Ik zoek een vervanger voor mijn helaas afgelopen nacht overleden Denon DRA-N4 versterker. In principe heb ik een hele simpele setup; Twee Boston Acoustics A25 (150w, 8 ohm) speakers aangesloten op de versterker welke vervolgens optisch aangesloten is op de vaste PC en met de 3,5mm jack op de laptop. De wifi functionaliteiten van de versterker gebruik ik niet dus die hoeven ook niet aanwezig te zijn op een vervanger.
Mijn voornaamste eisen zijn:
- Compact van formaat
- Geluidkwaliteit overeenkomend met de Denon
- Een 2.0 of 2.1 versterker
- Voorkeur voor een optische aansluiting of eventueel via USB(-C)
- Geen gezoem of geruis op de speakers wanneer er geen muziek speelt en de versterker wel aanstaat
Qua budget zoek ik vooral de beste koop en bij voorkeur iets onder de 300 euro. Mijn overleden Denon koste toendertijd 270 euro en de opvolger (Denon RCDN-12) zit al op 599 euro. Aangezien ik al die extra functies niet gebruik is dat naar mijn idee zonde geld.
In mijn zoektocht naar een vervanger kwam ik al snel bij de klasse D versterkers uit. Dit zijn vrij goedkope compacte kastjes welke volgens sommige reviewers prima geluid leveren. Een eventuele opvolger zou bijvoorbeeld de S.M.S.L A50 PRO kunnen zijn. Nu heb ik in 2017 (voor ik deze Denon kocht) ook een weekje een SMSL SA - 98E gehad en deze had een constante zoem/ruis. Nu hoeft dat natuurlijk niet te betekenen dat alle klasse D versterkers dat hebben en dat goedkoop ook direct duurkoop is.
Iemand tips en/of ervaringen met versterkers die aan mijn eisen voldoen?
Mijn voornaamste eisen zijn:
- Compact van formaat
- Geluidkwaliteit overeenkomend met de Denon
- Een 2.0 of 2.1 versterker
- Voorkeur voor een optische aansluiting of eventueel via USB(-C)
- Geen gezoem of geruis op de speakers wanneer er geen muziek speelt en de versterker wel aanstaat
Qua budget zoek ik vooral de beste koop en bij voorkeur iets onder de 300 euro. Mijn overleden Denon koste toendertijd 270 euro en de opvolger (Denon RCDN-12) zit al op 599 euro. Aangezien ik al die extra functies niet gebruik is dat naar mijn idee zonde geld.
In mijn zoektocht naar een vervanger kwam ik al snel bij de klasse D versterkers uit. Dit zijn vrij goedkope compacte kastjes welke volgens sommige reviewers prima geluid leveren. Een eventuele opvolger zou bijvoorbeeld de S.M.S.L A50 PRO kunnen zijn. Nu heb ik in 2017 (voor ik deze Denon kocht) ook een weekje een SMSL SA - 98E gehad en deze had een constante zoem/ruis. Nu hoeft dat natuurlijk niet te betekenen dat alle klasse D versterkers dat hebben en dat goedkoop ook direct duurkoop is.
Iemand tips en/of ervaringen met versterkers die aan mijn eisen voldoen?