Hoe kan ik mn dockingstation laten werken met mijn computer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docky
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 21-10-2024
Mijn vraag
Ik heb een Dell Thunderbolt Dock WD22TB4 docking station aangekocht. Deze werkt goed met mijn Dell laptop, maar niet met mijn Acer computer. Ik weet niet hoe dit komt en hoe ik dit kan laten werken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Docking station: Dell Thunderbolt Dock WD22TB4
Computer: Acer Aspire TC-895

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de drivers van de Dell website gedownload (en geinstalleerd) voor dit type docking station.
https://www.dell.com/supp...duct/wd22tb4-dock/drivers
Mijn computer heeft wel een USB-C aansluiting maar geen lightning aansluiting. Er gebeurt niks wanneer ik de kabel van het docking station aansluit op de USB-C aansluiting van de computer en ook niet wanneer ik er een USB-C naar USB-A adapter tussen zet en daarmee aansluit op mijn computer.
Mijn beeldscherm die geeft aan dat er geen video output is.
de hele setup werkt wel met mijn Dell laptop en ik heb eerder met dezelfde beeldschermen een ander docking station voor deze computer gebruikt en dat werkte toen wel.
Ik heb het vermoeden dat er iets niet helemaal compatibel is. Ik hoop dat dit te fixen is.

Beste antwoord (via Docky op 19-10-2024 14:03)

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-09 11:51

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Je Acer Aspire TC-895 beschikt niet over USB-C ALT mode. Of te wel, je kan er geen beeldschermen mee aansturen.
Vorige dock werkt wel want dat was (kan niet anders) een DisplayLink dock. Soort externe GPU in de dock zelf met drivers op je PC.
Dit kan je niet oplossen, anders dan een DisplayLink dock aan te schaffen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:51
Ik weet er niet heel veel vanaf, maar je dock is Thunderbolt 4, je USB-C aansluiting is USB 3.1 Gen 1 Type-C. Volgens mij zijn dat niet dezelfde specificaties. Je geeft niet aan wat voor Dell laptop je hebt, maar blijkbaar een model met een Thunderbolt 4 poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:54

Detmer

Professioneel prutser

Gezien Thunderbolt in de naam van het dock zit ga ik ervan uit dat deze gebruik maakt van de Thunderbolt interface. Het zou mij zeer verbazen als de PC dat zou hebben, aangezien ik ook geen Thunderbolt icoontje op de foto's zie staan.

[ Voor 16% gewijzigd door Detmer op 15-10-2024 20:44 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je geen Thunderbolt (lightning is wat anders) hebt op je pc (en dat heeft vrijwel geen enkele pc) gaat het niet werken. Je kan we je USB devices gebruiken en via DisplayLink er een extra monitor op koppelen maar dat gaat buiten je (i)GPU om.
Edit: de WD22 heeft blijkbaar geen DisplayLink support, de UD22 wel.

[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 15-10-2024 20:51 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-09 11:51

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Je Acer Aspire TC-895 beschikt niet over USB-C ALT mode. Of te wel, je kan er geen beeldschermen mee aansturen.
Vorige dock werkt wel want dat was (kan niet anders) een DisplayLink dock. Soort externe GPU in de dock zelf met drivers op je PC.
Dit kan je niet oplossen, anders dan een DisplayLink dock aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docky
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 21-10-2024
Dank jullie wel, heel jammer maar dan is het in ieder geval duidelijk voor me.
Pagina: 1