KVM setup, advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG1989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-11-2024
Goedenavond allen die dit lezen,

Ik heb op het moment 2 bureau's, 4 schermen een laptop en een desktop staan.
Ik wil van 2 schermen en 1 bureau af, namelijk die van het werk uit COVID tijd nog.

Mijn laptop heeft USB-C met Thunderbolt, mijn beide schermen zijn 1440P 27"en hebben een DP en HDMI ingang.

Graag zou ik mijn beide "prive" schermen nu dus ook gaan gebruiken voor het werk door een KVM dock (als dat de juiste benaming is, ben er niet echt in thuis).

Wat zouden jullie aanraden om te gebruiken om hetzelfde toetsenbord, muis en beeldschermen te kunnen gebruiken voor zowel prive als mn werklaptop.

Hopelijk kunnen jullie me advies geven of een device aanraden. In ieder geval alvast bedankt!

Groeten Wouter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:25
Ik heb een USB-C dockingstation neergezet en wissel het kabeltje even om na werktijd.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:05
https://www.amazon.de/-/n...ker+kvm%2Caps%2C72&sr=8-3

Beetje lange link, maar deze KVM switch is geschikt voor een laptop en een desktop, als ik het goed begrijp is dat wat je zoekt?

[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 15-10-2024 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG1989
Bedankt voor de hulp allen! Ik ga denk ik voor deze KVM switch:

https://www.avaccess.com/...GoDqCnaDhNlo2I2vq_XBpAwnT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:22

DukeBox

loves wheat smoothies

@WouterG1989 , wat @Arjant2 voorstelt lijkt mij een veel logischere oplossing voor wat je zoekt. Je geeft aan dat je de laptop met TB wilt koppelen (met een enkele kabel voor alles), dat kan met de genoemde KVM niet.

Overigens, het is geen TB dock maar gebruikt DP-ALT mode, dat moet je laptop wel ondersteunen.

[ Voor 47% gewijzigd door DukeBox op 16-10-2024 23:07 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:39
@WouterG1989 ben benieuwd naar je ervaringen met deze. Ik zoek zelf ook nog een dual DP1.4 KVM. De Aten modellen lijken me zeker aardig, maar zijn behoorlijk prijzig. Dit lijkt me een mooi alternatief.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG1989
DukeBox schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:54:
@WouterG1989 , wat @Arjant2 voorstelt lijkt mij een veel logischere oplossing voor wat je zoekt. Je geeft aan dat je de laptop met TB wilt koppelen (met een enkele kabel voor alles), dat kan met de genoemde KVM niet.

Overigens, het is geen TB dock maar gebruikt DP-ALT mode, dat moet je laptop wel ondersteunen.
Klopt maar dus ook wel hoge resolutie gamen. Dat zag ik ff niet terug in het voorstel van Arjan, of ik heb er overheen gekeken. Dit vergt misschien nog wel een aparte kabel om mn laptop op te laden maar wel hoge refreshrate via de KVM oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:05
https://www.avaccess.com/...page&utm_campaign=account

Is deze dan niet logischer?
Ik zie overigens dat de Anker die ik linkte totaal niet leverbaar is meer. Op zich jammer want de Anker heeft een veel hogere PD tot 100W via USB-C, AVaccess gaat maar tot 60.

[ Voor 19% gewijzigd door Arjant2 op 21-10-2024 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 06:30
Ik heb deze: https://www.avaccess.com/...page&utm_campaign=account

Na minder dan een jaar al kapot. Heeft overigens prima gewerkt en lijkt de enige in zijn soort.
Voor mij net iets te weinig usb poorten niet genoeg power waardoor ik mijn webcam bijv alsnog op een usb poort op mijn laptop aan moet sluiten
Pagina: 1