Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-06 15:13
Ik zoek een vervanger voor mijn helaas afgelopen nacht overleden Denon DRA-N4 versterker. In principe heb ik een hele simpele setup; Twee Boston Acoustics A25 (150w, 8 ohm) speakers aangesloten op de versterker welke vervolgens optisch aangesloten is op de vaste PC en met de 3,5mm jack op de laptop. De wifi functionaliteiten van de versterker gebruik ik niet dus die hoeven ook niet aanwezig te zijn op een vervanger.

Mijn voornaamste eisen zijn:

- Compact van formaat
- Geluidkwaliteit overeenkomend met de Denon
- Een 2.0 of 2.1 versterker
- Voorkeur voor een optische aansluiting of eventueel via USB(-C)
- Geen gezoem of geruis op de speakers wanneer er geen muziek speelt en de versterker wel aanstaat

Qua budget zoek ik vooral de beste koop en bij voorkeur iets onder de 300 euro. Mijn overleden Denon koste toendertijd 270 euro en de opvolger (Denon RCDN-12) zit al op 599 euro. Aangezien ik al die extra functies niet gebruik is dat naar mijn idee zonde geld.

In mijn zoektocht naar een vervanger kwam ik al snel bij de klasse D versterkers uit. Dit zijn vrij goedkope compacte kastjes welke volgens sommige reviewers prima geluid leveren. Een eventuele opvolger zou bijvoorbeeld de S.M.S.L A50 PRO kunnen zijn. Nu heb ik in 2017 (voor ik deze Denon kocht) ook een weekje een SMSL SA - 98E gehad en deze had een constante zoem/ruis. Nu hoeft dat natuurlijk niet te betekenen dat alle klasse D versterkers dat hebben en dat goedkoop ook direct duurkoop is.

Iemand tips en/of ervaringen met versterkers die aan mijn eisen voldoen?

Beste antwoord (via Vinze op 24-10-2024 18:49)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06 08:41
Argon Audio SA1. Compacte Klasse D versterker met veel opties voor (ik denk) een nette prijs van € 329 nieuw. Komt ook wel regelmatig voorbij op marktplaats tegen een zachter prijsje (€ 225 - € 250). De Argon heeft een pre-out voor een subwoofer, iets wat die SMSL niet heeft (alleen passief).

[ Voor 33% gewijzigd door Hulleman op 16-10-2024 15:03 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Argon Audio SA1. Compacte Klasse D versterker met veel opties voor (ik denk) een nette prijs van € 329 nieuw. Komt ook wel regelmatig voorbij op marktplaats tegen een zachter prijsje (€ 225 - € 250). De Argon heeft een pre-out voor een subwoofer, iets wat die SMSL niet heeft (alleen passief).

[ Voor 33% gewijzigd door Hulleman op 16-10-2024 15:03 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Een subwoofer heb ik niet dus die aansluiting zal ik ook niet missen. :) Die Argon SA1 ziet eruit als een mooi (kwaliteits-) apparaat, ik ga even wat reviews opzoeken. 3 tientjes over het budget is ook geen ramp. Thanks voor de suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Vinze schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:03:
Een subwoofer heb ik niet dus die aansluiting zal ik ook niet missen. :) Die Argon SA1 ziet eruit als een mooi (kwaliteits-) apparaat, ik ga even wat reviews opzoeken. 3 tientjes over het budget is ook geen ramp. Thanks voor de suggestie.
Graag gedaan. Dan heb je in ieder geval de optie om er een subwoofer aan te hangen. Ik heb de BA A25 speakers zelf ook. Klinken voor het geld heel goed en met een subwoofer klinkt het allemaal nog beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Ja het zijn fantastische speakers, nooit een seconde spijt van gehad! Als ik ze in de woonkamer had staan dan was een subwoofer een mooie toevoeging geweest, maar in mijn kleine thuiskantoor is een losse sub overkill. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je moet met die Ceol systemen even goed kijken. Je hebt ze namelijk met en zonder speakers :)
De Ceol N10 zit rond de 390. Dan heb je ook de opvolger te pakken van wat je had. Prima combi :)
Bij Marantz heb je een vergelijkbare situatie.

En je huidige is 10 jaar oud. Inmiddels zijn prijzen behoorlijk omhoog gegaan. Dus 390 is vrij vergelijkbaar imho.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:03
Vinze schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:03:
Is de Marantz HD AMP1 niets voor jou? Het is een klasse-D versterker.
Op de Marantz site: https://www.marantz.com/e..._Tv4dRa8P4SJ28WKKpVpgNzBv
De versterker wordt niet meer gemaakt, maar kostte 1199 euro bij Hifi Klubben https://www.hifiklubben.n...-versterker/marahdamp1bk/
Tweedehands wordt de versterker op Marktplaats aangeboden https://www.marktplaats.n...63598033-marantz-hd-amp-1 voor 350 euro.

Btw ik heb de Marantz HD AMP1 en ben er zeer tevreden over.

[ Voor 9% gewijzigd door Xfile op 20-10-2024 08:58 ]

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Ik ben inmiddels voor de Argos Audio SA1 MK2 gegaan, komt als het goed is één deze dagen binnen. Had ook nog de WiiM AMP gevonden maar die kwam me toch iets te veel over als een te dure Chinese kloon met teveel (voor mij) onnodige functies.

Nu heb ik een nieuwer model Denon ook nog overwogen maar las in de nodige reviews dat ze (ook op laag volume) nogal warm kunnen worden. Wellicht is m'n oude daardoor gesneuveld. M'n voorkeur ging dus niet direct naar weer een Denon.

De Marantz HD AMP1 had ik nog niet gevonden maar ziet er ook goed uit. Mocht de SA1 niet bevallen is dat misschien eentje om naar opzoek te gaan :)
Pagina: 1