Vouwgordijnen mechanisme

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuringTest123
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 19-09 08:41
Beste Tweakers en klussers, ik ben op zoek naar hulp met de identificatie van een soort vouwgordijnen mechanisme.
Het betreft vouwgordijnen (of plissé) aan een metalen baar die wordt aangedreven met een plastiek mechanisme met daarin 2 schroeven. Eén daarvan is beschadigd en zou ik willen vervangen, maar ik slaag er niet in om de juiste zoektermen te vinden. Ik vermoed dat dit een verouderd type is, geen informatie beschikbaar waar dit werd gekocht. Ik zoek dus in eerste plaats de benaming van dit type mechanisme of een naam van een merk dat dit soort vouwgordijn ophanging verkoopt / verkocht.
Zie fotos.

Alvast heel veel dank als iemand een idee heeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-uOvfAqYfZbV8Gco-OJCV3lmc38=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P6OBWCPUG0ssOe2CTEse4nWp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/agVwdRuyJTe6AkISIgE8TH7t7WY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IVdx5Dhgf26Tk0G1Qq41IA1C.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door TuringTest123 op 16-10-2024 12:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat is een worm gear
Wikipedia: Wormwiel
Knap als je daar een passende voor vindt.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuringTest123
Juup schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:11:
Dat is een worm gear
Wikipedia: Wormwiel
Knap als je daar een passende voor vindt.
Dank Juub voor de benaming van het wormwiel!

Desondanks geraak ik niet verder met de identificatie van het type / merk van de rolgordijnen, dus enig ander advies blijft welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Ik zou het onderdeel meenemen naar een winkel waar ze dat soort gordijnen maken. Bijvoorbeeld jaloezieën fabriek zuid (Rotterdam zuid) en hier bij de service afdeling naar binnen lopen.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuringTest123
update: het betreft hier "Acrimo kettinghuis voor Multivolant klittenbandrail in combinatie met 4-kante aandrijfstang en Acrimo bandhuis. Werd veel toegepast in de jaren '90 en vervangt dezelfde kettinghuizen van het merk SilentGliss. EAN 8720053589117 "

Zo te zien was dit te koop online via een winkel in Nederland, maar niet langer in voorraad.

Is er iemand die nog weet heeft van winkels of andere kanalen waar dit te koop kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:21
Kan je niet het hele mechanisme vervangen ipv alleen het wormwiel. Anders zou ik kijken of iemand dit kan 3d printen voor je, maar ik weet niet of dat mogelijk is.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuringTest123
Saint2Saint schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:00:
Kan je niet het hele mechanisme vervangen ipv alleen het wormwiel. Anders zou ik kijken of iemand dit kan 3d printen voor je, maar ik weet niet of dat mogelijk is.
Ook het volledige onderdeel kan ik niet te koop vinden.

Maar bedankt voor het idee om te 3D printen, had ik niet aan gedacht en zou misschien wel oplossing kunnen zijn. Ik ken iemand die een goede printer heeft staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDRFB
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 14-09 20:00
Benieuwd naar de finale oplossing aangezien ik hetzelfde probleem heb.
De onderdelen lijken niet meer verkrijgbaar.
Ik overweeg om optreksysteem te vervangendoor nieuw model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuringTest123
TDRFB schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:00:
Benieuwd naar de finale oplossing aangezien ik hetzelfde probleem heb.
De onderdelen lijken niet meer verkrijgbaar.
Ik overweeg om optreksysteem te vervangendoor nieuw model.
Inderdaad, Acrimo kettingbediening is nergens meer te kopen.
Voorlopig gebruik ik 2 lussen aan de uiteindes om het gordijn manueel in op te hangen.
Moest ik eigenaar zijn van het huis, zou ik ook een ander (vouw)gordijn kopen.
Pagina: 1