Hey Tweakers,
Ik loop tegen een raar probleem aan. Mijn systeem is van de een op de andere dag gestopt met werken en posten. Bij het opstarten gebeurt er niets en wordt de BIOS niet bereikt. Alle casefans en de fan op de CPU koeler draaien wel. Het CPU debug licht op het moederbord brand en geen van de andere debug lichten branden.
Ik heb het systeem ongeveer twee jaar geleden gebouwd en het heeft altijd stabiel gedraaid zonder problemen. Het systeem draaide geen overclock en de temps waren altijd netjes.
Specs
Alvast bedankt.
Ik loop tegen een raar probleem aan. Mijn systeem is van de een op de andere dag gestopt met werken en posten. Bij het opstarten gebeurt er niets en wordt de BIOS niet bereikt. Alle casefans en de fan op de CPU koeler draaien wel. Het CPU debug licht op het moederbord brand en geen van de andere debug lichten branden.
Ik heb het systeem ongeveer twee jaar geleden gebouwd en het heeft altijd stabiel gedraaid zonder problemen. Het systeem draaide geen overclock en de temps waren altijd netjes.
Specs
- Intel Core i5-12600K
- Gigabyte Z690 UD DDR4
- Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x16GB 3600
- ASRock AMD Radeon RX 6800 XT Phantom Gaming 16G OC
- Corsair RM750x PSU
- Noctua NH-U14S
- CMOS reset (meerdere keren)
- Booten met een ram stick (in verschillende slots)
- Verschillende configuraties van een of beide ram sticks (inclusief zonder)
- Booten zonder GPU
- Booten zonder SSD’s en GPU
- Booten met andere power supply zonder GPU (500w, geen 8+4 pin dus alleen met 8 pin)
- Booten met nog een andere power supply (500w, ook alleen 8 pin)
Alvast bedankt.