muisjes in isolatie :(

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik heb een flink stuk aan buitenisolatie.
Jaren lang nooit een issue, maar deze herfst hebben enkele muisjes besloten zich daar in te nestelen. Ze moeten ergens een (stoot)voeg hebben gevonden die net groot genoeg was om achter de isolatiedrager (goot) langs te kunnen en zich een weg te banen tot een warm holletje.

Ik heb lokdoosjes gekocht met pasta. Ik zie wel dat er een klein beetje van is gevreten, maar we zijn nu 6 dagen verder zonder resultaat. (Dat is: ik hoor ze nog af en toe)

Wat werkt wel?
Of is het tijd de ongediertebestrijder in te schakelen?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Luie varkens :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jmd8T9DcG5GQh9NGjVHJca7F15M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZNoPKCJieweNTr3gQgGeyclI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GarmJBUAlGvi737_yzSdxQtPMl8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Upm0GgGqAoSKrxj57fe8e5j6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Wat werkt is lokdoosje , maar die moet 2 weken staan.
Anders wat korreltjes die giftig zijn , maar dan moet je de poezen binnen houden - en de muis terug vinden voor de poezen buiten mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
99ruud99 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:50:
Wat werkt is lokdoosje , maar die moet 2 weken staan.
Anders wat korreltjes die giftig zijn , maar dan moet je de poezen binnen houden - en de muis terug vinden voor de poezen buiten mogen.
OK dus geduld hebben?
OF, moet ik er een zelfde lokdoosje naast zetten en dan met korrels ipv pasta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Heb ook wel eens last van muizen gehad. Heb destijds een bedrijf laten komen, als ik het goed heb mogen zij wat sterker gif gebruiken. Het huis-tuin-keuken spul noemden ze voer ipv gif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Wel uitkijken wat je gebruikt als je het zelf gaat doen, veel mag tegenwoordig niet meer als particulier waar het gaat om gif en andere producten om ongedierte te bestrijden zoals plakmatten etc... terwijl je het wel gewoon kan kopen.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Muizen hebben doorgaans maar een gat nodig met de dikte van een potlood. (6mm)
Die ga je eigenlijk nooit tegenhouden

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11-05 20:25
Ik zou een expert bellen voor de bestrijding (sterker en gerichter gif) en daarna zorgen dat je stootvoegen niet meer toegankelijk zijn voor ongedierte. Als je isolatie geen ventilatie meer vereist kan je ze dichtmaken met wat cement, en anders zogenaamde Bijenbekjes erin:

Afbeeldingslocatie: https://www.bouwcheap.nl//Files/6/87000/87949/ProductPhotos/620/308526107.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Drardollan op 16-10-2024 11:13 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
GarBaGe schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:11:
Muizen hebben doorgaans maar een gat nodig met de dikte van een potlood. (6mm)
Die ga je eigenlijk nooit tegenhouden
Met zogenaamde Bijenbekjes is het geen enkel probleem om muizen (en ander ongedierte) uit je spouw te houden hoor. Kost amper wat, je klikt ze er zo in en het probleem is opgelost voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:31
je hebt het over buitenisolatie maar op de foto is een spouwmuur? zitten ze in de spouw?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Dubbel

[ Voor 100% gewijzigd door Drardollan op 16-10-2024 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
No Hands schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:14:
je hebt het over buitenisolatie maar op de foto is een spouwmuur? zitten ze in de spouw?
ik heb mijn muur niet gepost :+

Gezien mijn muren bestaan uit 'vanalles', en verschillende soort bouwstenen, delen wel en delen geen spouw hebben, hebben we dus rondom alles voorzien van buitenisolatie.
Dat 'leunt' op een soort van metalen goot aan het buitenblad.
Maar er zitten natuurlijk veel voegen op 22m lengte. Ergens zijn ze binnengekomen.

Muizen uitroeien en alles dichtzetten daarna lijkt me nu wel een strak plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:31
paQ schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:38:
[...]

ik heb mijn muur niet gepost :+

Gezien mijn muren bestaan uit 'vanalles', en verschillende soort bouwstenen, delen wel en delen geen spouw hebben, hebben we dus rondom alles voorzien van buitenisolatie.
Dat 'leunt' op een soort van metalen goot aan het buitenblad.
Maar er zitten natuurlijk veel voegen op 22m lengte. Ergens zijn ze binnengekomen.

Muizen uitroeien en alles dichtzetten daarna lijkt me nu wel een strak plan.
Sokkelprofiel is de term die je zoekt :)

Maar met veel verschillende delen en overgangen is een gaatje al snel gevonden ja als muis. Alles nalopen en afdichten wordt je enige oplossing. En als ze er dan nog inzitten mummificeren ze wel in het gatje waar ze klem zitten.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:47
Muizen en lokdozen werkt als volgt:

de muis eet een beetje van de pasta. Dit om te testen of deze er ziek van wordt. Dat hebben ze door de evolutie zo geleerd, omdat voorzichtige muizen overleefden en zich voort konden planten.

Worden ze niet ziek, dan eten ze er na enkele dagen een hoeveelheid van die ze wel kan doden. Door de vertragende anti ziekmaak werking voor het eerste testen, zit er als ze de lethale dosis eten ook een vertraging in.

Eens per jaar komt er bij ons een muis als de buren (kleine kinderen en huisdieren) 2 weken op vakantie zijn.De muizen krijgen dan blijkbaar honger en gaan zwerven. Meestal werkt een gewone antieke of moderne kunststof val. Bij niet in de val lopen, kopen we een setje nieuwe en na 3 tot 4 dagen argwaan zitten ze er alsnog in.

Als dat niets doet, gebruiken we van die rode giftige mais achtige korrels BINNEN. Eerst eten ze een klein beetje. Enkele dagen later is het hele bakje dan opeens leeg. En dan is het snel klaar.

Dus 1: heb geduld
2: gebruik meerdere methodes. De antieke valletjes met pindakaas werken vaak het snelst en heb beste zonder gif. Alleen moeten buitenvogeld etc er niet in kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Wij hadden vorig jaar ook 2 muizen in huis. Ik heb toen zelf 2 "ouderwetse" kunststof vallen gekocht met pindakaas, maar dit had na een paar dagen niet het gewenste effect. Naar nu blijkt omdat ik ze niet goed geplaatst had.

Ik heb een ongediertebestrijder ingeschakeld en deze heeft ook sterker gif geplaatst wat je als consument volgens mij niet kan en mag gebruiken. Het was een blauwe substantie die hij met een kitspuit aanbracht op diverse kartonnetjes in het huis, de kruipruimte en in de schuur. Ook heeft hij, vergelijkbaar met de bijenbekjes, gaasjes van ijzerdraad in de stootvoegen geplaatst ter preventie.

Ook dit leek weinig effect te hebben. Ik heb toen na wat lezen en speurwerk (routes muizen achterhalen) de vallen op looproutes vlak langs muren geplaatst (ze lopen vrijwel altijd langs muren e.d.) en de volgende ochtend trof ik er meteen 1 in die val aan. De ander vonden we later met blauwe uitwerpselen in een kast.

Ik durf alleen niet te zeggen hoe de route naar je isolatie is :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:02
Ik woon in een buitengebied, waar meer ongedierte zit. Dus heb in de tuin een CO2 val staan tegen ratten. Vorige week kwam ik opeens muizenpoep tegen in huis, dus heb ik die val binnengezet, 2 muizen daarmee gevangen. Probleem is dat ze inderdaad weinig ruimte nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anastanax
  • Registratie: April 2024
  • Nu online
Zoals @Denman zegt : muizen lopen langs de muren (ze proberen altijd met hun snorharen contact te houden met een muur).
Ik woon naast een natuurgebied, en als het kouder wordt (nu dus) komen de muizen naar binnen op zoek naar warmere plekjes.
Ik heb al gewerkt met klassieke (kunststof) vallen (van die dingen die dichtklappen als ze aan het aas zitten), met van die fuiken om ze levend te vangen, en met gif.
Alles werkt.
De eerste "fuik" type vallen om ze levend te vangen waren wel van slecht kwaliteit, we merkten dat het aas verdween, maar geen muis erin. Het gaas bleek te groot, en ze konden er gewoon in en uit.
Een nieuwere (duurdere) versie met fijner gaas werkte wel (ooit 2 in dezelfde nacht in één fuik).
De klapvallen plaatste ik langs de muur met een stukje snickers erin (ving ik vrij regelmatig eentje mee).
De fuikvallen plaatste ik naast de bakken met hondenvoer met een hondenkorrel erin (mijn vrouw weigerde deze initieel te gebruiken omwille van redenen, en plaatste de zakken voer ernaast, een feest voor die beesten, het voer staat in de kelder, waar ze moeilijk buiten te houden zijn).
Ook dat werkte prima.
Gif heb ik ooit gebruikt op een bijzoldertje. Ben er zo gek niet op omdat we huisdieren hebben. Maar ook dat werkte (verschillende uitgedroogde muizen gevonden).

Wat uiteindelijk het best werkte (toen ze echt in huis binnen geraakt waren) was kijken langs waar ze binnenkwamen, en dat afdichten. Zolang ik daar niet achter gekomen was ving ik regelmatig muizen af (soms had ik dagen na elkaar telkens een muis in de val). Eens het gat gevonden en gedicht was het gedaan (ze hadden geen nest binnen, het waren huisspitsmuizen, die nesten niet in het huis zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Ze zitten niet binnen, en dat gaat bijna zeker ook niet gebeuren. Met de verbouwing is alles grondig gedicht.
Het muisje / muisjes zit (duidelijk hoorbaar, want het dikke pak isolatie werkt als een soort klankkast als je het aanraakt) in de isolatie als het ware, op die goot. Ik hoor hem duidelijk lopen , en soms knagen :( , op maaiveldniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

In een vorige woning had mijn buurvrouw 2 katten. En last van muizen die het kattenvoer opvraten.
Ik had nergens last van, want blijkbaar stond er genoeg kattenvoer voor de muizen zodat ze niet bij mij op zoek hoefden naar voedsel :+

Maar ik heb in een ander huis wel goede resultaten gehad met korrels. Zakjes waren helemaal leeggevreten (vonden we terug toen we gingen verhuizen), maar de muizen hebben we niet meer gezien, en ook hun uitwerpselen niet meer.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:39

buz

Denk er alsjeblieft om dat als je muizen vergiftigt, je luie varkens die muizen misschien te pakken krijgen en dan zelf ernstig ziek kunnen worden!!!

Bron: https://www.dierenarts.nl...aarlijk-voor-hond-en-kat/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
buz schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:54:
Denk er alsjeblieft om dat als je muizen vergiftigt, je luie varkens die muizen misschien te pakken krijgen en dan zelf ernstig ziek kunnen worden!!!

Bron: https://www.dierenarts.nl...aarlijk-voor-hond-en-kat/
Was ik van op de hoogte.
Maar mijn luie varkens vingen normaliter elke dag wel een muisje, en die lag dan gewoon op de deurmat. heel soms zonder kop :S
Maar dat gebeurt al weken niet meer. Geen zin meer ofzo.

Ze vreten ze niet op eigenlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
ha! })

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rlcnf51xMpLshirlvHMAYapc5Ts=/x800/filters:strip_exif()/f/image/91wplDPZLli9FREfdLVoJWOa.png?f=fotoalbum_large

Geen idee nog of dat DE muis is...

Hij is ook nog net niet geïrriteerd :|
Zo van: zucht.... was het deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-05 17:33

Barrycade

Through the...

1 down, hopelijk niet meer te gaan, want lijkt me een kleintje. Dus dan hebben ze al voor vervanging gezorgd.

Gif zou ik dus niet aan beginnen, dan ben je je lopende muizenvallen kwijt, los dat je helemaal geen gif als particulier mag toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
ik hoor al 2 dagen niets door mijn isolatie trippelen *D

Sja... of het nou dankzij Louis is, of het doosje... :?

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 19-10-2024 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightgold
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-05 11:50
Muizenvallen met pindakaas, met latex handschoenen aanbrengen zodat er geen geur op de val komt. Als je hun looproute denkt te weten, zet de val dan daar.
Weken met getippel op zolder gezeten en gif rond gelegd zonder succes. Toen deze manier gebruikt en de eerste dag al prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:39

buz

paQ schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:00:
ha! })

[Afbeelding]

Geen idee nog of dat DE muis is...

Hij is ook nog net niet geïrriteerd :|
Zo van: zucht.... was het deze?