Monitor: iiyama ProLite XCB3494WQSN-B5
Alleen als ik mijn scherm op "HDR" mode zet zijn de kleuren enigszins normaal. Normaal = zoals ze ook op mijn laptop zelf en op een kleiner (veel goedkoper) beeldscherm te zien zijn.
In HDR mode is de schermhelderheid echter _bijzonder_ hoog (en niet instelbaar).
:strip_exif()/f/image/JM61vgyCtQEzb0utD2pWlNB1.jpg?f=fotoalbum_large)
Het beeld ziet er 'flets' uit, net alsof het contrast veel te laag staat.
:strip_exif()/f/image/oJ4Q2Ls92GNzdP2M5MzKEmKI.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is HDR, waar de kleuren net zo zijn als op de laptop zelf, mijn telefoon, iPad en een kleinere monitor.
Laptop & settings
MacBook Air M2, USB-C kabel naar monitor
Mirrored display, optimise for PL3494WQ, 60 Hz
Getest
Een grote combinatie van alle monitor instellingen kom te kijken of de kleuren en contrast normaal te krijgen zijn in non-HDR mode.
Heeft iemand een idee hoe ik non-HDR er normaal uit zou kunnen laten zien? (alleen duidelijk minder fel)
Alleen als ik mijn scherm op "HDR" mode zet zijn de kleuren enigszins normaal. Normaal = zoals ze ook op mijn laptop zelf en op een kleiner (veel goedkoper) beeldscherm te zien zijn.
In HDR mode is de schermhelderheid echter _bijzonder_ hoog (en niet instelbaar).
:strip_exif()/f/image/JM61vgyCtQEzb0utD2pWlNB1.jpg?f=fotoalbum_large)
Het beeld ziet er 'flets' uit, net alsof het contrast veel te laag staat.
:strip_exif()/f/image/oJ4Q2Ls92GNzdP2M5MzKEmKI.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is HDR, waar de kleuren net zo zijn als op de laptop zelf, mijn telefoon, iPad en een kleinere monitor.
Laptop & settings
MacBook Air M2, USB-C kabel naar monitor
Mirrored display, optimise for PL3494WQ, 60 Hz
Getest
Een grote combinatie van alle monitor instellingen kom te kijken of de kleuren en contrast normaal te krijgen zijn in non-HDR mode.
Heeft iemand een idee hoe ik non-HDR er normaal uit zou kunnen laten zien? (alleen duidelijk minder fel)