Ik ben een magazine aan het vormgeven in Indesign. Als ik deze wil exporteren als PDF krijg ik de foutmelding "Kan het PDF-bestand niet exporteren." Daarnaast krijg ik een foutmelding over een lettertype dat in kan worden ingesloten vanwege licentiebeperkingen. Ik vermoed dat dit iets met elkaar te maken heeft. Maar hoe krijg ik dit opgelost?
Vraag
Alle reacties
Workaround in een Windows 10/11 machine: Je moet deze afdrukken > Microsoft to PDF
Licentieprobleem met lettertypes zegt mij 123 niet veel
Land van het eeuwige vuur
Gaat dat niet met "Opslaan als" en dan PDF?
Vroeger ook nooit begrepen wat het verschil was tussen opslaan en exporteren.
Dan krijg ik een heel raar document met afloop die niet klopt en ik kan er geen spreads van maken.. Daarnaast worden de letters erg pixelig.Noob_Saibot schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:07:
Workaround in een Windows 10/11 machine: Je moet deze afdrukken > Microsoft to PDF
Nee dat kan volgens mij alleen in Illustrator..KnoxNL schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:07:
Gaat dat niet met "Opslaan als" en dan PDF?
Exporteren krijg je allemaal mooie dingen mee voor bij de drukker die je bij printen niet hebt - maar indesign heeft ergens zo’n document preflight check - daar moet instaan wat er mis is en waarom. Ik gok dat je een bepaald font moet vervangen of even moet converteren naar curves
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Heb je met het exporteren al geprobeerd om een ander lettertype te gebruiken, die deze licentiebeperking niet heeft? En zoals hierboven gezegd, de preflight check zou precies moeten aangeven of er dingen mis zijn.
[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 16-10-2024 09:29 ]
Dit kan je uitsluiten door tijdelijk overal een ander lettertype te gebruiken, puur als test.Jette1234 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:05:
Ik vermoed dat dit iets met elkaar te maken heeft. Maar hoe krijg ik dit opgelost?
Daarnaast heb je geprobeerd de tekst omtezetten naar paden?
Biedt dit nog een uitkomst?Jette1234 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:25:
[...]
Dan krijg ik een heel raar document met afloop die niet klopt en ik kan er geen spreads van maken.. Daarnaast worden de letters erg pixelig.
https://helpx.adobe.com/i...unable-to-export-pdf.html
Als ik contouren maken van de letters werkt het inderdaad wel. Alleen niet zo handig om dit steeds tussendoor te doen als ik nieuwe versie wil laten zien. Maar ik zie eigenlijk geen andere optie.Christoxz schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:29:
[...]
Dit kan je uitsluiten door tijdelijk overal een ander lettertype te gebruiken, puur als test.
Daarnaast heb je geprobeerd de tekst omtezetten naar paden?

Dan zijn je opties denk ik:Jette1234 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:39:
[...]
Als ik contouren maken van de letters werkt het inderdaad wel. Alleen niet zo handig om dit steeds tussendoor te doen als ik nieuwe versie wil laten zien. Maar ik zie eigenlijk geen andere optie.
1) accepteren dat het onhandig is
2) ander lettertype kiezen
3) contact opnemen met de maker van het font en een deal sluiten voor een versie die de embedding-beperking niet heeft.
Zo scherp als een voetbal!
Pagina: 1