02-03-2025 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Inception10 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:41:
[...]
Ik heb een woonplaatsverklaring voor de afspraken tussen Nederland en Ierland voor het jaar 2025 en die is goedgekeurd.
Ga ik die aanvragen, maar dan voor Ierland.
De betalingen van Google komen ook uit Ierland, dus het zou best kunnen.
Ik vraag em aan, stuur em op en afwachten maar weer.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Update:

Ik heb van de Belastingdienst een woonplaatsverklaring gekregen maar dit keer met met het verdrag dat Nederland heeft met Ierland.

Ook dit document wordt niet geaccepteerd.

Ik sta volledig paf. Google Adsense vraagt mij om een "tax residency", wat letterlijk vertaald is een "woonplaatsverklaring", welke ook in hun eigen lijst staat vermeld hoe dit document per land land heet.

Ik lees die regel, ik lees em nog een keer, maar ik kan er niets uit halen wat er hier precies nu fout gaat.
Ze zeggen, we kunnen dit bestand niet accepteren, omdat:
Isn't the tax residency document type selected on the tax form

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inception10
Snowwie schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:44:
Update:

Ik heb van de Belastingdienst een woonplaatsverklaring gekregen maar dit keer met met het verdrag dat Nederland heeft met Ierland.

Ook dit document wordt niet geaccepteerd.

Ik sta volledig paf. Google Adsense vraagt mij om een "tax residency", wat letterlijk vertaald is een "woonplaatsverklaring", welke ook in hun eigen lijst staat vermeld hoe dit document per land land heet.

Ik lees die regel, ik lees em nog een keer, maar ik kan er niets uit halen wat er hier precies nu fout gaat.
Ze zeggen, we kunnen dit bestand niet accepteren, omdat:

[...]
Dat is vervelend zeg! Even voor de zekerheid:

1. Je hebt een woonplaatsverklaring van de Belastingdienst
a. op jouw naam
b. van 2025
c. verdrag tussen Nederland en Ierland
d. met een stempel van de Belastingdienst

2. Je belastingformulier in Google AdSense bevat
a. hetzelfde adres als de verklaring
b. dezelfde naam (echt precies hetzelfde, ook dus geen verschil in voorletter/voornaam)

3. Je account van Google AdSense bevat
a. hetzelfde adres als de verklaring en het belastingformulier in AdSense
b. dezelfde naam (echt precies hetzelfde, ook dus geen verschil in voorletter/voornaam)

Als dit allemaal klopt weet ik ook niet waar het fout gaat. Wat je nog kan proberen is een inhoudelijke mail schrijven via de support pagina van Google AdSense, dus:
1. wat gaat er mis?
2. wat heb je al gedaan?
3. je vraag

Je krijgt dan eerst een automatische mail met informatie uit support pagina's en FAQ's, maar dan kan je ook kiezen voor 'ik wil meer hulp van een persoon'. Dat heb ik toen ook nog gedaan en m'n wanhoop uitgelegd. Was daarna wel geregeld, maar ik weet niet of dat met elkaar te maken heeft of dat m'n aanvraag gewoon goedgekeurd was door de juiste overeenstemmende informatie in verklaring + formulier + account.

Succes en laat even weten of het is gelukt! Het zal uiteindelijk echt wel lukken. Er zijn genoeg mensen je voor gegaan! Hoeveel views per maand heb je eigenlijk ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Inception10 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:04:
Dat is vervelend zeg! Even voor de zekerheid:

1. Je hebt een woonplaatsverklaring van de Belastingdienst
a. op jouw naam - Ja
b. van 2025 - Ja
c. verdrag tussen Nederland en Ierland Ja
d. met een stempel van de Belastingdienst Ja

2. Je belastingformulier in Google AdSense bevat
a. hetzelfde adres als de verklaring Er is geen belasting'formulier' in Google Adsense
b. dezelfde naam (echt precies hetzelfde, ook dus geen verschil in voorletter/voornaam) - zie 2

3. Je account van Google AdSense bevat
a. hetzelfde adres als de verklaring en het belastingformulier in AdSense Ja
b. dezelfde naam (echt precies hetzelfde, ook dus geen verschil in voorletter/voornaam) Ja

Als dit allemaal klopt weet ik ook niet waar het fout gaat. Wat je nog kan proberen is een inhoudelijke mail schrijven via de support pagina van Google AdSense, dus:
1. wat gaat er mis? Al eens geprobeerd, nooit antwoord op gehad
2. wat heb je al gedaan? Het verdrag tussen Nederland en Ierland aanvragen op suggestie van een andere Tweaker, die had hetzelfde probleem, toen Ierland gekozen en bij hem ging het toen wel goed
3. je vraag Waarom het formulier niet wordt geaccepteerd

Je krijgt dan eerst een automatische mail met informatie uit support pagina's en FAQ's, maar dan kan je ook kiezen voor 'ik wil meer hulp van een persoon'. Dat heb ik toen ook nog gedaan en m'n wanhoop uitgelegd. Was daarna wel geregeld, maar ik weet niet of dat met elkaar te maken heeft of dat m'n aanvraag gewoon goedgekeurd was door de juiste overeenstemmende informatie in verklaring + formulier + account.
Ik zal deze optie dan toch nogmaals eens nakijken of ik daadwerkelijk met iemand kan communiceren

Succes en laat even weten of het is gelukt! Het zal uiteindelijk echt wel lukken. Er zijn genoeg mensen je voor gegaan! Hoeveel views per maand heb je eigenlijk ongeveer?
Ik heb nu 4.540 abonnees en gemiddeld zo'n 20.000 views per maand, maar het hopt ook wel eens op en neer tussen de 18.000 en 25.000

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inception10
Leuk! Dan zitten we ongeveer op hetzelfde aantal subs/views!

Je hebt dit wel ingevuld toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQOZoWbsYe_yk9n8w8t0XeCGr7w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B6MRqt5f5YKbkMghsoAYgeaP.png?f=fotoalbum_large

Dat zijn de tax forms vanuit Google. De US-form is alleen omdat Google dat verplicht is. Die van Ireland is omdat ze vanuit daar de betaling doen. Daar bovenop komt dus die Tax Residency.

EDIT: De gegevens in die forms moeten dus allemaal gelijk zijn aan elkaar (en ook nog eens alle gegevens uit je Google AdSense account die je kan vinden bij instellingen).

Als je dit ook allemaal al hebt, dan zou ik inderdaad dat contact met een medewerker zoeken. Ik weet 100% zeker dat dat mogelijk is bij Google. Het is alleen even zoeken :)

[ Voor 8% gewijzigd door Inception10 op 26-03-2025 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Inception10 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 19:08:
[...]

Leuk! Dan zitten we ongeveer op hetzelfde aantal subs/views!

Je hebt dit wel ingevuld toch?

[Afbeelding]

Dat zijn de tax forms vanuit Google. De US-form is alleen omdat Google dat verplicht is. Die van Ireland is omdat ze vanuit daar de betaling doen. Daar bovenop komt dus die Tax Residency.

EDIT: De gegevens in die forms moeten dus allemaal gelijk zijn aan elkaar (en ook nog eens alle gegevens uit je Google AdSense account die je kan vinden bij instellingen).

Als je dit ook allemaal al hebt, dan zou ik inderdaad dat contact met een medewerker zoeken. Ik weet 100% zeker dat dat mogelijk is bij Google. Het is alleen even zoeken :)
Ja, het gedeelte Ierland en de VS zijn correct, maar het bovenstaande is dus die "Tax Residency".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/BBj3A1BuhJ3nyqguqoBfKrla.jpg

Het 'enige' verschil dat ik zou kunnen opmerken is dat vanuit de Belastingdienst op de woonplaatsverklaring mijn naam als volgt wordt omschreven (ik noem even een willekeurige naam):

J. Jansen

Terwijl in Google Adsense onder "Payments Profile" bij "name" staat vermeld: "Jopie Jansen".

Op het formulier van de Belastingdienst staat niet mijn volledige voornaam. Dus ik ben wel nieuwsgierig als bij jou de woonplaatsverklaring is geaccepteerd wat jij dan staan hebt in het veld "Naam" in je "Payments Profile".

[ Voor 31% gewijzigd door Snowwie op 27-03-2025 21:00 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inception10
Snowwie schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:57:
[...]

Ja, het gedeelte Ierland en de VS zijn correct, maar het bovenstaande is dus die "Tax Residency".

[Afbeelding]

Het 'enige' verschil dat ik zou kunnen opmerken is dat vanuit de Belastingdienst op de woonplaatsverklaring mijn naam als volgt wordt omschreven (ik noem even een willekeurige naam):

J. Jansen

Terwijl in Google Adsense onder "Payments Profile" bij "name" staat vermeld: "Jopie Jansen".

Op het formulier van de Belastingdienst staat niet mijn volledige voornaam. Dus ik ben wel nieuwsgierig als bij jou de woonplaatsverklaring is geaccepteerd wat jij dan staan hebt in het veld "Naam" in je "Payments Profile".
In zowel woonplaatsverklaring en in Payment profile staat bij mij J. Jansen. Dat is dit stukje wat ik bedoelde:

Nog even in je naam aanpassen in je payments profile dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Inception10 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:38:
[...]

In zowel woonplaatsverklaring en in Payment profile staat bij mij J. Jansen. Dat is dit stukje wat ik bedoelde:

Nog even in je naam aanpassen in je payments profile dus :)
Oke, dat lijkt me de laatste strohalm.

Overigens, in welk formaat heb jij de woonplaatsverklaring opgestuurd?
Je krijgt deze namelijk per post en ik heb em gewoon ingescand. Vreemd genoeg accepteert Google Adsense geen jpg bestanden maar wel jpeg bestanden, png en pdf's. :?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inception10
Snowwie schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:58:
[...]

Oke, dat lijkt me de laatste strohalm.

Overigens, in welk formaat heb jij de woonplaatsverklaring opgestuurd?
Je krijgt deze namelijk per post en ik heb em gewoon ingescand. Vreemd genoeg accepteert Google Adsense geen jpg bestanden maar wel jpeg bestanden, png en pdf's. :?
Ik heb hem inderdaad ook ingescand en dan is het automatisch een PDF :)

Probeer inderdaad nog die naam en dien hem daarna nog een keer in. Ik zou ondertussen ook die mail sturen en vervolgens reageren op die automatische reply met FAQ's en supportpagina's. Dan wordt er wel door iemand naar gekeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Inception10 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:18:
[...]

Ik heb hem inderdaad ook ingescand en dan is het automatisch een PDF :)

Probeer inderdaad nog die naam en dien hem daarna nog een keer in. Ik zou ondertussen ook die mail sturen en vervolgens reageren op die automatische reply met FAQ's en supportpagina's. Dan wordt er wel door iemand naar gekeken ;)
Heb jij tevens ook twee 'accounts' onder Payments Info? Het is alweer een tijd geleden dat ik hier mee bezig ben geweest en Google maakt het er ook niet makkelijker op. De inkomsten zijn zichtbaar op de 2e pagina "YouTube Netherlands Euro", en vanuit daar heb ik ook altijd de betalingen gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/EL2ZhA9zAo5XMOABB8xpAryl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/Ny838AMv4M6EmYCTauYBE1QM.jpg

Onder "Adsense Netherlands" staan nog wat ontbrekende gegevens, maar ik weet niet eens zeker of deze combinatie wel klopt. Heb jij deze combinatie ook?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inception10
Snowwie schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:46:
[...]

Heb jij tevens ook twee 'accounts' onder Payments Info? Het is alweer een tijd geleden dat ik hier mee bezig ben geweest en Google maakt het er ook niet makkelijker op. De inkomsten zijn zichtbaar op de 2e pagina "YouTube Netherlands Euro", en vanuit daar heb ik ook altijd de betalingen gekregen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Onder "Adsense Netherlands" staan nog wat ontbrekende gegevens, maar ik weet niet eens zeker of deze combinatie wel klopt. Heb jij deze combinatie ook?
Ja, als het goed is heeft iedereen 2 accounts. Je AdSense account in het algemeen en je AdSense account voor YouTube. Je hoeft alleen de focus te leggen op die van YouTube. Daar krijg je uiteindelijk ook je uitbetalingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inception10
Snowwie schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:46:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Is er al witte rook? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik heb recentelijk wederom deze Tax Residency formulier weer opgestuurd, maar hij wordt nog steeds niet geaccepteerd. Ik kan echt niet duidelijk zien waar nu het probleem zit. Overigens de laatste versie die ik gestuurd had was een png bestand.

Daarna heb in settings mijn volledige voornaam veranderd in enkel de 1e letter van mijn naam, dit omdat dit ook als zodanig op de Tax Residency staat. Bijkomend probleem wat ik toen kreeg is dat mijn account tijdelijk werd 'suspended' todat ik kon aantonen dat ik daadwerkelijk de persoon in kwestie was. Dus een zo duidelijk mogelijke scan van mijn paspoort opgestuurd, die is gelukkig geaccepteerd en nu, op moment van schrijven, laatste strohalm, heb ik de pdf plugin voor Irfanview geïnstalleerd om van het document een pdf document te maken en nu maar hopen dat ze het accepteren. Deze tax residency die ik heb is de juiste, daar ligt het niet aan. Google Google, waarom toch zo lastig allemaal?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/PbNbqMz6P1zJ8ohrHtgUrKvO.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Snowwie op 10-04-2025 02:36 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inception10
Snowwie schreef op donderdag 10 april 2025 @ 02:19:
[...]

Ik heb recentelijk wederom deze Tax Residency formulier weer opgestuurd, maar hij wordt nog steeds niet geaccepteerd. Ik kan echt niet duidelijk zien waar nu het probleem zit. Overigens de laatste versie die ik gestuurd had was een png bestand.

Daarna heb in settings mijn volledige voornaam veranderd in enkel de 1e letter van mijn naam, dit omdat dit ook als zodanig op de Tax Residency staat. Bijkomend probleem wat ik toen kreeg is dat mijn account tijdelijk werd 'suspended' todat ik kon aantonen dat ik daadwerkelijk de persoon in kwestie was. Dus een zo duidelijk mogelijke scan van mijn paspoort opgestuurd, die is gelukkig geaccepteerd en nu, op moment van schrijven, laatste strohalm, heb ik de pdf plugin voor Irfanview geïnstalleerd om van het document een pdf document te maken en nu maar hopen dat ze het accepteren. Deze tax residency die ik heb is de juiste, daar ligt het niet aan. Google Google, waarom toch zo lastig allemaal?

[Afbeelding]
Heb je ondertussen ook al contact gezocht met een medewerker van Google? Zoals ik eerder had aangegeven heb ik dat toen ook gedaan en ik weet niet zeker of het effect had, maar het was wel een paar dagen daarna geaccepteerd.

Kan door vanuit AdSense een vraag te stellen via hier. Vul daar in wat het probleem is en dan krijg je een automatische mail met wat zij denken dat het antwoord is uit FAQ's. Onderaan die mail staat dan ergens iets van 'contact a google agent'.

Ik zou dit zeker proberen als je dit nog niet gedaan hebt. Misschien klikt er iemand daarna wel gewoon op een knop omdat het automatisch niet helemaal lekker loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
Inception10 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 11:33:
[...]

Heb je ondertussen ook al contact gezocht met een medewerker van Google? Zoals ik eerder had aangegeven heb ik dat toen ook gedaan en ik weet niet zeker of het effect had, maar het was wel een paar dagen daarna geaccepteerd.

Kan door vanuit AdSense een vraag te stellen via hier. Vul daar in wat het probleem is en dan krijg je een automatische mail met wat zij denken dat het antwoord is uit FAQ's. Onderaan die mail staat dan ergens iets van 'contact a google agent'.

Ik zou dit zeker proberen als je dit nog niet gedaan hebt. Misschien klikt er iemand daarna wel gewoon op een knop omdat het automatisch niet helemaal lekker loopt.
Nee, had ik nog niet gedaan, wist ook niet meer 100% zeker via welke weg. In ieder geval ook het PDF bestand is niet geaccepteerd. Dus de laatste strohalm is dan toch maar contact op te nemen en hopelijk iemand te kunnen bereiken.

Update:
Ik heb de stappen doorlopen, uiteindelijk bij contact kom ik niet verder dan het versturen van een email. Ik heb wederom een email gestuurd met de vraag waarom dit document niet wordt geaccepteerd. Het is een geldig document, het is niet 'blurry' of vaag, alle gegevens staan er op, handtekening van de bevoegde ambtenaar, etc. Het daaruit vloeiende emailtje bevat (onderaan) geen optie om contact te kunnen zoeken met een Google Agent. Dit is de reactie van Adsense:
adsense-support@google.com

You​

Dear Publisher,

Thanks for writing in, it looks like you’ve encountered an issue related to submitting your tax residency certificate.

Should your AdSense account be located outside the US, please make sure to carefully follow the steps outlined below:

Sign in to your AdSense account.
Click Payments, then Payments info.
Click Manage settings.
Scroll to "Payments profile" and click edit Edit next to the country you’re providing tax info for.
Click Manage tax info.
On this page you'll find a guide that helps you select the appropriate form for your tax situation.

Note: In order to find your completed tax information, you need to follow the same steps.
What is a tax residency certificate?

A tax residency certificate is a specific document that indicates the taxpayer's residency. A government issues such a certificate to prevent tax fraud resulting from the incorrect application of the provisions of international treaties on the avoidance of double taxation. You can use a TRC to show that you deserve to benefit from the application of double tax treaties, and to comply with local tax regulations.

Requirements for a tax residency certificate:

Is a government-issued document created for the purpose of validating tax residency.
If the TRC indicates a country related to a tax treaty, the treaty must pertain to the country.

What should I do if my tax residency certificate has been rejected?

Your tax information may be declined because the document you uploaded may have been:

Blurry or unclear
Expired or not a type we accept
Missing pages or information, such as a signature

If your information is declined, we will notify you in the Google payments center and by email. Make sure the documents you upload are clear, current, and complete.

Note: Reviews may take up to 7 business days.
What if I’m not the right person to submit tax information?

If you're not the right person to submit tax information, you can forward the email to the correct person within your organization to sign in. That person must have administrator access to the Google payments profile. They can then use the information provided in the email to submit tax information. To give the signatory administrator access to the payments profile, follow the steps to manage users in your payments profile.

Further instructions related to submitting your non-US tax information to Google are also available in this dedicated help center article. Publishers with an account located in the United States should refer to this article instead.

Additionally, please bear in mind that Google can't provide advice on tax issues. Reach out to your tax adviser to better understand your tax situation.

Should you require further assistance by a human support agent, simply respond to this email. Unless we receive a response, we will consider this case to be closed.

Best regards,

The AdSense Support Team
Ohhh wacht even, ik zie toch iets in dit email bericht dat ik over het hoofd gezien heb, het gedeelte dat zegt:

"Should you require further assistance by a human support agent, simply respond to this email. Unless we receive a response, we will consider this case to be closed."

Dat ga ik dan nu gelijk even doen.

[ Voor 65% gewijzigd door Snowwie op 10-04-2025 15:50 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Wederom een update, ik heb een reactie gekregen van een Google medewerker, hierin het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Hi Pxxxxx,

Thanks for writing in. 

After checking your account, I noticed that YouTube is your only active product.
For YouTube Tax Residency issue, I would encourage you to contact YouTube’s
Creator support instead. To get in touch with YouTube’s Creator support team,
click on the “Help” button on YouTube.com. Alternatively, please review your 
contact options.

I would also recommend familiarizing yourself with the resources below. 
Very often, they will enable you to resolve the problem on your own without 
waiting for a support agent to get back to you.

Making money on YouTube
    Understanding your YouTube earnings
    Account issues, strikes & appeals
    Steps to getting paid
    Dealing with invalid traffic on your videos
    Responding to enforcements

For an overview of how AdSense and YouTube work together to enable video
monetization, we recommend familiarizing yourself with the video below:

<video embed: https://www.youtube.com/watch?v=A3kgDi_IyAo&t=0s >

I appreciate your cooperation.

Best regards,
Stxxxxxx
The AdSense Support Team

Een beetje vreemd om contact te gaan zoeken met de "YouTube’s Creator support team", die zijn immers toch niet verantwoordelijk voor de financiële gang van zaken omtrent YouTube kanalen? Is dit niet juist datgene waarvoor ze "Google Adsense" hebben? @Inception10 Ook heb ik jou nergens iets zien typen over het benaderen van de YouTube’s Creator support team. Kun jij dit beamen? Zal ik contact met het support team van YouTube gaan zoeken?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inception10
Snowwie schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 19:12:
Wederom een update, ik heb een reactie gekregen van een Google medewerker, hierin het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Hi Pxxxxx,

Thanks for writing in. 

After checking your account, I noticed that YouTube is your only active product.
For YouTube Tax Residency issue, I would encourage you to contact YouTube’s
Creator support instead. To get in touch with YouTube’s Creator support team,
click on the “Help” button on YouTube.com. Alternatively, please review your 
contact options.

I would also recommend familiarizing yourself with the resources below. 
Very often, they will enable you to resolve the problem on your own without 
waiting for a support agent to get back to you.

Making money on YouTube
    Understanding your YouTube earnings
    Account issues, strikes & appeals
    Steps to getting paid
    Dealing with invalid traffic on your videos
    Responding to enforcements

For an overview of how AdSense and YouTube work together to enable video
monetization, we recommend familiarizing yourself with the video below:

<video embed: https://www.youtube.com/watch?v=A3kgDi_IyAo&t=0s >

I appreciate your cooperation.

Best regards,
Stxxxxxx
The AdSense Support Team

Een beetje vreemd om contact te gaan zoeken met de "YouTube’s Creator support team", die zijn immers toch niet verantwoordelijk voor de financiële gang van zaken omtrent YouTube kanalen? Is dit niet juist datgene waarvoor ze "Google Adsense" hebben? @Inception10 Ook heb ik jou nergens iets zien typen over het benaderen van de YouTube’s Creator support team. Kun jij dit beamen? Zal ik contact met het support team van YouTube gaan zoeken?
Vreemde mail inderdaad. Ik heb zelf niks te maken gehad met het YouTube's Creator support team. Alleen via AdSense heb ik het geregeld en contact gehad.

Ik zou gewoon terug mailen dat het niet bij YouTube ligt, maar dat jouw tax residency certificate bij Google AdSense telkens wordt afgekeurd. Je wilt weten wat de reden van afkeuring is zodat je het kan oplossen (of misschien dat zij het kunnen oplossen). Alleen Google AdSense kan dit, niet YouTube. YouTube zelf heeft niks met jouw belasting etc. te maken.
Pagina: 1