Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-09 19:15

Oxigeon

En zo is dat!

Topicstarter
Na 4 jaar is mijn huidige tv (samsung UE55RU8000) in de woonkamer gesneuveld. Hij blijft maar opnieuw opstarten de hele tijd en komt niet meer voorbij het "smarttv" logo. Een reset of iets dergelijks kan ik niet meer uitvoeren omdat hij gewoon niet meer opstart.

Ik gok dat een reparatie ook geen nut meer heeft omdat de kosten waarschijnlijk te hoog liggen tov wat de tv nog waard is.

Ik zoek een?
Nieuwe tv ter vervanging van bovenstaand model.

Wat is je budget?
Ik wil ongeveer max €600 uitgeven aan de nieuwe tv

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik de tv voornamelijk gewoon om tv te kijken en wat te gamen via de ps5. Verder worden er ook films en series op afgespeeld.

Wat heb je zelf al gevonden?
https://eptummers.nl/products/philips-55pus8309-12

https://www.mediamarkt.nl...are&utm_campaign=appshare

Welke vragen heb je hier nog over
Als het goed is heeft mijn huidige tv een verversing van 120hz. Maar of dit werkelijk zo is bij de ps5 heb ik geen idee. Omdat ik ook lees dat je minimaal een 2.1 hdmi poort ervoor moet hebben. En die zit er niet op.

Mijn grootste dilemma is nu eigenlijk. Zijn bovenstaande tv's nu ook geschikt om te gamen?

En welke opties die ik over het hoofd heb gezien heb ik nog meer buiten deze 2 tv's? Ik ben niet echt van de onbekende merken.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Beste antwoord (via Oxigeon op 19-10-2024 09:33)

• Duster_42
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-09 11:45
Als je het budget nog een beetje kunt oprekken is denk ik een samsung 55Q80B/C (model 2022/2023) (~719-749 euro) het minimale wat je eigenlijk moet kopen.
Persoonlijk zal ik ver weg blijven van goedkopere Philips/Hisense/TCL LCDs tenzij je over een paar jaar weer een nieuwe TV wilt kopen.
Je kunt ook pech hebben met een Samsung, maar ik vind de kwaliteit wel stukken beter.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 10:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je budget is aan de krappe kant. Om hem met een vergelijkbare Samsung te vervangen zou je naar een Q70C of Q70D moeten vervangen en dat lukt niet voor dat bedrag. Je kunt waarschijnlijk het beste bij de Chinezen winkelen, TCL en Hisense bieden wat meer televisie voor je geld dan Samsung. Met een PUS8309 zou je iets achteruit gaan t.o.v. je huidige televisie.

Maak je om je PS5 niet zoveel zorgen. De echte spelfanaat koopt OLED, maar dat is ver buiten je budget en de PS5 doet het gewoon prima op dit soort televisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:53

Jorissie87

No diggity

Als je hem voor consolegaming zou gebruiken dan zou ik persoonljk voor een tv gaan met ten minste 120hz verversing. Een snelle blik in de pricewatch geeft dan alleen twee hisense modellen terug. De Tv's die jij noemt zijn namelijk 50 en 60hz.

Je huidige TV is nu echt kapot begrijp ik. Als ik nu een nieuwe TV zou moeten kopen zou ik kijken of ik het kan uitstellen tot black friday. Veel electronicagiganten gebruiken dat vaak als gelegenheid om van oude voorraden af te geraken, wie weet zit daar wat leuks bij (let wel op dat je niet in valse "aanbiedingen" trapt door ook naar oude prijzen in de pricewatch te kijken).

Als je toch echt NU een tv nodig hebt met een relatief laag budget gezien je wensen kun je ook altijd ff de V&A checken natuurlijk. Daar zie ik voor 600 euro momenteel al 2 OLED TV's

[ Voor 18% gewijzigd door Jorissie87 op 15-10-2024 22:51 ]

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Topicstarter
Ik heb het budget een beetje verhoogt tot 700 en ben bij een 55PML9009 van Philips uitgekomen. Volgens mij voldoet deze volledig aan dezelfde specificaties dan mijn oud toestel. Dan hoef ik niet naar de Chinezen toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Topicstarter
Jorissie87 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:48:
Als je hem voor consolegaming zou gebruiken dan zou ik persoonljk voor een tv gaan met ten minste 120hz verversing. Een snelle blik in de pricewatch geeft dan alleen twee hisense modellen terug. De Tv's die jij noemt zijn namelijk 50 en 60hz.

Je huidige TV is nu echt kapot begrijp ik. Als ik nu een nieuwe TV zou moeten kopen zou ik kijken of ik het kan uitstellen tot black friday. Veel electronicagiganten gebruiken dat vaak als gelegenheid om van oude voorraden af te geraken, wie weet zit daar wat leuks bij (let wel op dat je niet in valse "aanbiedingen" trapt door ook naar oude prijzen in de pricewatch te kijken).

Als je toch echt NU een tv nodig hebt met een relatief laag budget gezien je wensen kun je ook altijd ff de V&A checken natuurlijk. Daar zie ik voor 600 euro momenteel al 2 OLED TV's
Ik heb hem echt nu nodig want hij doet niks meer. Met 2 kids in huis die af en toe filmpjes willen kijken moet ik gewoon een nieuwe hebben al is het maar voor mijn eigen rust >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Topicstarter
dmantione schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:41:
Je budget is aan de krappe kant. Om hem met een vergelijkbare Samsung te vervangen zou je naar een Q70C of Q70D moeten vervangen en dat lukt niet voor dat bedrag. Je kunt waarschijnlijk het beste bij de Chinezen winkelen, TCL en Hisense bieden wat meer televisie voor je geld dan Samsung. Met een PUS8309 zou je iets achteruit gaan t.o.v. je huidige televisie.

Maak je om je PS5 niet zoveel zorgen. De echte spelfanaat koopt OLED, maar dat is ver buiten je budget en de PS5 doet het gewoon prima op dit soort televisies.
Hmm. Chinezen ben ik niet zo happetig op. Waar het aan ligt weet ik niet. Al hoor ik niet vaak slechte verhalen over Hisense. Maar als ik naar de beoordeling kijk van die hisense in de pricewatch is die niet zo goed. Daarom heb ik voor bovenstaande philips gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Oxigen Wil je proberen om de volgende keer je posts te bewerken, ipv triple posten? ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Topicstarter
Jorgen schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 01:27:
@Oxigen Wil je proberen om de volgende keer je posts te bewerken, ipv triple posten? ;)
Excuses. Hij laat hem bij mij zien als nieuwe post met streepjes ertussen. Bedankt voor het melden, ik hou hier de volgende keer rekening mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:49
---

[ Voor 165% gewijzigd door Freshouttheoven op 16-10-2024 20:11 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Duster_42
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-09 11:45
Als je het budget nog een beetje kunt oprekken is denk ik een samsung 55Q80B/C (model 2022/2023) (~719-749 euro) het minimale wat je eigenlijk moet kopen.
Persoonlijk zal ik ver weg blijven van goedkopere Philips/Hisense/TCL LCDs tenzij je over een paar jaar weer een nieuwe TV wilt kopen.
Je kunt ook pech hebben met een Samsung, maar ik vind de kwaliteit wel stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Topicstarter
Duster_42 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:33:
Hartelijk dank voor je reactie. Heb het nog eens in overweging genomen. Heb nu voor een Samsung QE55Q77D (2024)gekozen. Via samsung kan ik dan nog 5 jaar garantie claimen.

Winkel waar ik deze gekocht heb zei eigenlijk ook dat Hisense/LCD nog niet de merk3n zijn die het moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxigeon schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 00:45:
Ik heb het budget een beetje verhoogt tot 700 en ben bij een 55PML9009 van Philips uitgekomen. Volgens mij voldoet deze volledig aan dezelfde specificaties dan mijn oud toestel. Dan hoef ik niet naar de Chinezen toe.
Um, Philips zelf verkoopt (al meer dan tien jaar?) geen consumentenelektronica meer. Medische apparatuur in elkaar knutselen vonden ze een beter idee, vandaar.

Het is heel wel mogelijk dat voor die tv een Chinees bedrijf een licentie heeft afgenomen om het merkje op hun tv's te mogen plakken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2024 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Phlips maakte sinds 2012 de tv's in een joint venture met het Chinese TPV onder de merknaam TP Vison, In 2014 verkocht Philips haar aandeel in die jv en sindsdien is de fabricage van Philips tv's exclusief in handen van TPV. Ook al is een deel van de techniek afkomstig van wat Philips ooit bedacht/produceerde, nu is enkel het logo op de tv nog Nederlands en de inhoud van je toestel volledig Chinees. (en zoals overal zijn de OLED schermen van LG) Als je dus géén Chinese tv wilt, dan is Philips niet de beste optie ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 19-10-2024 11:14 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 10:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Oorspronkelijk had TPV ook de ontwikkelafdeling in Brugge van Philips overgenomen. Die hebben ze evenwel in 2015 gesloten en het personeel op straat gezet. Sedertdien is Philips net zo Chinees als TCL dat is. De televisies worden weliswaar nog in Polen geassembleerd, maar TCL doet exact hetzelfde.
Pagina: 1