Ik moet dus een besluit nemen tussen een van deze 2 bordjes maar ik kom er niet uit. Als ze optijd leverbaar zijn mogen de MSI K7T266 Prov2 en de Abit KR7 eventueel ook. Er komt een Athlon 1,4, 256MB 266Mhz DDR geheugen en een nieuwe videokaart op. De rest zet ik over van mijn huidige systeem. Als iemand me kan helpen met het maken van een keuze (met argumenten aub) dan hoor ik dat graag.
De 7dxr en de kg7-raid zijn beide hele goede bordjes. De 7dxr heeft als nadeel dat je met die jumpertjes en switches moet kloten om te overclocken en met de kg7 kan je meer direct in bios doen. In benchmarks liggen ze erg dicht bijelkaar (beiden erg goed) Verder heeft de kg7 1 pci slot en 1 geheugenbankje meer. Tja abit heeft toch iets meer "aanzien" dan gigabyte dus ik zou voor de abit gaan. De KR7 moet helemaal een superding worden met de nieuwe VIA kt266a... maarja dan moet je wel ff wachten.
hoeveel heb je voor die Vapochil kast neergelegt als ik vragen mag?Op woensdag 12 september 2001 23:08 schreef Da5th het volgende:
Waarom geen Epox?
ik ben er erg tevreden over
Zelf heb ik ook de Eopx (zie sig), staat meestal bovenaan in benches. (AMD760+Via chipset)
Perfect bordje. Multiplier moet je wel met dipswitches doen, maar dat doe je meestal toch maar 1 keer...
Wat wel gaaf is: Debug-ledjes erop!
Elke keer booten is weer een feest!
Perfect bordje. Multiplier moet je wel met dipswitches doen, maar dat doe je meestal toch maar 1 keer...
Wat wel gaaf is: Debug-ledjes erop!
In mijn eerste orientatie heb ik ook de Epox EP-8K7A mee genomen, maar deze is helaas afgevallen omdat hij 'slechts' 2 dimm sloten heeft (wel 6 pci!). Geheugen is toch iets wat je gemakkelijk tussendoor uitbereid en dan vind ik twee toch wat te weinig.
Ik ga begin oktober m'n nieuwe onderdelen kopen dus misschien dat dan de nieuwe Abit en MSI modellen op basis van de verbeterde VIA chipset ook leverbaar zijn. Door de soft bios en de aanwezigheid van een extra Dimm en Pci slot heb ik zelf toch wel een lichte voorkeur voor de Abit op de Gigabyte gekregen.
Ik heb nog zo'n twee weken om een definitieve keuze te maken. In vergelijking met alle andere pc onderdelen vind ik het kiezen voor het juiste mobo echt rete moeilijk! Vrijwel alle mobo's zijn wel goed, maar ieder heeft zijn specifieke voor of nadelen. Zie dan maar eens de perfecte keuze te maken.
Ik ga begin oktober m'n nieuwe onderdelen kopen dus misschien dat dan de nieuwe Abit en MSI modellen op basis van de verbeterde VIA chipset ook leverbaar zijn. Door de soft bios en de aanwezigheid van een extra Dimm en Pci slot heb ik zelf toch wel een lichte voorkeur voor de Abit op de Gigabyte gekregen.
Ik heb nog zo'n twee weken om een definitieve keuze te maken. In vergelijking met alle andere pc onderdelen vind ik het kiezen voor het juiste mobo echt rete moeilijk! Vrijwel alle mobo's zijn wel goed, maar ieder heeft zijn specifieke voor of nadelen. Zie dan maar eens de perfecte keuze te maken.
Pagina: 1