App overzetten van iPhone naar nieuwe iPhone niet in store

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleutel12
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 16-10-2024
Heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem?

Ik heb een nieuwe iphone gekocht. Nu staat op mijn oude iphone een app die ik veel gebruik voor IP camera en erg fijn werkt een fijnere app is er niet.
Nu is het zo dat deze op mijn oude telefoon gewoon werkt maar op de nieuwe telefoon niet meer geïnstalleerd wordt vanuit de appstore omdat de app er niet mee instaat.

Is er een mogelijkheid om de app van mijn oude telefoon rechtstreeks over te zetten op de nieuwe telefoon?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:04

BCC

Ja kan hem normaliter vinden in je purchases en hem dan downloaden op je nieuwe telefoon.

[ Voor 14% gewijzigd door BCC op 16-10-2024 13:51 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleutel12
Klopt, maar dat doet die niet meer omdat de app helemaal uit de store is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC

BCC

Dat maakt niet uit. Op de nieuwe telefoon Appstore, Je eigen User Icon, Purchase History, en dan zoeken naar de app.

[ Voor 6% gewijzigd door BCC op 16-10-2024 14:03 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleutel12
Ook als het een gratis app is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Just. Do. It.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:45
BCC schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:03:
Dat maakt niet uit. Op de nieuwe telefoon Appstore, Je eigen User Icon, Purchase History, en dan zoeken naar de app.
Nee hoor, lang niet alles kun je downloaden als het echt verdwenen is :)

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleutel12
Kan het ook niet vinden inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10:52

mv1

Ik denk dat je dan toch echt op zoek moet gaan naar een andere app. Als ie eenmaal niet meer in de App Store zit, is het niet meer te installeren.

Kijk maar bijvoorbeeld naar toen Flappy Bird uit de App Store werd gehaald door de developer. Niemand kon meer downloaden en marktplaats stond vol met iPhones die Flappy Bird nog geïnstalleerd hadden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

SgtElPotato schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:10:
[...]

Nee hoor, lang niet alles kun je downloaden als het echt verdwenen is :)
Ik kan nog spullen downloaden van 2008 🤷 YMMV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-06 00:28
Kun je niet gewoon een backup installeren op je nieuwe telefoon inclusief alle apps?

Welke app gaat het om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleutel12
Is het niet van de oude telefoon af te halen en over te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8bt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:12

8bt

sleutel12 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:28:
Met een iCloud backup is dit niet mogelijk, maar volgens mij moet dit met een lokale (computer) backup wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
BCC schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:26:
[...]

Ik kan nog spullen downloaden van 2008 🤷 YMMV
Ja klopt ik ook. Maar als voorbeeld de 3 voor 12 Luiserpaal app kan ik niet meer downloaden ook al staat ie in mijn geschiedenis, en zo zijn er wel meer :)

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
8bt schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:34:
[...]
Met een iCloud backup is dit niet mogelijk, maar volgens mij moet dit met een lokale (computer) backup wel werken.
Ja volgens mij als je een ecrypted backup maakt via de Apple Devices app en weer terug zet op de nieuwe telefoon blijven die apps inderdaad bewaard.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik weet niet hoe het is op iOS, maar is er niet een manier om het filesystem in te gaan en de Apple-equivalent van de APK te halen uit de OS store, en hem zo te sideloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
sleutel12 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:49:
Heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem?

Ik heb een nieuwe iphone gekocht. Nu staat op mijn oude iphone een app die ik veel gebruik voor IP camera en erg fijn werkt een fijnere app is er niet.
Nu is het zo dat deze op mijn oude telefoon gewoon werkt maar op de nieuwe telefoon niet meer geïnstalleerd wordt vanuit de appstore omdat de app er niet mee instaat.

Is er een mogelijkheid om de app van mijn oude telefoon rechtstreeks over te zetten op de nieuwe telefoon?
Ik heb bij de overstap van de 15 Pro naar 16 Pro gekozen voor een versleutelde back-up via mijn mac.
Dit omdat ik nog een Flitsmeister versie gebruik van voor dat Carplay in een abonnement is gegaan.

Die oude app versie staat nu ook weer op mijn 16 Pro dus ik verwacht dat dit voor jou ook een oplossing gaat zijn.
sleutel12 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:28:
Nee.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 16-10-2024 15:22 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 10:23
Je kan met de (betaalde) software iMazing het .ipa bestand van de app veiligstellen en overzetten naar je nieuwe iPhone.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@sleutel12 Hoe heb je de nieuwe telefoon geïnstalleerd dan? Als jij die gewoon naast elkaar hebt gehouden zou hij alles gewoon 1 op 1 moeten overzetten.

Anders de nieuwe telefoon even terugzetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw doen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Greatsword schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:11:
@sleutel12 Hoe heb je de nieuwe telefoon geïnstalleerd dan? Als jij die gewoon naast elkaar hebt gehouden zou hij alles gewoon 1 op 1 moeten overzetten.

Anders de nieuwe telefoon even terugzetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw doen.
Dat zal hij gedaan hebben (ik ook) maar dit zet je data over, de apps worden daarna opnieuw gedownload uit de store. Heb hetzelfde met 2 apps die niet meer in de store staan. Via backup en restore via iTunes zou het moeten lukken maar ben inmiddels alweer even verder dus staat er al data op m’n nieuwe telefoon die ik zou missen bij een iTunes restore.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:08
Je hebt ook nog het probleem dat de app mogelijk niet kan starten als iOS nieuwer is dan waar de app voor is gemaakt. Dat heb ik helaas bij enkele apps gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:52
crack_en_hack schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:45:
Je kan met de (betaalde) software iMazing het .ipa bestand van de app veiligstellen en overzetten naar je nieuwe iPhone.
Dit is sowieso wel een aanrader voor het beheer van iPhones/iPads.
Bedankt voor de tip. d:)b
Pagina: 1