Dakpan bedekt of weggewaaid?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:31
Het viel mij op dat er op een dakpan op de nok van het dak een papier lijkt te zitten. Ik kan me niet voorstellen dat het er toevallig is opgewaaid en blijven zitten. Is er wellicht een dakpan afgewaaid? Daar lijkt het niet op.

Ziet er wellicht iemand van jullie wat hier aan de hand is en of ik er iets mee moet?

Foto van de voor en achterzijde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vlL5zytNy-U_Yu9VKXOx4sHtetY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gBpcuVI7lXXk1Gl1BmUo9OoU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/He8C0l_FxE1s-EWxwnx0ZdF8Rs0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vW0hwyxkVJnsv0SXZnBIPwZz.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Er zit overduidelijk geen nokpan meer, maar een stuk lood. Ik zou dit vervangen, maar kan in principe geen kwaad als tijdelijke oplossing.

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:14
was dit al langer zo?
Ziet er uit of iemand anders een kappotte nokvorst heeft gerepareerd met een stuk lood.
Dit is er niet vanzelf zo komen opwaaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dat is er bewust opgezet, dat oogt als een stuk lood.

Mocht je het ooit in je handen hebben snap je wel dat het niet vanzelf erop gewaaid is.

Ik ben misschien scheel maar het oogt alsof dat stuk net een afwijkende maat heeft. Dan hebben ze i.p.v. een nokpan gekozen om het stuk af te werken met lood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kunt ook een ladder pakken en zelf even kijken wat er exact aan de hand is? Ik zou zeggen dat de dakpan weg is, een papier dat daar op die plek zo precies blijft "plakken" is onwaarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Toevallig sinds het plaatsen van die zonnepanelen?

Daar sneuvelen ook vaak de nodige pannen bij.
Door het bevestigen en afhankelijk hoe lomp de plaatsers zijn.
Een nokpan kan als steun gebruikt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Zoals @3dmazter al zegt... ziet eruit als een reparatie, men kon denk ik die nokpan niet zomaar los krijgen oid, zal wel in de kosten zijn gelopen oid. Kan overigens prima zo hoor, alleen wel heul erg slordig gedaan.

Ik durf er overigens bijna geld op te leggen dat er vroegah iets op die plek heeft gezeten, een lucht/rook/gasafvoer... of iemand die daar iets van een antenne door het dak had steken.

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 16-10-2024 13:22 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:52
Onderhoud aan je dakkapel en kozijnen is eerder nodig trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
TwiSteD1 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:17:
Ik onthield mij er van om er iets over te zeggen... wss voor wat er te zien is op de foto is het meeste nog wel te doen als je er snel bij bent, maar onderaan dat linker raam zit de rot denk ik al in of het zit misschien nog net voor het omslag punt. Snel bij zijn @LeBrun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:31
Dank voor het meedenken allemaal! We wonen hier pas een jaar, dus ik heb helaas geen idee hoe lang het er zit en wat er voorheen heeft opgezeten. Geen gek idee dat het ooit een radio antenne of afvoer heeft gezeten.
Ik ga eens kijken of ik nog zo'n nokvorst heb liggen en of die zou passen.
TwiSteD1 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:17:
Dat is inderdaad zo. Die boeidelen wil ik vervangen door kunsstof, en de kozijnen ook. Het bitumen dak heeft bij hevige regen ook al eens gelekt.
Pagina: 1